کاهش وزن را با طب آیورودا تجربه کنید

پیروی از یک سبک زندگی سالم یکی از مهم ترین راه ها برای رسیدن به وزن متناسب و اندامی ایده آل است. طب آیورودا یکی از روش هاییست که دانش ما را نسبت به زندگی افزایش می دهد و با سوق دادن ما به یک سبک زندگی سالم، به کاهش وزن و سلامت ما کمک می کند.

طب آیورودا همان دانش زندگیست. “آیور” به معنای زندگی و “ودا” به معنی دانش می باشد. همه می خواهند به وزن متناسب و اندامی ایده آل برسند. اما مشکل اینجاست که سبک زندگی ما یکی از دشمنان اصلی افزایش وزن ماست. آیا تا به حال برای تغییر سبک زندگی خود تلاش کرده اید؟ دانش شما از زندگی به چه میزان است؟ برای افزایش دانش زندگی خود می توانید از طب آیورودا استفاده کنید. دستورالعمل های مفیدی که در این سبک زندگی وجود دارد، موجب آب شدن چربی های شکم و تناسب اندام می شود.

پیشنهاد برنافیت: سبک زندگی برای رسیدن وزن مطلوب

تفاوت طب آیورودا و طب مدرن

تفاوت این دو بسیار واضح و مشخص است. طب مدرن تنها علائم را درمان می کند، اما طب آیورودا که از طب های سنتیست، پس از یافتن ریشه ی مشکلات، بدن را نیز درمان می کند.

نکات مهم در طب آیورودا برای کاهش وزن

نکات برگرفته از طب آیورودا که در ادامه بیان شده اند به شما در کاهش وزن کمک می کنند.

زود بخوابید و زود بیدار شوید

از قدیم گفته اند: “سحرخیز باش تا کامروا باشی”. زود رفتن به رختخواب و زود برخاستن از خواب موجب سلامت اندام های بدن می شود. سعی کنید شب ها ساعت 10 به رختخواب رفته و ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوید. این چرخه ی طبیعی بسیاری از مشکلات سلامت از جمله چاقی را برطرف می کند.

سه وعده ی اصلی غذا را فراموش نکنید

پرخوری- سبک زندگی- برنافیت

تعداد وعده های غذایی زیاد، در تضاد با طب آیورودا می باشد. البته به هیچ وجه نباید از وعده های اصلی صرفه نظر شود. در طب آیورودا از یک صبحانه ی کامل، نهار مطبوع و شام سبک پیروی می شود. برای تسهیل در سم زدایی، کبد ما باید شب ها زمان کافی برای استراحت داشته باشد. به همین دلیل از پرخوری در هنگام شب باید به شدت پرهیز کرد.

غذاهای طبیعی مصرف کنید

میوه ها و سبزیجات فصلی از بهترین مواد غذایی طبیعی هستند که می توانید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

به موقع آب بنوشید

هر چند نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در طول روز برای سلامت بدن مفید است، اما از نوشیدن آب بلافاصله قبل یا بعد از وعده های غذایی بپرهیزید. مصرف غذا همراه با آب، اسیدهای معده ای را که به هضم کمک می کنند، رقیق می کند. این عمل موجب می شود که غذا به آسانی شکسته یا جذب نشود و در نتیجه به چاقی و اضافه وزن بیانجامد. نوشیدن آب به هضم و سم زدایی کمک می کند.

روزه بگیرید

روزه- سبک زندگی- برنافیت

در طب آیورودا، روزه گرفتن برای یک بار در هفته توصیه می شود. این کار به سم زدایی و عملکرد بهتر سیستم گوارشی کمک می کند. در هنگام روزه از مصرف غذاهای جامد بپرهیزید و سعی کنید بیشتر از آب، چای سبز و سوپ سبزیجات استفاده کنید.

از گیاهان، بیشتر استفاده کنید

گیاهان- سبک زندگی- برنافیت

 

مصرف گیاهانی چون زنجبیل، کلم و آلوئه ورا برای چربی سوزی و کاهش وزن بسیار مفید است. بهتر است درساعات اولیه ی روز از زنجبیل استفاده کنید تا دمای بدن و در نتیجه متابولیسم شما افزایش یابد.

غذاهای تند مصرف کنید

ادویه های تند همچون فلفل و خردل برای بهبود هضم و کاهش وزن بسیار مفیدند. این ادویه ها با افزایش متابولیسم بدن، پروسه ی لاغری را تسریع می کنند.

پیشنهاد برنافیت: مواد غذایی که به سوزاندن چربی ها کمک می کنند

بایدهای و نبایدهای طب آیورودا

یکی از نکات مهم در طب آیورودا علاوه بر یک سبک زندگی سالم، مصرف غذاهای مفید و اهمیت دادن به کیفیت آنهاست.

بایدها

  • حتی الامکان، از غذاهای ارگانیک و غیر فرآوری شده استفاده کنید.
  • میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. از سبزیجات، در سوپ، سالاد و حتی در کنار وعده های اصلی خود استفاده کنید. حتی می توانید روز خود را با میوه ها و سبزیجات آغاز کنید.
  • در طول روز به میزان زیاد آب بنوشید. این کار موجب خروج سموم از بدن شما می شود. بهترین راه حل این است که در ابتدای روز با شکم خالی یک لیوان آب گرم با چند قطره لیمو و نصف قاشق چایخوری عسل بنوشید.
  • برای کاهش وزن، هم از ورزش فیزیکی و هم ورزش فکری استفاده کنید.
  • ورزش های یوگا، برای کاهش وزن بسیار مفید است.

نبایدها

  • از رژیم های غذایی افراطی و رژیم هایی که هر از چند گاه مد می شود، بپرهیزید.
  • در طول روز نخوابید.
  • از مصرف شیرینی جات و غذاهای شیرین بپرهیزید.
  • از مصرف نوشابه های گازدار، کافئین و الکل خودداری کنید.
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments