کارهایی که نباید پس از ورزش کردن انجام دهید

احتمالا انجام حرکات اینتروال و تمرین های چرخشی بخشی از برنامه ی ورزشی شما محسوب می شود، اما کارهایی که پس از ورزش انجام می دهید بر روی پاسخ بدنتان نسبت به این ورزش ها موثر است. غذاهایی که می خوریم و کارهایی که پس از ورزش کردن انجام می دهیم همه برای ریکاوری و حتی رشد بدن اهمیت دارد. به همین دلیل است که باید از انجام برخی از کارها پس از ورزش اجتناب کرد. در اینجا فهرستی از کارهایی که نباید پس از ورزش کردن انجام داد تهیه شده است.همچنین برای آنکه بدانیم قبل ورزش چی بخوریم برنافیت مقاله ای برای شما آماده کرده است که درصورت نیاز پیشنهاد می کنیم آن را بخوانید.

1- عدم آب رسانی کافی به بدن

کارهایی که نباید پس از ورزش کردن انجام دهید

وقتی مشغول وزنه برداری و حرکات لانج هستید به طور طبیعی نوشیدن آب را فراموش می کنید. اما این کار برای بدن بسیار مضر است. مصرف مایعات برای افراد ورزشکار بسیار ضرورت دارد، چرا که آب از دست رفته ی بدن به علت تعریق را به آنها باز می گرداند. پس از انجام تمرین های ورزشی نیاز به بازگرداندن گلیکوژن و جا به جایی الکترولیت دارید که بدون آب ممکن نیست.

2- مصرف غذاهای چرب

کارهایی که نباید پس از ورزش کردن انجام دهید

چربی ها، روند گوارش بدن را به تاخیر می اندازند، بنابراین پس از ورزش کردن باید از مصرف آنها بپرهیزید. غذاهای مغذی که وارد خون می شوند و به سرعت به سلول ها می رسند، بهترین گزینه ها هستند. اگر می خواهید پس از ورزش غذا مصرف کنید، بگذارید 20 تا 30 دقیقه از وعده ی غذایی شما بگذرد، سپس از یک کربوهیدرات با کیفیت یا پروتئین برای سوخت رسانی به ماهیچه های خود استفاده کنید.

3- فراموش کردن حرکات کششی

کارهایی که نباید پس از ورزش کردن انجام دهید

گاهی اوقات برای رسیدن به یک جلسه مجبور به دویدن سریع هستید، اما اگر ماهیچه های شما منقبض شوند انجام حرکات کششی حتی برای 10 ثانیه می تواند کمک شایانی به شما بکند. عدم کشش پس از ورزش کردن موجب محدودیت در دامنه ی حرکاتتان شده و شما را در معرض جراحت قرار خواهد داد.

4- عدم تحرک در ادامه ی روز

کارهایی که نباید پس از ورزش کردن انجام دهید

اگر تحرک نداشته باشید ماهیچه های شما سفت خواهند شد. این بدان معناست که بدنتان علاوه بر حرکات کششی نیاز به ریکاوری فعال خواهد داشت (به ویژه اگر ورزش های اینتروال با شدت بالا یا حرکات بوت کمپ انجام می دهید). این تمرین های ریکاوری شامل حرکاتی که 50 درصد ضربان قلب شما را افزایش می دهند، کشش های دینامیک، فوم رولینگ، وزنه زدن و تمرین های هسته ای بدن می باشند.

اگر نمی توانید پس از ورزش صبحگاهی این کارها را انجام دهید، آنها را در هنگام غروب و یا روز بعد از ورزش انجام دهید. این تمرین ها به تحریک جریان خون، رهایی از درد و بهبود وضع بدن شما کمک خواهد کرد.

5- مضایقه کردن در خواب

کارهایی که نباید پس از ورزش کردن انجام دهید

پس از انجام تمرین های ورزشی اگر خواب کافی نداشته باشید، بدن شما قادر به بازسازی مجدد نخواهد بود. به طور کلی می توان گفت کارهایی که پس از ورزش انجام می دهید، ممکن است آثار ورزش را بر روی بدن شما بیشتر و یا کمتر کند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments