موهای چرب را با این روش های خانگی درمان کنید

غده های چربی موجود در سر، از شکستن ساقه ی موها جلوگیری می کند و باعث حفظ ریشه آنها می شود ولی هر چیزی که از حد بگذرد، مفید نیست. شستشو با محلول جوش شیرین، دم کرده ی نعناع، چای، زرده ی تخم مرغ و لیمو، چای و رزماری و سرکه ی سیب، برای درمان موهای چرب بسیار مفید است.

غده های چربی موجود در سر، از شکستن ساقه ی موها جلوگیری می کند و آنها را در شرایط مناسب نگهداری می کند. گاهی اوقات، این غده ها، به دلایل مختلفی از جمله، نوسانات هورمونی، شرایط ارثی و بافت طبیعی موهای شما، چربی زیادی ترشح می کنند و پوست سر شما چرب می شود. خوشبختانه، درمان های خانگی زیادی برای موهای چرب وجود دارد که شما می توانید از آنها بهره ببرید.

1- چای

از چای حاوی تانیک اسید بعنوان یک قابض، برای درمان موهای چرب استفاده می شود. برای این کار، برگ های چای را در یک لیوان پر از آب بجوشانید و بگذارید ولرم شود، سپس آن را روی سر و موها بگذارید و پس از چند دقیقه، با آب و شامپو بشویید.

2- نعناع

برگ نعناع برای از بین بردن چربی موها بسیار مفید است. یک مشت نعناع را در دو لیوان پر از آب، به مدت 15 تا 20 دقیقه بجوشانید. این محلول را به شامپوی خود بیافزایید و روی موهای سر قرار دهید.

3- زرده ی تخم مرغ و آب لیمو

درمان موهای چرب - تخم مرغ - برنافیت

روش دیگر برای از بین بردن چربی های موی سر، استفاده از زرده ی تخم مرغ است. زرده ی تخم مرغ، نه تنها چربی های سر را از بین می برد، بلکه، موجب درخشندگی آن نیز می شود. بدین منظور، دو عدد زرده ی تخم مرغ را با چند قطره آب لیمو به خوبی مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت 5 تا 7 دقیقه، روی موهای مرطوب بزنید، سپس آن را با دقت بشویید. برای از بین بردن چربی های مو، این ترکیب را دو تا سه بار در هفته به موهای خود بزنید.

4- بلغور جو دو سر

از آنجا که بلغور جو دو سر غلیظ است، چربی های پوست سر را جذب می کند و خارش آن را بهبود می بخشد. بلغور جو دو سر را با مقداری آب بجوشانید و وقتی سرد شد، مقدار زیادی از آن را روی پوست سر خود بمالید و پس از 10 تا 15 دقیقه با شامپو بشویید. با استفاده از این روش نیز موهای چرب شما درمان می شوند.

5- جوش شیرین

روش دیگر برای از بین بردن چربی موها، استفاده از جوش شیرین است. این ماده باید به صورت محلول مصرف شود. دو تا سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیتر آب بریزید، آن را روی سر بزنید و به مدت 20 دقیقه بگذارید روی سر باقی بماند. سپس همانند گذشته شامپو بزنید. از این روش، سه بار در هفته استفاده کنید.

6- چای و رزماری

دو قاشق غذاخوری رزماری خشک را با یک فنجان آب در حال جوش مخلوط کنید. به مدت 20 دقیقه روی آن را بپوشانید و بگذارید سرد شود. این ترکیب را در یک بطری پلاستیکی بریزید و پس از شامپو، موها را با اینترکیب بشویید.

7- لیمو

آب دو عدد لیمو را با دو فنجان آب مقطر مخلوط کنید. پس از هر بار شستشو، موهای خود را خشک کنید و با استفاده از این محلول، کف سر خود را ماساژ دهید. 5 دقیقه بگذارید روی سر شما باقی بماند، سپس بشویید.

8- سرکه ی سیب

سرکه ی سیب، یک ماده ی چند منظوره است که علاوه بر از بین بردن چربی های سر به از بین بردن شوره نیز کمک می کند.

  • با یک چهارم فنجان سرکه ی سیب و یک فنجان آب، یک محلول تهیه کنید.
  • سر خود را با این محلول، ماساژ دهید.
  • آن را تا انتهای دوش گرفتن روی موهای خود نگه دارید.
  • درست پیش از اینکه از حمام بیرون بیایید، آن را بشویید.
  • از این ترفند هر روز به مدت یک هفته استفاده کنید.

9- نمک

نمک معمولی به طور همزمان، موجب از بین بردن چربی و شوره ی سر می شود.

  • پیش از اینکه دوش بگیرید، نمک را روی پوست سر خود ماساژ دهید.
  • سپس موهای خود را به درستی بشویید.

10- حنا

حنا دارای خاصیت خشک کنندگی و برای درمان موهای چرب بسیار مفید است. مقداری حنا را با ماست مخلوط کنید و روی سر خود بگذارید. از این ترکیب، یک هفته در میان استفاده کنید.

 

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments