چگونه از منطقه ی آسایش خود خارج شویم؟

آیا شما نیز از انجام برخی کارها مثل پرش از ارتفاع و یا سفر مجردی به یک مکان خارجی می ترسید؟ همه ی ما ممکن است آرزوهای خود را سرکوب کنیم. این سرکوبی شاید به دلیل تنبلی یا بی پولی نباشد، بلکه شاید به این دلیل باشد که نمی خواهیم از منطقه ی آسایش خود خارج شویم.

وقتی ما موانع خود را می شکنیم و به دنبال انجام کارهایی می رویم که تاکنون آنها را انجام نداده ایم، نتایج جالب توجهی می بینیم. اما چگونه می توانیم بر ترس خود غلبه کرده و از منطقه ی آسایشمان بیرون بیاییم.

در اینجا برخی از ترس ها یا آرزوهایی را که بنده یا دوستانم در زندگی خود تجربه کرده و ترفندهایی که به ما کمک کرد تا از منطقه ی آسایش خود بیرون بیاییم و به نتیجه برسیم را بیان می کنم.

1- انجام استندآپ کمدی

ایستادن روی صحنه در میان خیل عظیمی از مردم و تلاش برای خنداندن آنها بسیار سخت است. خود من هیچ وقت نمی توانم آن را تصور کنم. اما دوست من تری، این کار را دوست داشت. او از اینکه همه می گفتند تو خیلی بامزه ای خسته شده بود و تصمیم گرفت شانس خود را بر روی صحنه نیز امتحان کند. بسیاری از کلوپ های کمدی، کلاس های استندآپی دارند که شما می توانید در آنها ثبت نام و تمرین خود را آغاز کنید.

2- انجام ورزش جدیدی که از آن می ترسید

یکی از دوستانم تا 40 سالگی هیچ ورزشی انجام نمی داد. او همیشه فکر می کرد که در ورزش کردن خوب نیست. در 45 سالگی شروع به ورزش گلف کرد و احساس کرد حاضر است تمام زندگیش را برای آن بگذارد. شاید شما هم مثل مری، هنوز ورزشی را که مناسبتان است پیدا نکرده اید. پس بهتر است به دنبال آن بروید.

3- حضور در تلویزیون

ممکن است کارشناسانی را در تلویزیون ببینید و بگویید، دلیل این که او در تلویزیون حضور دارد و من ندارم چیست؟ حضور در تلویزیون آنقدرها هم سخت نیست، اما ممکن است حضورشما در تلویزیون موجب بهبود تجارت و کسب و کارتان شود. برای این کار می توانید ویدئوهای موجود در بازار را که مربوط به این موضوع هستند خریداری و تماشا کنید.

4- رفتن به سفرهای ماجراجویانه

به عنوان فردی که در یک شهر بزرگ زندگی می کند، همیشه به سفرهای ماجراجویانه علاقه داشته ام. اگر یک روحیه ی ماجراجویانه دارید چرا به دیدن یک آبشار نمی روید؟ فعالیت های مختلف چون قایق سواری، پیاده روی، کوهنوردی و سفرهای اکتشافی می توانند بسیار هیجان انگیز باشند.

5- گذراندن زمانی در خارج از کشور

زمانی را به یاد آورید که آرزو داشتید به دور دنیا سفر کنید. حالا زمان آن رسیده و شما می توانید این کار را انجام دهید. نیاز به شغلی دارید که شما را مجبور کند برای مدت زمانی خارج از کشور بگذرانید. از منطقه ی آسایش خود خارج شوید. اگر این کار را به همراه عده ای از دوستان انجام دهید، برای شما آسان تر خواهد بود.

6- سفر کردن به تنهایی

 من عاشق ایتالیا هستم. ایتالیا یکی از مکان های مورد علاقه ی من برای تعطیلات است. تابستان امسال را با همسر خود به آنجا سفر کردم. شاید شما نتوانید یک سال خارج از کشور خود زندگی کنید، اما عاشق سفر به اروپا باشید. اگر عاشق سفر هستید اما از تنهایی سفر رفتن هراس دارید، به شما پیشنهاد می کنم گروه های کوچکی تشکیل دهید و یا اینکه با تورهای مسافرتی سفر کنید. سفر با تور، سازماندهی بیشتری به شما می دهد و همچنین اجازه می دهد به چیزهای مهم تری در سفر خود بپردازید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments