کاهش وزن، با مواد غذایی پر کالری|با غذاهای پر کالری وزن خود را کم کنید!

غذاهای پر کالری همچون همبرگر، آجیل ها و دانه ها، میوه های تازه، اسموتی ها، ماهی کبابی و پاپ کورن به دلیل داشتن پروتئین و فیبر فراوان می توانند شما را به مدت زیادی سیر نگه دارند، در نتیجه موجب کاهش وزن شما شوند. اما نکته ای که در مورد آنها باید در نظر داشته باشید این است که آنها را باید به اندازه و با گزینه های سالم مصرف کرد.

غذاهای پر کالری از نظر ما غذاهای چاق کننده ای محسوب می شوند. اما اگر همین غذاهای پر کالری به اندازه و درست مصرف شوند، نه تنها موجب افزایش وزن شما نمی شوند، بلکه به کاهش وزن شما نیز کمک می کنند. این غذاها عبارتند از:

میوه های تازه

میوه هایی چون هندوانه و توت فرنگی، حاوی بیش از 90 درصد آب هستند و میوه هایی چون عنبه و هلو، سرشار از پتاسیم می باشند که الکترولیت هایی را که با عرق کردن از دست می دهید، جا به جا می کنند. این میوه ها، نه تنها شما را سیر می کنند، بلکه آب کافی به بدن شما نیز می رسانند.

آجیل ها و مغز ها

موادغذایی پرکالری - آجیل - برنافیت

به جای استفاده از میان وعده های مضری چون چیپس و کلوچه، از مغز تخمه ی آفتابگردان، بادام، پسته استفاده کنید. آجیل ها و مغزها، سرشار از پروتئین هستند که شما را به مدت زیادی سیر نگه می دارند و کربوهیدرات های لازم برای مصرف انرژی را به شما می دهند. این میان وعده ها هر چند پر کالری می باشند، اما از آنجا که سیر کننده هستند، از پرخوری جلوگیری می کنند.

اسموتی ها

موادغذایی پرکالری - اسموتی - برنافیت

اسموتی ها، یک روش عالی برای افزودن میوه ها به برنامه ی غذایی روتین است. از اسموتی های ساده ای مانند اسموتی میوه ای یا اسموتی سبزیجات کامل همچون اسفناج به دست می آید، استفاده کنید و از آنهایی که با ماست یخ زده و بستنی تهیه می شوند، بپرهیزید.

ماهی کبابی

موادغذایی پرکالری - ماهی کبابی - برنافیت

اگر قصد مصرف ماهی دارید، آن را به صورت کبابی و بدون چیپس و جانک فود مصرف کنید. ماهی کباب شده، سرشار از پروتئین و فاقد هر گونه کالری اضافی است که شما را به مدت زیادی سیر نگه می دارد.

پاپ کورن

موادغذایی پرکالری - پاپ کورن - برنافیت

پاپ کورن یک غذای سالم است، به شرطی که با روغن زیاد یا کره و میزان زیادی نمک درست نشده باشد. البته در روزهای گرم تابستان، کمی بیشتر از اوقات دیگر می توان از نمک استفاده کرد. دلیل آن هم این است که در هوای گرم تابستانی، شما نمک زیادی را همراه با عرق از دست می دهید که برای جبران آن می توانید از میزان نمک بیشتری استفاده کنید.

همبرگر

موادغذایی پرکالری - همبرگر - برنافیت

همبرگر، چیکن برگر یا وجی برگر، اگر بدون پنیر پیتزا و نان اضافی مصرف شوند، نه تنها گزینه های مضری نیستند، بلکه جزء غذاهای سالم دسته بندی می شوند و از سوسیس و هات داگ بسیار سالم ترند. هرچند هر از چندگاهی می توانید از آنها استفاده کنید، اما به طور کلی حاوی نیترات هستند و مصرف بیش از حد آنها منجر به سرطان می شود.

گاهی تصور می شود که برای کاهش وزن، باید دور غذاهای پر کالری را خط کشید. اما تحقیقات نشان داده است که غذاهای پر کالری همچون زرده ی تخم مرغ، آووکادو، روغن زیتون، آجیل و لبنیات پر چرب به دلیل خاصیت ضدالتهابی و داشتن ویتامین ها، اسیدهای چرب مفید و پروتئین ها موجب کاهش وزن می شوند.

حتما به خوبی می دانید که مبنای کاهش وزن، محاسبه ی کالری های ورودی و خروجی است و برای کاهش وزن باید میزان کالری دریافتی خود را کاهش دهید، اما این به این معنا نیست که شما فقط از غذاهای کم کالری یا فاقد کالری استفاده کنید. در این مقاله غذاهای پر کالری ای را به شما معرفی می کنیم که با اینکه حاوی مواد مغذی فراوانی چون فیبر، پروتئین و چربی هستند، موجب کاهش وزن شما نیز می شوند.

زرده ی تخم مرغ

با غذاهای پر کالری وزن خود را کم کنید! - برنافیت

شاید تصور کنید که برای کاهش وزن، تنها مصرف سفیده ی تخم مرغ به شما کمک می کند تا کالری کمتری دریافت کنید، اما این کار در طولانی مدت هیچ کمکی به شما نمی کند. زرده ی تخم مرغ، یکی از چربی های بسیار مغذی است که می تواند به رژیم کاهش وزن شما کمک کند.

لبنیات پر چرب

با غذاهای پر کالری وزن خود را کم کنید! - برنافیت

در گذشته توصیه می شد برای کاهش وزن باید از محصولات لبنی کم چرب یا فاقد چربی استفاده شود، اما این کار چندان مفید نبود. تحقیقات اخیر نشان داده است جمعیت هایی که از لبنیات پر چرب استفاده می کنند، کمتر از افرادی که لبنیات فاقد چربی مصرف می کنند، دچار چاقی می شوند.  برای کاهش وزن، باید از انواع ساده ی محصولات لبنی (فاقد شکر) استفاده کنید و برای افزایش طعم و بافت، به آن میوه و آجیل بیافزایید.

آجیل ها

با غذاهای پر کالری وزن خود را کم کنید! - برنافیت

جالب است بدانید که اگر آجیل ها درست مصرف شوند، برای کاهش وزن فوق العاده اند. در میان آجیل ها، بادام و پسته از همه مناسبترند. کالری 23 عدد بادام و 49 عدد پسته تنها 160 کالری است که شما را به شدت سیر و ولع غذایی شما را سرکوب می کنند. روزانه یک چهارم فنجان یا یک مشت کوچک آجیل را به عنوان میان وعده مصرف کنید.

روغن زیتون

با غذاهای پر کالری وزن خود را کم کنید! - برنافیت

رژیم غذایی مدیترانه ای که بر مبنای مصرف غذاهای سالم و متعادل است، به شدت بر مصرف روغن زیتون تاکید می کند. بنابراین، عجیب نیست که متخصصان تغذیه، این روغن پر کالری را برای کاهش وزن توصیه می کنند. این روغن، یک اسید چرب غیر اشباع و سرشار از امگا 3 و امگا 6 است که التهاب (دلیل اصلی افزایش وزن) را برطرف می کند. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی 120کالری است و می تواند به مدت زیادی شما را سیر نگه دارد.

 

آووکادو

با غذاهای پر کالری وزن خود را کم کنید! - برنافیت

با اینکه تنها یک سوم آووکادو حاوی 80 کالری است، اما حاوی 20 ویتامین و مواد معدنی و 3 گرم فیبر نیز می باشد. این میوه ی پر کالری، سرشار از پتاسیم و چربی های غیر اشباع مونو است. این چربی ها، همراه با فیبر، شما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارد و ولع شما را در طول روز کاهش می دهد. برای افزودن آووکادو به رژیم غذایی خود می توانید آن را با تخم مرغ آب پز در وعده ی صبحانه، مصرف کنید و برای ساعت های طولانی سیر بمانید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments