ورزش های مفید برای سفت کردن پوست پس از کاهش وزن

کاهش وزن به خودی خود اتفاق بسیار خوبیست، اما مشکلاتی همچون افتادگی و شلی پوست آن را ناگوار می کند. خوشبختانه ورزش هایی که برای قسمت های مختلف بدن، پس از کاهش وزن می توان انجام داد، موجب رفع افتادگی و سفت کردن پوست می شود. البته این ورزش ها باید با یک سبک زندگی و عادت های غذایی سالم همراه باشند.

بسیاری از افراد پس از کاهش وزن دچار شلی و افتادگی پوست می شوند. این افتادگی پوست بیشتر در بازوها، گردن، شکم و ران ها قابل مشاهده است. خوشبختانه ورزش های بسیاری برای رفع این افتادگی ها وجود دارد. این ورزش ها نه تنها به سفت کردن پوست، بلکه به سفت کردن ماهیچه ها نیز کمک می کنند. برنافیت برخی از این ورزش ها را به شما خواهد کرد.

چانه و گردن

شل شدن پوست در قسمت چانه ها، ظاهری شبیه به غبغب ایجاد می کند. بنابراین ورزش هایی که بر روی این ناحیه تمرکز می کند، روشی موثر برای سفت کردن پوست گردن و چانه است. برای این کار کافیست بایستید و بازوها را در کنار بدن قرار دهید. سر را آنقدر عقب ببرید که بتوانید از پشت، مستقیم به سقف نگاه کنید. گردن را نکشید. دهان را باز و بسته کنید و دندان ها را به آرامی به هم فشار دهید. در این حالت ممکن است کمی کشش را در ماهیچه های شانه احساس کنید. این ورزش را 5 تا 10 مرتبه در روز انجام دهید.

هایفوتراپی، روشی موثر برای رفع افتادگی پوست صورت و غبغب

بازوها

با کاهش وزن، پوست زیر بازوها شل و افتاده می شوند. کشش های بالای سر، به عضلانی کردن این بخش ها کمک می کند. راحت روی صندلی بنشینید و کمر را صاف کنید. دمبل ها را بردارید و در کنار بدن قرار دهید. بازوها را در جلوی بدن بلند کنید، طوری که کف دست ها به سمت پایین باشد. حالا، صاف دمبل ها را بالای سر ببرید و آرنج ها را خم کنید. دست ها باید پشت گوش ها قرار بگیرند. 5 تا 10 ثانیه بمانید، سپس بازوها را پایین بیاورید. این حرکات را 10 تا 12 مرتبه، یک روز درمیان انجام دهید.

شکم

سفت کردن پوست- ورزش- برنافیت

ورزش هایی چون کرانچ، ماهیچه های شکم را سفت و از افتادگی آن جلوگیری می کند. برای انجام حرکت کرانچ، به پشت دراز بکشید و زانوها را با زاویه ی 90 درجه خم کنید. انگشت ها را در هم فروببرید و دست را بالای سر ببرید. بدون خم کردن گردن، به آرامی سر و قسمت بالای کمر را از روی زمین بلند کنید. 5 ثانیه بمانید، سپس به وضعیت اولیه بازگردید. 10 تا 20 مرتبه این حرکات را تکرار کنید.

پاها

پوست اضافی پس از کاهش وزن، اغلب در قسمت داخلی ران ها جمع می شود. برای سفت کردن پوست این ناحیه، به پهلوی چپ دراز بکشید. پای چپ را صاف و پای راست را با زاویه ی 90 درجه خم کنید و در جلوی پای چپ قرار دهید. وزن خود را روی آرنج بیاندازید. سپس پای چپ را صاف نگه دارید و آن را به آرامی تا جایی بالا ببرید که در قسمت داخلی ران ها، کشش را احساس کنید. 5 ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس به وضعیت اولیه بازگردید. این کار را 10 مرتبه تکرار کنید و سپس روی پای راست قرار بگیرید.

نکته ها و هشدارها

پیش از آنکه هر ورزش جدیدی را آغاز کنید، با یک فرد متخصص مشورت کنید. هر چند ورزش، برای سفت کردن پوست روش بسیار موثری است، اما یک رژیم غذایی سالم نیز به رفع افتادگی پوست، پس از کاهش وزن کمک می کند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments