چاشنی هایی که به کاهش وزن کمک می کنند

چاشنی ها در تصور ما مواد غذایی چاق کننده محسوب می شوند، اما برخی از آنها نه تنها موجب افزایش وزن نمی شوند، بلکه به کاهش وزن نیز کمک می کنند. از جمله ی این چاشنی ها می توان به سرکه، سس فلفل تند، خردل و … اشاره کرد.

شاید تصور کنید که کاهش کالری به معنای کاهش مصرف غذاهای پر چاشنی است، اما برخی از چاشنی ها نه تنها موجب افزایش وزن نمی شوند، بلکه به کاهش وزن شما نیز می توانند کمک کنند. در این مقاله به برخی از این چاشنی ها اشاره شده است.

سرکه

چاشنی هایی که به کاهش وزن کمک می کنند - سرکه - برنافیت

سرکه حاوی اسید استیک است و روند خروج غذا از معده را کند می کند، درنتیجه شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد. همه ی سرکه ها دارای همین خاصیت می باشند. چند قاشق چای خوری سرکه ی بالزامیک را روی غذا یا درون لیوان آب خود بریزید و میل کنید.

پیشنهاد برنافیت:لاغری با سرکه سیب

سس سویای فاقد سدیم

چاشنی هایی که به کاهش وزن کمک می کنند - سس سویا - برنافیت

این چاشنی آسیایی حاوی همان طعمی است که شما از گوشت گوساله، قارچ و پارمزان دریافت می کنید. این چاشنی می تواند ولع شما را نسبت به شیرینی جات کاهش دهد. مطالعات نشان داده است افرادی که این سس را به سوپ خود اضافه می کنند، در وعده ی بعدی خود میزان غذای کمتری مصرف می کنند. این سس را می توانید به سالمون یا مرغ خود بیافزایید.

کره ی بادام

چاشنی هایی که به کاهش وزن کمک می کنند - کره بادام - برنافیت

مطالعات نشان داده است که کره ی بادام 24 درصد کالری کمتری از برچسب غذایی روی آن دارد. به جای کره یا پنیر خامه ای بر روی نان تست خود مقداری کره ی بادام بزنید و نوش جان کنید.

 سس فلفل تند

چاشنی هایی که به کاهش وزن کمک می کنند - سس فلفل - برنافیت

اگر نمی توانید از عادت خوردن اسنک های شبانه دست بردارید، روی آنها سس فلفل تند بریزید. سس فلفل تند حاوی کپسایسین است و موجب احساس سیری می شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که با هر وعده ی خود مکمل کپسایسین مصرف می کنند، حجم کمتری از غذا را در وعده ی بعدی خود مصرف می کنند.

ترشی زنجبیل

چاشنی هایی که به کاهش وزن کمک می کنند - زنجبیل - برنافیت

چه می شد اگر یک چاشنی جادویی وجود داشت که مصرف آن موجب می شد اشتهایمان کمتر شود؟ واقعیت است که این چاشنی وجود دارد و آن هم ترشی زنجبیل است. طبق مطالعات، افرادی که در وعده ی صبحانه ی خود آب ساده ی گرم یا آب گرم همراه با پودر زنجبیل مصرف می کنند، در ادامه ی روز احساس سیری بیشتر و گرسنگی کمتری را تجربه خواهند کرد. زنجبیل را به صورت ترشی همراه با غذا نیز می توان مصرف کرد.

سالسا

چاشنی هایی که به کاهش وزن کمک می کنند - سالسا - برنافیت

سالسا نوعی چاشنی است که از گوجه، پیازچه، سیر، فلفل و گشنیز تهیه شده است. سالسا کالری آزاد نیست، اما می توان آن را جزء چاشنی های کم کالری دسته بندی کرد. هر قاشق غذا خوری از آن حاوی کمتر از 10 کالری است. می توانید آن را به ماهی و یا سبزیجات خرد شده ی خود بیافزایید.

سس خردل

چاشنی هایی که به کاهش وزن کمک می کنند - سس خردل - برنافیت

تحقیقات نشان داده است که هضم خردل نسبت به مواد غذایی دیگر، بدن را بیشتر وادار به سوزاندن کالری می کند. این سس را تنها با ساندویچ مصرف نکنید، بلکه آن را بر روی سالاد، تخم مرغ و سیب زمینی تان نیز بریزید.

پیشنهاد برنافیت:گیاهان دارویی برای آرامش

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments