چگونه ساندویچ سالم تری تهیه کنیم؟

ساندویچ یکی از غذاهای خوشمزه و آسان است، اما متاسفانه محتویات ساندویچ های ما را بیشتر مواد ناسالم و چربی های اشباع تشکیل می دهد. برای داشتن ساندویچ سالم از گزینه های همچون سبزیجات استفاده کنید.

ساندویچ جزء یکی از غذاهای بسیار پر کاربرد محسوب می شود. کودکان و نوجوانان نیز علاقه ی خاصی به خوردن آن دارند، بنابراین تلاش برای تهیه ی یک ساندویچ سالم بسیار اهمیت دارد. اما متاسفانه بیشتر ساندویچ هایی که مصرف می کنیم حاوی سدیم و چربی های اشباع است. در ادامه ی مقاله به راهکارهایی برای تهیه یک ساندویچ سالم اشاره شده است.

از گزینه های سالم در ساندویچ خود استفاده کنید

ساندویچ سالم تری تهیه کنیم - کره بادام - برنافیت

در ساندویچ صبحانه ی خود به جای مربا، از کره ی بادام زمینی که حاوی ویتامین B، فیبر، پروتئین و منیزیم است، استفاده کنید. همواره  سعی کنید گزینه های ناسالم را با گزینه های سالم جایگزین کنید.برای دیدن صبحانه فوق العاده خوشمزه می توانید به صفحه صبحانه سالم و رژیمی بروید.

در مورد مصرف پروتئین های خود تجدید نظر کنید

ساندویچ سالم تری تهیه کنیم - ساندویچ - برنافیت

به ساندویچ مرغ خود کمی گردو اضافه کنید. آجیل ها حاوی چربی های سالم هستند و خطر بیماری های قلبی، سکته و دیابت را کاهش می دهند. لوبیا نیز جایگزین خوبی برای گوشت محسوب می شود. لوبیا حاوی فیبر و پروتئین گیاهی است و برای مدت طولانی، شما را سیر نگه می دارد.

مواد را به خوبی روی ساندویچ خود پخش کنید

ساندویچ سالم تری تهیه کنیم - ساندویچ - برنافیت

سیر سرخ شده و پوره ی لوبیا سفید وقتی با بروکلی و گوجه ترکیب شود، یک غذای خوشمزه و سیرکننده ایجاد می کند. این مخلوط را می توانید در ساندویچتان نیز بریزید. ماست چکیده را نیز با سبزیجات و کمی ادویه مخلوط کنید و آن را بر روی لایه ی قبل قرار دهید.

از نان بهتری استفاده کنید

ساندویچ سالم تری تهیه کنیم - نان - برنافیت

بیشتر نان هایی که برای ساندویچ استفاده می شوند، از آرد سفید فرآوری شده تهیه می شوند. سعی کنید به جای آنها از نان غلات کامل استفاده کنید. غلات کامل دارای آثار مثبتی بر روی میکروبیوم و مشکلات التهابی می باشد. حتی به جای نان می توانید یک سیب زمینی را بپزید و مواد ساندویچ را داخل این سیب زمینی ها قرار دهید. برای دریافت کالری کمتر و داشتن یک ساندویچ سالم ، خمیر داخل باگت خود را خارج کنید.

در ساندویچ خود از سبزیجات استفاده کنید

ساندویچ سالم تری تهیه کنیم - سبزیجات - برنافیت

ساندویچ خود را با سبزیجات کباب شده مثل زوچینی، پیاز و فلفل دلمه و با گیاهانی همچون ریحان و نعناع پر کنید و کمی کاهو و گوجه بر روی آن قرار دهید. این ساندویچ سبزیجات بسیار خوشمزه و در عین حال سالم است.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments