پاک کننده های طبیعی آرایش

پاک کننده های آرایش ممکن است دارای مواد نامناسبی باشند که موجب از بین بردن چربی طبیعی پوست شما شود. با این پاک کننده های طبیعی آرایش از مصرف مواد شیمیایی بپرهیزید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

پاک کننده های طبیعی آرایش: عسل و جوش شیرین

پاک کننده های طبیعی آرایش

ترکیب عسل و جوش شیرین، یک پاک کننده و لایه بردار بسیار قوی برای آرایش می باشد. وقتی این دو ماده با هم ترکیب شوند، نه تنها آرایش صورت را پاک می کنند، بلکه موجب لایه برداری و از بین بردن جوش های سر سیاه نیز می شوند.

هشدار: این ماده نباید در اطراف چشم استعمال شود، چرا که موجب از بین بردن غشاهای ظریف دور چشم می شود.

پاک کننده های طبیعی آرایش: روغن بچه

پاک کننده های طبیعی آرایش

روغن بچه یکی از مواردی است که در اکثر خانه ها یافت می شود. چند قطره از این روغن را روی یک تکه پنبه بریزید تا به سرعت آرایش چشم از جمله ریمل شما را پاک کند. سپس آن را با یک دستمال کاغذی پاک کنید تا اثری از روغن بر روی صورت شما باقی نگذارد.

پاک کننده های طبیعی آرایش: شیر

پاک کننده های طبیعی آرایش

شیر که سرشار از ویتامین و کلسیم است، نه تنها مغذی است بلکه آرایش صورت را به خوبی پاک می کند و برای قرن ها در سرتا سر دنیا استفاده می شده است. توصیه ی دکتر پردو آغشتن یک تکه پنبه به شیر و کشیدن بر روی چشم و سپس شستن آن با آب گرم است. این روش برای پاک کردن چشم ها با ملایمت بسیار مفید است.

بخوانید: روش های مراقبت روتین از پوست های مختلف

پاک کننده های طبیعی آرایش: ماست

پاک کننده های طبیعی آرایش

حال نوبت آن رسیده که به راهروی لبنیات قدم بگذاریم و به سراغ ماست یونانی برویم. ماست، سرشار از پروبیوتیک و مواد مغذی پوست است. به اندازه ی یک قاشق غذاخوری ماست بردارید و آن را در سر تا سر پوست و دور چشم های خود بمالید. یک پارچه ی گرم برداشته و آن را بر روی آرایش صورت خود بکشید تا پاک شود.

پاک کننده های طبیعی آرایش: آووکادو

پاک کننده های طبیعی آرایش

یک آووکادو بردارید و قسمت گوشتی آن را درآورید تا به روغن زیر پوست آن برسید. دکتر پردو می گوید: آووکادو یک اسکراب یا ماسک فوق العاده برای پوست است. مقداری دانه ی قهوه یا شکر را با مقداری آب لیمو ترش مخلوط و آن را به قسمت روغنی آووکادو اضافه کرده، روی صورت خود بگذارید. این کار موجب درخشش و تازگی پوست شما می شود.

پاک کننده های طبیعی آرایش: روغن زیتون یا نارگیل

پاک کننده های طبیعی آرایش

روغن زیتون برای از بین بردن آرایش های سنگین تر مثل رژ لب های 24 ساعته مفید است و موجب آبرسانی و رطوبت پوست می شود. این روغن برای انواع پوست ها مناسب است و دارای خواص شفا بخش فوق العاده ای می باشد. روغن نارگیل به دلیل داشتن پایه ی روغنی برای از بین بردن آرایش های ضد آب بسیار مفید است. این روغن برای از بین بردن آرایش های غلیظ و سرسخت نیز مفید می باشد.

پاک کننده های طبیعی آرایش: حوله ی میکروفایبر

پاک کننده های طبیعی آرایش

اگر تهیه یا مصرف برخی از این مواد طبیعی برای شما سخت است، می توانید از حوله های میکروفایبر استفاده کنید. حوله های میکروفایبر فوق العاده هستند و استفاده از آنها تنها با آب گرم می تواند آرایش شما را به خوبی پاک کنند. البته می توانید پس از استفاده از این حوله ها، از یک پاک کننده نیز استفاده کنید تا از پاک شدن آرایش صورت خود اطمینان حاصل کنید.

پاک کننده های طبیعی آرایش: خیار

پاک کننده های طبیعی آرایش

با خیار رنده شده و ماست یک خمیر تهیه کنید و آن را بر روی آرایش چشم خود بمالید تا آن را به راحتی پاک کند. طبق گزارش لینزی کامینز، مدیر نرم افزار اجتماعی وینک: 60 درصد از مصرف کنندگان در پاک کردن آرایش خود با خیار بسیار موفق بوده اند. همچنین، پوست خیار برای تسکین دردهای چشمی نیز بسیار مفید است.

بخوانید: انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments