چه کارهایی در هنگام شب به کاهش وزن شما کمک می کند؟

گاهی اوقات تمام طول روز را به انجام کار و فعالیت برای کاهش وزن می پردازید، اما در پایان روز همه ی آنها را با خوردن غذاهای شبانه هدر می دهید. شب ها تمایل افراد برای فعالیت به حداقل می رسد، بنابراین ما به همان میزان کالری که در طول روز نیاز داشته ایم نیاز نداریم. مصرف کالری بیش از حد نیاز در هنگام شب موجب افزایش وزن، اختلال هضم و سوء هاضمه می شود. برای اینکه کالری سوزی شما در هنگام شب نیز ادامه پیدا کند، نکات زیر را رعایت کنید.

1- از قانون 30 درصد پیروی کنید.

چه کارهایی در هنگام شب به کاهش وزن شما کمک می کند؟

برنامه ی غذایی خود را به گونه ای تقسیم کنید که در وعده ی شام تنها 30 درصد کالری روزانه ی خود را دریافت کنید. بنابراین برای فردی که روزانه 1200 کالری باید در طول روز مصرف کند، وعده ی شام باید حدود 360 کالری داشته باشد.

اگر به شمردن کالری ها علاقه ای ندارید، باید به این نکته توجه کنید که وعده ی شبانه به هیچ وجه نباید بزرگ ترین وعده ی روز شما باشد. سعی کنید در وعده ی شام بیشتر بشقاب خود را از سبزیجات پر کنید، چرا که سبزیجات سرشار از فیبر هستند و تا زمان رفتن به رختخواب شما را سیر نگه می دارند.

بیشتر افرادی که قصد کاهش وزن دارند، حتما دفعات زیادی سالاد و کرفس را به عنوان وعده ی ناهار خود انتخاب کرده اند. اما طبق تحقیقات جدید، مصرف غذای کم کالری در وعده ی ناهار اصلا گزینه ی مناسبی نیست. سوال اینجاست که کالری لازم در ناهار رژیمی چقدر است؟

2- با یک کتاب نقاشی بزرگسالان، خود را مشغول کنید.

چه کارهایی در هنگام شب به کاهش وزن شما کمک می کند؟

به جای اینکه شب ها خود را با خوردن تنقلات و پاپ کورن مشغول کنید، یک کتاب نقاشی بزرگسالان بردارید و خود را با رنگ آمیزی آن مشغول کنید. حتی می توانید یک یا دو فعالیت آرامش بخش به جز خوردن و نوشیدن برای خود در نظر بگیرید و با آن مشغول شوید. این کار را به روتین شبانه ی خود تبدیل کنید.

3- انگور یخ زده بخورید.

چه کارهایی در هنگام شب به کاهش وزن شما کمک می کند؟

اگر هوس خوردن شیرینی جات کردید، به جای بستنی و گزینه های پر کالری به سراغ انگور یخ زده بروید. طعم آنها همانند شربت است که هوس شما را ارضا می کند و یک فنجان آن تنها 60 کالری دارد. صبر کنید، هنوز تموم نشده، باید بدانید که این هوس های غذایی از شما چه می خواهند!!

4- کارهای آخر هفته ی خود را در طول روزهای دیگر تقسیم کنید.

چه کارهایی در هنگام شب به کاهش وزن شما کمک می کند؟

شست و شوی لباس ها و جارو کشیدن خانه موجب افزایش تحرک و سوزاندن کالری بیشتر می شود. این کار نه تنها به انجام کارها و جلوگیری از انباشته شدن آنها کمک می کند، بلکه منجر به کاهش وزن نیز می شود.

5- میان وعده های شبانه برای خود تهیه کنید.

چه کارهایی در هنگام شب به کاهش وزن شما کمک می کند؟

برای زمان بین شام تا رفتن به رختخواب برای خود یک میان وعده در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می کند در مواقعی که پس از شام احساس گرسنگی به سراغتان آمد، از این میان وعده های سالم استفاده کنید و پرخوری نکنید. در این میان وعده ها می توانید از غذاهایی چون ماست چکیده، پنیر رشته ای، یک چهارم فنجان بادام و یا سس سیب استفاده کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments