چگونه بر اشتهای کاذب خود غلبه کنیم؟

یکی از بهترین راه های کاهش وزن غلبه بر اشتهای کاذب است. هر چند این کار آسان نیست، اما روش هایی چون مصرف آب و چای به جای غذا، مسواک کردن دندان ها، ایجاد یک تفریح سرگرم کننده به جای خوردن غذا، جویدن آدامس نعنایی، مصرف صبحانه ی کامل و پروتئین به میزان کافی موجب می شود تا غذای کمتری مصرف کنید.

باید بدانید بین اشتهای کاذب و پرخوری عصبی تفاوت وجود دارد.غلبه کردن بر اشتهای کاذب کار آسانی نیست و نیاز به مهارت دارد. گرسنگی مداوم خسته کننده است و پایبندی به رژیم غذایی را با مشکل مواجه می کند. بسیاری از اوقات، اشتهای کاذب نشانه ی خستگی است تا نیاز جسمانی. اما اگر احساس می کنید نمی توانید بر این اشتها غلبه کنید، برنافیت راهکارهایی به شما ارائه می دهد.

پیشنهاد برنافیت : رهایی از پرخوری شبانه

آب یا چای بنوشید

اشتهای کاذب- نوشیدن چای- برنافیت

بسیاری از افراد همیشه احساس گرسنگی می کنند و دلشان می خواهد چیزی بخورند، اما در حقیقت گرسنه نیستند. سیگنال های گرسنگی و تشنگی درست مثل هم هستند و به راحتی ممکن است اشتباه گرفته شوند.

  • آب، شکم شما را پر و گرسنکی کاذب را برطرف می کند. نوشیدن آب با فرستادن سیگنال های سیری به مغز به شما احساس سیری می دهد.
  • اگر شکم شما قار و قور می کند، دو لیوان پر آب بنوشید و یا یک بطری را پر از آب کنید و در طول روز از آن بنوشید. این کار کم آبی بدن شما را نیز برطرف می کند.
  • آب گرم یا داغ احساس سیری بیشتری به شما می دهد. آب گرم و طعم دار، احساس خوردن غذا را به شما می دهد. چای و قهوه نیز گزینه های خوبی محسوب می شوند.

دندان های خود را مسواک بزنید

اشتهای کاذب-مسواک- برنافیت

مسواک کردن دندان ها یک روش بسیار خوب برای برطرف کردن اشتهای کاذب تنها در عرض چند دقیقه است. وقتی مسواک می زنید، کمتر به سراغ غذا می روید.

  • خمیر دندان طعم تلخی در دهان ایجاد می کند که اشتهای شما را به سرعت سرکوب می کند.

یک فعالیت هیجان انگیز برای خود بیابید

اشتهای کاذب-خواندن کتاب- برنافیت

به علائم گرسنگی خود توجه کنید. اگر احساس می کنید گرسنه اید، اما علائم گرسنگی را در خود نمی بینید، احتمالا دلیل گرسنگی شما چیز دیگری است.

  • غذا خوردن از روی خستگی بسیار شایع است. با مشارکت خود در یک فعالیت دیگر ذهن خود را عوض کنید. این کار ذهن شما را تا حدودی منحرف و اشتهای کاذب شما را برطرف می کند.
  • به یک پیاده روی سریع بپردازید، با یک دوست صحبت کنید، یک کتاب خوب بخوانید، کارهای خانه را انجام دهید و یا در اینترنت جست و جو کنید.

آدامس نعنایی بجوید

اشتهای کاذب- آدامس نعنایی- برنافیت

جویدن آدامس یا مکیدن قرص های نعنایی، احساس گرسنگی را به شدت کاهش می دهد.

  • احساس جویدن یا مکیدن اگر با یک طعم همراه شود، ذهن شما را کاملا ارضا می کند.
  • از آدامس ها و قرص های نعنایی فاقد شکر استفاده کنید. آنها کالری کمتری دارند و اشتهای کاذب شما را از بین می برند.

صبحانه ی کامل مصرف کنید

اشتهای کاذب- صبحانه- برنافیت

هر چند روش های بسیاری وجود دارد که گرسنگی را درجا برطرف می کنند، اما مصرف صبحانه گرسنگی کل یک روز شما را می تواند برطرف کند.

  • گذشتن از وعده ی صبحانه، شما را بیش از پیش گرسنه می کند. به علاوه افرادی که صبحانه نمی خورند، کالری بیشتری در طول روز مصرف می کنند. پاسخ انسولین در افرادی که به طور منظم از این وعده صرف نظر می کنند، بیشتر است که منجر به افزایش وزن نیز می شود.
  • طبق مطالعات مصرف صبحانه ای که حاوی چربی، پروتئین و کربوهیدرات باشد، میزان گرسنگی را در طول روز کاهش می دهد.
  • تخم مرغ آب پز با پنیر کم چرب و نان تست غلات کامل، بیسکویت غلات کامل با کره ی بادام زمینی و میوه یا آجیل ها و میوه های خشک گزینه های سیر کننده و خوبی هستند.

به اندازه ی کافی پروتئین مصرف کنید

اشتهای کاذب- پروتئین ها- برنافیت

پروتئین نقش بسیار مهمی در از بین بردن اشتهای کاذب دارد. اما یک مسئله ی بسیار مهم در مورد پروتئین این است که در مقایسه با مواد غذایی دیگر شما را به مدت بیشتری سیر نگه می دارد. مصرف پروتئین میل شما را به غذاهای چرب و شیرین نیز کاهش می دهد.

  • در هر وعده ی خود از منابع کم چرب پروتئین استفاده کنید. این کار نه تنها شما را سیر می کند، بلکه احساس گرسنگی را در طول روز نیز برطرف می کند.
  • منابع پروتئین کم چرب حاوی غذاهای دریایی، مرغ، گوشت قرمز کم چرب، لبنیات، حبوبات و توفو می باشند.
  • 30 دقیقه پس از ورزش حتما از یک منبع پروتئینی استفاده کنید. پروتئین به جذب انرژی توسط ماهیچه ها و رشد آنها کمک می کند.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سپیده محمودی

رژیم بدون بازگشت