لاغری با چای سبز را تجربه کنید!

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که از مهم ترین آنها می توان به اپی گالوکاتچین گالات اشاره کرد. این ماده متابولیسم را افزایش می دهد و از تجمع سلول های چربی پشگیری می کند. مصرف این چای، کالری سوزی را حتی در زمان استراحت نیز افزایش می دهد. لاغری با چای ماسالا را در مجله برنافیت بخوانید.

چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی های روی زمین است. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان و فلاونوئیدهاییست که برای سلامت افراد اهمیت دارد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که چای سبز، به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کنند. اما چگونه؟

چای سبز حاوی موادیست که منجر به کاهش چربی ها می شود.

مواد زیستی فعال موجود در برگ های این چای دارای اثرات بیولوژیکی بسیار بالایی می باشند. این چای سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین است. از مهم ترین آنها می توان به اپی گالوکاتچین گالات اشاره کرد. ماده ای که متابولیسم را افزایش می دهد. شما می توانید با نوشیدن چای سبز و یا مکمل های آن از فواید آن بهره مند شوید.

چای سبز به متابولیسم چربی ها در سلول های چربی کمک می کند.

چای سبز- برنافیت

برای اینکه چربی ها آب شوند، ابتدا باید در سلول های چربی شکسته و وارد جریان خون شوند. مواد فعال موجود در این چای با افزایش تاثیر هورمون های چربی سوز به این روند کمک می کنند. آنتی اکسیدان موجود در این نوشیدنی، مهار کننده ی آنزیمیست که هورمون نوراپی نفرین را می شکند. وقتی این آنزیم مهار شود، میزان نوراپی نفرین افزایش می یابد. این هورمون به عنوان سیگنالی برای سلول های چربی عمل می کند و آنها را مجبور به شکستن چربی ها می کند.

چای سبز چربی سوزی را به ویژه در زمان ورزش افزایش می دهد.

بسیاری از مکمل ها  و قرص های چربی سوز، حاوی چای سبز هستند. دلیل آن هم این است که طبق تحقیقات چای سبز چربی سوزی را به ویژه در زمان ورزش افزایش می دهد. بدین معنا که تاثیر چربی سوزی ورزش را دو چندان می کند.

چای سبز، میزان متابولیسم را افزایش می دهد وموجب می شود در طول روز کالری بیشتری بسوزانید.

بدن انسان همواره در حال کالری سوزی است. حتی زمانی که خوابیده یا نشسته اید، سلول ها برای عملکردشان نیاز به انرژی دارند. طبق مطالعات، مصرف این چای، کالری سوزی را حتی در زمان استراحت نیز افزایش می دهد. البته میزان کالری سوزی در طول روز به افراد بستگی دارد.

چای سبز موجب کاهش چربی های شکمی می شود.

چربی های احشایی که در ناحیه ی شکم جمع می شوند، یکی از مضرترین چربی ها هستند که منجر به سکته ی قلبی، دیابت نوع 2 و التهاب می شوند. چای سبز با افزایش چربی سوزی و بالا بردن متابولیسم، چربی های شکمی را از بین می برد.

چه مقدار چای سبز بنوشیم؟

برای دریافت کافئین و کاتچین مورد نیاز برای کاهش وزن باید روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز بنوشید. 1 فنجان آن حاوی 120 تا 130 میلیگرم کاتچین و 10 تا 60 میلیگرم کافئین است. البته طبق مطالعات اثر بخشی عصاره ی چای سبز نسبت به نوع نوشیدنی آن بیشتر است.

از فواید و عوارض جانبی چای سبز بیشتر بدانید.

چای سبز دارای فواید بی شماری از جمله کاهش خطر بیماری های قلبی و برخی از سرطان ها می باشد. به علاوه، التهاب را کاهش می دهد و به کنترل قند خون کمک می کند. هر چند، به عنوان یک منبع کافئین، افرادی که دارای مشکلات قلبی یا فشار خون بالا هستند باید در هنگام مصرف، با پزشک مشورت کنند.

برای مقابله با بیماری ها چه مقدار چای سبز مصرف کنیم؟

توانایی چای سبز برای مقابله با بیماری ها ابتدا در ژاپن کشف شد، یعنی زمانی که دریافتند مردمی که در یک ناحیه ی خاص چای می نوشند کمتر دچار سرطان می شوند. از آن زمان به بعد، مطالعات نشان داد که نوشیدن چای سبز با محافظت از سلول ها از عوامل سمی، کشتن سلول های سرطان زا و مهار رشد و متاستاز تومورها از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده است که این چای کلسترول های مضر (LDL) را پایین می آورد، التهاب را کم می کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. به علاوه همانند یک ضد ویروس و آنتی بیوتیک طبیعی، باکتری های پاتوژنیک را بدون آسیب رساندن به فلوراهای مفید از بین می برد. یکی دیگر از خواص چای سبز، افزایش متابولیسم بدن و کمک به کاهش وزن است.

برای پیشگیری از ابتلا به دیابت، بدن شما به چه میزان چای سبز نیاز دارد؟

راز مقابله ی چای سبز با بیماری ها در محتوای اپی گالو کاتچین- 3- گالات آن می باشد، ماده ای که خاصیت آنتی اکسیدانی آن 100برابر بیشتر از ویتامین C و 25 برابر بیشتر از ویتامین E است. البته این ماده به سرعت جذب نمی شود، بنابراین برای بهره بردن از خواص آن باید کمی صبور باشید.

بر اساس مطالعات، برای اینکه مدام از خواص ضد سرطان این ماده بهره ببرید، باید روزانه حداقل 5 فنجان بزرگ (فنجان 250 میلی لیتری) چای سبز بنوشید. بسته به کیفیت چای، نوشیدن آن به شما 300 تا 400 میلی گرم اپی گالو کاتچین- 3- گالات می دهد.

مصرف این میزان چای بسیار زیاد به نظر می رسد، به جای آن می توانید حداقل روزانه یک یا دو فنجان از این چای را مصرف کنید. با رعایت موارد زیر می توانید طعم و مزایای این ماده را افزایش دهید.

نکات مفید در مورد نوشیدن چای سبز

  1. از چای سبز ارگانیک که در آنها از آفت کش ها استفاده نشده مصرف کنید.
  2. محتوای اپی گالو کاتچین- 3- گالات در میان محصولات مختلف چای سبز متفاوت است، بنابراین برای افزایش دریافت این ماده تحقیق کنید یا از سازندگان آنها در این مورد سوال کنید.
  3. گفته می شود که چینی های باستان عقیده داشتند باید چای سبز را از جنگل های بارانی برداشت کرد و آن را در کنار برکه ی گل سوسن نوشید. اگر چنین گزینه ای برای شما غیر ممکن است، می توانید در مکانی با آسودگی بنشینید و در کمال آرامش آن را بنوشید.
  4. وقتی می خواهید این چای را دم کنید، از آبی استفاده کنید که جوشیده نباشد تا از افزایش طعم تلخ آن جلوگیری شود.
  5. چای سبز را به آرامی بنوشید، حتی اگر می توانید آن را برای چند ثانیه در دهانتان نگه دارید تا دریافت محتوای اپی گالو کاتچین- 3- گالات آن را افزایش دهید.
  6. اگر چای شما تلخ شد، بار بعد آن را 3 تا 5 دقیقه کمتر بجوشانید.
  7. به طور کلی برگ چای سبز طعم بهتری دارد، اما برخی از چای های کیسه ای نیز طعم فوق العاده ای می توانند داشته باشند.
  8. چند قطره لیموترش به چای خود اضافه کنید. اسید موجود در مرکبات اپی گالو کاتچین- 3- گالات موجود در آن را دو برابر می کند.
  9. پس از نوشیدن سومین فنجان چای تازه دم کنید، چرا که اپی گالو کاتچین- 3- گالات موجود در آن پس از سومین فنجان به شدت کاهش می یابد.
  10. از نوشیدن این چای در هنگام خواب خودداری کنید، چرا که کافئین موجود در آن موجب بی خوابی شما می شود.
  11. اگر نوشیدن چای سبز موجب حالت تهوع می شود به دلیل اسید معده ی شماست، بنابراین بهتر است آن را همراه با غذا میل کنید.
  12. چای سبز را همراه با یک رژیم غذایی مغذی استفاده کنید تا خواص آن افزایش یابد.
  13. از مصرف مکمل های چای سبز یا محصولات لاغری اکیدا خودداری کنید، چرا که به کبدتان آسیب می رساند. اگر پس از استفاده از یک محصول بیمار شدید، مصرف آن را قطع و به پزشک مراجعه کنید.
  14. چای سبز ماچا (پودری) حاوی اپی گالو کاتچین- 3- گالات بیشتری از چای معمولی است، بنابراین از مصرف زیاد آن بپرهیزید، زیرا ممکن است موجب آسیب هایی به کبد شما بشود.
  15. مصرف چای سبز خود را در زمان بارداری به حداقل برسانید چرا که اپی گالو کاتچین- 3- گالات موجب کاهش اسید فولیک در سلول های شما می شود.

مصرف چای سبز به شما احساس بسیار خوشایندتری از قهوه یا انواع دیگر چای می دهد. این نکات به شما کمک می کنند تا حداکثر استفاده را از مصرف چای سبز ببرید.شما می توانید علاوه بر نوشیدن چای سبز برای لاغری، به فواید نوشیدن قهوه سبز برای لاغری نیز توجه کنید.

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
mona tabatabaei

سلام من میتونم با چای سبز و استفاده روزانه از اون لاغر بشم؟ و اینکه می تونم برای شیرین کردن چای سبز از نبات سفید استفاده کنم؟