با پیاده روی سریع به اندازه دویدن کالری بسوزانید!

عجیب نیست اگر بگوییم شما می توانید با پیاده روی تند به اندازه ی دویدن کالری بسوزانید. لازم نیست حتما یک دونده ی ماهر باشید تا از فواید کاهش وزن آن بهره مند شوید. تنها کافیست در هنگام پیاده روی سریع چند نکته را رعایت کنید. مهم ترین کاری که می توانید برای افزایش کالری سوزی انجام دهید، افزایش سرعت است. با این روش علاوه بر کالری سوزی، به بهبود سلامت خود نیز کمک خواهید کرد. پیاده روی تند خطر مرگ در اثر مشکلات قلبی و تنفسی را به شدت کاهش می دهد. برای افزایش میانگین سرعت و کالری سوزی بیشتر با برنافیت همراه باشید.

پیاده روی تند: صاف بایستید

پیاده روی تند- صاف ایستادن- برنافیت

وقتی کمر خود را صاف می کنید، فاصله ی بین ران ها و قفسه ی سینه شما نیز بیشتر می شود. این کار به پاهای شما اجازه می دهد تا راحت تر از زمانی که روی لگن خم شده اید، به حرکت در آیند.

پیشنهاد برنافیت : ورزش برای سفت کردن سینه

پیاده روی تند: جلو را نگاه کنید

پیاده روی تند- نگاه کردن به جلو- برنافیت

هنگام راه رفتن به جای نگاه کردن به پاها، 3 تا 6 متر جلوتر را نگاه کنید. شانه ها را به سمت عقب و پایین بیاندازید تا قفسه ی سینه باز شود و راحت تر بتوانید نفس عمیق بکشید.

پیاده روی تند: دست ها را سریع تر تکان دهید

پیاده روی تند- سریع حرکت دادن دست ها- برنافیت

هنگام جلو و عقب بردن دست ها، بازوها را با زاویه 90 درجه خم کنید. از تاب دادن آنها در کنار بدن بپرهیزید، چرا که موجب عدم هماهنگی با گام های شما و از دست دادن انرژی می شود. حرکت دادن سریع دست ها موجب درگیر کردن بالا تنه و هسته ی بدن برای حرکت سریع تر و کارآمدتر می شود.

پیاده روی تند: قدم های کوچک تر بردارید

پیاده روی تند- قدم های کوچک- برنافیت

وقتی با پای جلویی قدم های بلند بردارید، پای شما همانند یک ترمز عمل کرده و حرکت شما را کندتر می کند. اما با قدم های کوتاه و سریع پاهایتان درست در زیر شما فرود می آید و شما روی آن به حرکت در می آیید. برای اینکه قدم های کنترل شده بردارید، یکی از زانوها را تا سطح باسن بالا بیاورید تا پای شما از زیر زانوها آویزان شود. انگار که در حال انجام حرکت مارچ هستید. حالا پای خود را در جلوی بدن بکشید و پاشنه ی پا را روی زمین بگذارید. این پا باید کمی در جلوی پای دیگری قرار بگیرد.

پیشنهاد برنافیت : میزان کالری سوزی پیاده روی

پیاده روی تند: اینتروال های سرعتی انجام دهید

پیاده روی تند- اینتروال- برنافیت

ایجاد حرکات متناوب در دویدن های کوتاه و سریع همراه با اینتروال های آهسته نه تنها سرعت پیاده روی را بیشتر می کند، بلکه موجب می شود حتی پس از ورزش هم کالری بسوزانید. هر چه طولانی تر و سخت تر ورزش کنید، به زمان بیشتری برای بازگشت به حالت نرمال نیاز دارید. پس از ریکاوری، کالری سوزی شما حداقل به مدت 20 دقیقه و حداکثر تا 24 ساعت ادامه پیدا می کند. برای اینکه کالری سوزی شما پس از ورزش ادامه پیدا کند، این پیاده روی اینتروال را امتحان کنید:

  • با سرعت آرام تا متوسط به مدت 3 دقیقه بدن خود را گرم کنید. سرعت شما باید به حدی باشد که بتوانید با یک نفر صحبت کنید.
  • سرعت خود را به مدت 30 ثانیه افزایش دهید. در این سرعت باید راه رفتن شما به حدی باشد که نتوانید به راحتی صحبت کنید.
  • حالا به مدت 20 ثانیه سریع تر راه بروید. در این مرحله سرعت شما باید به شدت زیاد باشد و به همین شکل باقی بماند.
  • حالا به مدت 10 ثانیه با تمام توان بدوید، به حدی که اصلا قادر به صحبت کردن نباشید و به سختی نفس بکشید.
  • مجموعه اینتروال های 30، 20 و 10 ثانیه را به مدت 4 دقیقه ادامه دهید. به دنبال آن 1 دقیقه با سرعت متوسط بدن خود را ریکاوری کنید.

پیشنهاد برنافیت :تمرینات اینتروال با شدت بالا

پیاده روی تند: با خود یا دیگران مسابقه بگذارید

پیاده روی تند- مسابقه- برنافیت

تعداد قدم هایی که در طول اینتروال های سریع برمی دارید را بشمارید و سعی کنید در انتهای ورزش تعداد آنها را با اینتروال های قبل مقایسه کنید. این کار به شما انگیزه ی سرعت و استقامت می دهد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments