راهنمای آسان حفظ انگیزه برای لاغری در رژیم

یکی از مهم‌ترین چالش‌های کاهش وزن، یافتن و حفظ انگیزه برای رعایت رژیم لاغری است. انگیزه شما برای کاهش وزن می‌تواند متفاوت از فرد دیگر باشد. شروع و پایبندی به یک برنامه رژیم لاغری ممکن است گاهی غیرممکن به نظر برسد. بسیاری از افراد انگیزه برای لاغری و شروع رژیم را ندارند یا به سادگی آن را برای ادامه راه از دست می‌دهند. خوشبختانه، انگیزه چیزی است که می‌توانید برای افزایش آن تلاش کنید. در این مقاله 10 روش ثابت شده در ایجاد انگیزه رژیم لاغری مورد بحث قرار می‌گیرد.

برنافیت، ارائه دهنده رژیم گروهی برنافیت، وجه تمایز خود با سایر ارائه دهنده های رژیم را درگیر کردن رژیم گیرنده با موارد پایین می‌داند.

انگيزه براي رژيم لاغری چیست؟

به طور کلی انگیزه تمایل به انجام حرکات ارادی برای رسیدن به نتیجه مطلوب است. به عبارت دیگر، این «انگیزه» است که باعث می‌شود شما بخواهید تغییری ایجاد کنید و به آن پایبند باشید. انگیزه کاهش وزن هم یک نیروی درونی در فرد است که به طور خاص برای کاهش وزن اعمال می‌شود.

انگیزه برای لاغری از کجا می‌آید؟

انگیزه برای شروع رژیم در درجه اول از درون شما می‌آید. انگیزه از طریق انتقال دهنده‌های عصبی مانند دوپامین ایجاد می‌شود، که ما را هوشیار و در حال انجام وظیفه نگه می‌دارد. دوپامین نه تنها بر تمایل ما برای دریافت پاداش و احساس لذت تأثیر می‌گذارد، بلکه در مواقع استرس یا از دست دادن نیز آزاد شده و به شدت با انگیزه ما مرتبط است.

move more

انگیزه درونی در مقابل انگیزه بیرونی

وقتی صحبت از کاهش وزن یا هر تغییر مثبتی که می‌خواهید ایجاد کنید به میان می‌آید، نوع انگیزه می‌تواند مهم‌تر از هر چیز دیگری باشد. اغلب اوقات زمانی که شخصی به دنبال کاهش وزن است، روی نتیجه‌ای که می‌خواهد تمرکز می‌کند؛ مانند نگاهی خاص، زدن عدد خاصی روی ترازو یا پوشیدن یک شلوار قدیمی. این‌ها انگیزه بیرونی هستند و اگرچه این نوع محرک می‌تواند از همان ابتدا عالی باشد، اما هنوز هم نسبتاً سطحی است و به سرعت شور و حرارت خود را از دست می‌دهد. به خصوص زمانی که نتیجه کاهش وزن کاملاً آنطور که انتظار داشتید به نظر نمی‌رسد، شخص به طور کامل این انگیزه برای لاغری را از دست می‌دهد.

از سوی دیگر، انگیزه درونی شامل انجام کاری از روی لذت یا به عبارتی برای لذت انجام آن است. برخی از افراد با اهداف فیزیکی شروع می‌کنند و سپس متوجه می‌شوند که تغذیه سالم و ورزش به آنها انرژی بیشتری می‌دهد، خلق و خو یا زندگی جنسی آنها را بهبود می‌بخشد، یا عادت سالمی‌ پیدا می‌کنند که واقعاً از آن لذت می‌برند. این نوع انگیزه‌ها چسبنده‌تر هستند و می‌توانند به شما در ایجاد سبک زندگی سالم برای مدت طولانی کمک کنند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای قوی نگه داشتن انگیزه برای لاغری این است که یاد بگیرید روند کار را دوست داشته باشید که این را می‌توان با شناسایی محرک‌های درونی به دست آورد.

چگونه انگیزه برای رژیم لاغری داشته باشیم و آن را حفظ کنیم؟

از آنجایی که انگیزه از درون می‌آید، بسیار شخصی است و بنابراین بهترین راه برای رسیدن به آن می‌تواند برای هر کسی متفاوت باشد. برخی از افراد با خانواده، ترس از سلامتی یا داستان‌های تغییر وزن افراد دیگر انگیزه می‌گیرند. برخی دیگر ممکن است انگیزه کاهش وزن خود را از تمایل به ظاهر و احساس بهتر دریافت کنند. محرک‌های بی پایانی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید، ترفند این است که یک محرک مناسب و قوی برای خود پیدا کنید. اما اگر در یافتن آن مشکل دارید نگران نباشید، چند راه مختلف وجود دارد که به شما کمک می‌کنند آنچه واقعاً شما را به ایجاد تغییر سوق می‌دهد پیدا کنید.

درک این واقعیت که انگیزه همیشه وجود ندارد هم به جلوگیری از ناامید شدن در مسیر کاهش وزن بسیار کمک کننده است. انگیزه می‌آید و می‌رود و کاملاً طبیعی است که هنگام تلاش برای رسیدن به یک هدف بزرگتر، بیش از یک بار آن را از دست بدهیم. مهم این است که در صورت از دست دادن انگیزه یا خارج شدن از مسیر، راه‌هایی برای بازگرداندن خود به سوی هدف پیدا کنید.

10 استراتژی برای حفظ انگیزه لاغری با نتایج اثبات شده

با این 10 نکته ساده ولی تخصصی به راحتی می‌توانید انگیزه لاغری را پیدا کنید، راه‌های حفظ آن را بیاموزید و نتایج شگفت‌انگیز آن را ببینید:

1. دلیل خود را پیدا کنید؛ چه چیزی شما را برای کاهش وزن تشویق می‌کند؟

انگیزه شما برای لاغری چیست؟ در وهله اول کمی ‌وقت بگذارید و واقعاً به این فکر کنید که چرا می‌خواهید این تغییر را ایجاد کنید. اغلب اوقات پاسخ این سوال انگیزه اصلی شما برای لاغری است. عمیق‌تر فکر کنید و به محرک‌های بیرونی بسنده نکنید؛ به جای اینکه به نتیجه کاهش وزن خود بیاندیشید، به این فکر کنید که باید به چه کسی برای رسیدن به این نتیجه تبدیل شوید. این تغییر طرز فکر ساده به شما کمک می‌کند تا با تعیین اهداف بهتر، با شکست مقابله کرده و خود را در مسیر درست نگه دارید. می‌توانید با تمرینات مدیتیشن یا تمرکز حواس از انگیزه‌های عمیق‌تر خود آگاه شوید.

2. تغییر را تجسم کنید

ببینید که باید برای تبدیل شدن به فردی که می‌خواهد در مسیر کاهش وزن قدم بگذارد، چه کارهایی لازم است انجام دهید. کلمات و افکار فوق العاده قدرتمند هستند و با تغییر جمله ساده “من یک ورزشکار هستم” به جای گفتن “من می‌خواهم ورزشکار شوم” انگیزه رژیم در شما ایجاد می‌شود. شناسایی نتیجه‌ای که می‌خواهید از همان ابتدا باعث ایجاد اعتماد به نفس می‌شود.

شما همچنین می‌توانید پیشرفت خود را تجسم کنید تا به شما کمک کند که به ذهنیت برسید. تصور کنید این تغییر وزن چه کاری می‌تواند برای شما انجام دهد. به این فکر کنید که وقتی به اهداف خود برسید چه احساسی خواهید داشت، زندگی شما چگونه خواهد بود. مزایای ایجاد تغییر چیست و اگر به همان مسیری که در آن هستید ادامه دهید، چه اتفاقی خواهد افتاد یا زندگی شما چگونه خواهد بود؟

تجسم می‌تواند به از بین بردن ترس، شک و تردید کمک کند و مغز شما را فریب دهد تا باور کند که اهداف شما نه تنها ممکن است، بلکه در حال حاضر در مسیر رسیدن به هدف ایده‌آل هستید.

3. از دیگران الهام بگیرید

گاهی اوقات شنیدن اینکه چگونه شخص دیگری وزن زیادی از دست داده می‌تواند همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. دیدن موفقیت دیگران در رسیدن به لاغری نه تنها انگیزشی است، بلکه باعث می‌شود احساس کنید این امکان برای شما نیز وجود دارد؛ به خصوص اگر با شخص یا داستانی که الهام بخش است، وجه اشتراک داشته باشید. بررسی نتایج رژیم دیگران می‌تواند محرک مهمی برای لاغری شما باشد.

4. به دنبال راه حل سریع نباشید

روی تغییرات کوچک تمرکز کنید و سعی نکنید همه چیز را به یکباره و در سریع‌ترین زمان ممکن تغییر دهید. این نه تنها شما را برای شکست آماده می‌کند، بلکه خود این فرآیند بسیار ناامیدکننده و دلسردکننده می‌شود و دلیلی خواهد بود برای اینکه خیلی سریع انگیزه خود را از دست بدهید.

با قدم‌های کوچک آغاز کنید؛ اگر برای تغذیه سالم مشکل دارید، با حذف دسر بعد از شام یا جایگزین کردن یک میان‌وعده پرکالری با سبزی در روز شروع کنید. این کارها ممکن است در ابتدا ناچیز به نظر برسند، اما اقدامات کوچک می‌تواند به نتایج بزرگی منجر شود. علاوه بر این، دادن فرصتی برای جشن گرفتن یک برد هر چند کوچک، به خودی خود انگیزه‌دهنده است.

اگر بلافاصله وزن کم نمی‌کنید، ناامید نشوید. کاهش وزن به زمان نیاز دارد و برنامه‌ریزی عملی‌تر به خصوص با رژیم‌های اصولی و تخصصی به شما کمک می‌کند بیشتر به رژیم غذایی خود پایبند باشید و در نهایت طعم موفقیت را بچشید.

رژیم لاغری گروهی برنافیت

5. از روند کاهش وزن خود لذت ببرید

کلید اصلی دستیابی به نتایج پایدار به توانایی لذت بردن از مسیر بستگی دارد. سختی‌ها را بپذیرید، راه‌های جدیدی برای غلبه بر آنها بیابید و هر روز خود را آزمایش کنید. فقط روی نتیجه نهایی تمرکز نکنید؛ همچنین اگر در الگویی قرار بگیرید که فقط مشتاقانه منتظر پاداش باشید، به راحتی روند را از دست خواهید داد. حتی ممکن است به دنبال راه‌هایی برای فریب دادن خود باشید که هرگز به نتایجی مشابه کار سخت و با انضباط خاص منجر نمی‌شود. ناگفته نماند، اگر فقط به سمت خط پایان می‌شتابید، ایجاد عادت‌هایی که برای حفظ نتایج خود نیاز دارید، دشوارتر است.

اما توجه داشته باشید که اگر تغییرات ایجاد شده در رژیم غذایی برای شما بیش از اندازه سخت است و در رنج و عذاب هستید، حتی اگر در کوتاه مدت نتیجه خوبی هم گرفته‌اید، بهتر است که یک قدم به عقب بردارید و دلیل آن را بفهمید. شاید رژیم غذایی انتخابی برای شما مناسب نباشد و با یک رژیم دیگر راحت باشید و بهتر بتوانید انگیزه برای لاغری را در خود حفظ کنید.

با پیگیری پیشرفت کاهش وزن خود در اپلیکیشن برنافیت، از تغذیه و برنامه تناسب اندام خود مطلع باشید. کالری دریافتی روزانه و وزن خود را دنبال کنید و به تمرینات روزانه رایگان دسترسی داشته باشید. ماندن در محدوده ماکرو هدف روزانه شما یک پیروزی کوچک دیگر است که انگیزه شما را در سفر حفظ می‌کند.

6. از یک شبکه پشتیبانی استفاده کنید

وجود افرادی که همراه شما هستند چه به عنوان پشتیبان و چه به عنوان همراه و هم مسیر می‌تواند کمک بزرگی در ایجاد انگیزه برای لاغری و پایبند ماندن به برنامه و رژیم باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که حمایت اجتماعی ممکن است تأثیر کلیدی بر پیشرفت کاهش وزن شما داشته باشد و به نظر می‌رسد مهم نیست که از طریق رسانه‌های اجتماعی باشد یا حضوری. از طرف دیگر، احاطه کردن خود با افرادی که دستاوردهای شما را تضعیف می‌کنند یا به نوعی شما را عقب نگه می‌دارند، می‌تواند تأثیرات منفی بر انگیزه شما برای لاغری داشته باشد.

در واقع اصلی ترین دلیل به وجود آمدن برنافیت، ایجاد شبکه‌ای با بار مثبت متشکل از افرادی با شرایط جسمی و سنی شماست تا بتوانید در کنار دیگران و زیر نظر متخصص تغذیه و پشتیبانان برنافیت به تناسب اندام دلخواهتان برسید. در اپلیکیشن برنافیت شما به یک گروه با هدف یکسان ملحق می‌شوید. اگر برای پیوستن به یک تیم آماده نیستید کافیست اهداف خود را در رسانه‌های اجتماعی سلامت برنافیت به اشتراک بگذارید. این نه تنها به شما کمک می‌کند که در برابر برنامه و اهداف خود بیشتر احساس مسئولیت کنید، بلکه از همراهی اشخاص دیگر و حتی حمایت آنها شگفت‌زده می‌شوید. شما حتی می‌توانید بدون اینکه متوجه شوید الهام بخش دیگران باشید. وجود چالش های موجود در اپلیکیشن کمک می‌کند تا گروه ها از حالت یکنواخت خارج شده و همه حول یک هدف اصلی و چندین هدف فرعی، تعامل بیشتری با هم داشته باشید.

%D8%A8%D9%86%D8%B1 %D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C322

7. بر ثبات و نه کمال تمرکز کنید

ثابت ماندن می‌تواند تنها عامل مهم در کاهش وزن باشد. سعی کنید روی سرعت یا کامل رسیدن به اهداف وزن خود تمرکز نکنید و در عوض فکر خود را به سمت پیشرفت مداوم تغییر دهید. ممکن است بتوانید برای چند روز یا چند هفته به طور کامل به اهداف خود برسید، اما این در درازمدت پایدار نیست و برخی از روزها ممکن است سخت تر از روزهای دیگر باشند. این نوسان‌ها می‌تواند انگیزه شما را مختل کند؛ بنابراین مهم ثبات در تمرکز بر روی دستیابی به اهداف خود در بیشتر مواقع یا تکرار همان رفتارها برای مدت زمان طولانی است به طوری که همچنان شما را در مسیر درست حرکت می‌دهد.

8. شکست را در آغوش بگیرید

شکست به معنای پایان نیست؛ کاهش وزن یک سفر است و شکست‌ها چیزی جز چند دست‌انداز در جاده نیستند. حتی بهتر از آن، فکر کردن به شکست به عنوان فرصتی برای تقویت رویکرد و تصمیم خود ممکن است به شما انگیزه بیشتری برای حرکت بدهد.

حفظ ذهنیت مثبت حتی در هنگام شکست، کلید حفظ انگیزه است و مثبت ماندن در واقع به نحوه نگاه شما به آن بستگی دارد. همه چیزهایی که در زندگی خود به دست آورده‌ایم، از یادگیری راه رفتن، صحبت کردن یا ورزش کردن، احتمالاً شامل بسیاری از تلاش‌های ناموفق بوده است. اگر هر بار که شکست می‌خوردیم تسلیم می‌شدیم، هرگز موفق نمی‌شدیم.

شکست بخشی از رشد است. یادگیری پذیرش شکست با این نوع طرز فکر می‌تواند به شما انعطاف پذیری را بیاموزد تا بهتر به رژیم غذایی خود پایبند باشید و به طور کلی زندگی سالم‌تری داشته باشید. هر چه بیشتر در آن بمانیم و بیشتر یاد بگیریم، بهتر می‌شویم!

بنابراین، به جای اینکه در هنگام شکست خود را سرزنش کنید، با مهربانی با خود رفتار کنید و ببینید از این فرصتی که به طور تصادفی به آن دست یافتید، چه چیزی می‌توانید بدست آورید. چه یاد می‌گیرید؟ چگونه می‌توانید از این موقعیت برای قوی‌تر شدن، بهتر شدن و در مجموع دستاوردهای بیشتر استفاده کنید؟

Stay hydrated

9. به روش‌های سالم به خود پاداش دهید

میزان انگیزه برای انجام هر کاری به خصوص انگیزه برای لاغر شدن مستقیماً به سختی تغییر در عادات شما و وجود پاداش بستگی دارد. یافتن فرصت‌هایی برای پاداش دادن به خود هر چقدر هم که کوچک باشد، می‌تواند انگیزه بزرگی برای ادامه راه باشد.

نکته مهم این است که باید به دنبال راه‌های غیرغذایی برای جشن گرفتن پیروزی‌های کوچک باشید؛ به این ترتیب پیشرفت خود را از بین نمی‌برید. مثلا خرید یک جفت کفش جدید، رفتن به سینما، ماساژ یا یک سفر کوتاه یک روزه می‌تواند سطح انرژی و روحیه شما را بهبود دهد.

اگر می‌خواهید یک غذای غیر مجاز و خارج از رژیم خود بخورید، از آنها به عنوان جایزه استفاده نکنید. این کار پایبندی به رژیم غذایی شما را در دراز مدت دچار چالش بیشتری کند. در عوض، برای تقلب در رژیم به عنوان بخشی از رویکرد ثابت خود برنامه‌ریزی کنید؛ کالری‌ها را از قبل بشمارید، هرگونه احساس گناه یا پاداش را از بین ببرید و فقط در لحظه از آن لذت ببرید.

10. به فراتر از عدد روی ترازو نگاه کنید

کاهش وزن برای بسیاری از افراد می‌تواند فرآیند پیچیده‌ای باشد؛ استفاده از “وزن از دست رفته” به عنوان تنها شاخص موفقیت شما ایده‌آل نیست و اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرود می‌تواند انگیزه لاغر شدن شما را از بین ببرد. درعوض روی احساس خود، اعتماد به نفس، تناسب اندامتان، نشانگرهای بیومتریک مانند کلسترول، فشار خون و غیره، عملکرد و سلامت کلی خود تمرکز کنید. وزن در پایان روز فقط یک عدد است و همیشه میزان سلامت شما را تعیین نمی‌کند.

سخن آخر

همه ما می‌دانیم که یکی از سخت‌ترین چیزها ایجاد انگیزه برای لاغری و یکی از سوالات مهم ما در رژیم این است که چگونه رژیم خود را حفظ کنیم. نتایج رژیم‌های کاهش وزن ممکن است کند باشد و تغییر طرز فکر شما در مورد غذا و تغذیه آسان نیست. ابزارها و منابعی را پیدا کنید که به آسان‌تر کردن این فرآیند کمک می‌کنند. برنامه‌ وعده‌های غذایی با هدف کاهش وزن می‌توانند با داشتن گزینه‌های مغذی و در عین حال کالری کنترل‌شده، راهی عالی برای ثابت ماندن در مسیر و اجتناب از وسوسه باشند.

با خرید رژیم لاغری از برنافیت که توسط متخصصان و کارشناسان سلامت و تغذیه تهیه شده است، نکات انگیزشی بیشتری برای شروع بهتر، دستیابی به موفقیت و حفظ کاهش وزن خود دریافت کنید.

guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
س نامدار

دو سال با رژیم‌های یویو مبارزه می‌کردم، از اینکه وزنم برمیگشت از خودم متنفر بودم.اما این برنامه به من کمک کرد تا از این حلقه خارج شوم. از خانم حسین زاده بسیار ممنونم که هر روز بمن زنگ میزد و حمایتم میکرد . من یاد گرفتم تمرکز روی تغییرات بلندمدت در سبک زندگی به جای راه حل‌های سریع، همونیه که همیشه لازم داشتم

پشتیبان برنافیت

جونم به این اراده خانم حسین زاده گفت جایزه داری عزیزم 🙂

زهرا

۰خواستن توانستن هستش