مواد غذایی که به سوزاندن چربی ها کمک می کنند

در ایالات متحده، رژیم های غذایی مهلک برای سوزاندن چربی ها بیداد می کند و خطرات بزرگی برای سلامت انسان ایجاد می کند. جامعه ی تندروی آنها سلامتی را قربانی راحتی و سرعت  می کند. مصرف غذاهای فرآوری شده، قندهای افزودنی و کربوهیدرات ها زندگی مردم را نابود کرده است. چنین رژیم های غذایی موجب تجمع اسیدهایی در بدن می شوند که بدن قادر به دست و پنجه نرم کردن با آنها نیست. بدن ما سعی دارد بیشتر حالت قلیایی داشته باشد، به همین دلیل است که مصرف بیش از حد غذاهای اسیدی موجب آسیب به آن می شود. برای ایجاد تعادل در بدن، تعادل بین اسید و قلیا بسیار اهمیت دارد و باید در حدود 7.4 و کمی قلیایی باشد. اگر PH بدن بین 0 تا 6.9 باشد اسیدی و بین 7 تا 14 بدن قلیایی می شود.

وقتی بدن ما بیش از حد اسید در خود جمع می کند، به منظور قلیایی شدن سعی می کند مواد قلیایی را از استخوان ها و بافت های اصلی بگیرد که این کار موجب کاهش سیستم ایمنی بدن، سردرد، سوء هاضمه، جوش، درد مفاصل، شکنندگی ناخن ها و مو، مشکل کاهش وزن و آلرژی می شود. یک محیط اسیدی، راه را برای بیماری ها باز می کند. مواد شیمیایی و خون که قلیایی هستند، به سرعت اکسیژن را جذب می کنند و بیشتر پاتوژن ها و سرطان ها قادر به ادامه ی زندگی در یک محیط پر از اکسیژن و قلیایی نخواهند بود.

لیست غذاهای قلیایی زیر به سلامت کلی بدن شما حتی اگر غذاهای سالم زیاد مصرف می کنید و متوجه سطح PH بدن خود نیستید، کمک می کند.

1- سوزاندن چربی ها با طالبی

مواد غذایی که به سوزاندن چربی ها کمک می کنند

طالبی یکی از بهترین غذاهای قلیایی است، چرا که PH آن 8.5 و حاوی 92 درصد آب است. به علاوه، یک ملیّن محسوب می شود و بدن را از شر سموم ناخواسته حفظ می کند.

2- سوزاندن چربی ها با اسفناج

اسفناج یک آنتی اکسیدان قوی برای مقابله با بیماری هاست. کلروفیل اسفناج بالاست و یک قلیایی بالقوه و خون ساز به شمار می آید.

3- سوزاندن چربی ها با لیمو

برخلاف تصور عمومی که لیمو را یک غذای اسیدی به شمار می آورد، اما لیمو بدن را قلیایی می کند. برای حفظ سلامت بیشتر بدن خود، هر روز صبح یک لیوان آب لیمو بنوشید.

4- سوزاندن چربی ها با کلم برگ

این سبزی برگ دار در محافل قلیایی بسیار معروف است. از دیگر خواص این ماده ضد سرطان بودن، کاهش دهنده ی کلسترول، سرشار از آنتی اکسیدان و سم زدا بودن آن است.

5- سوزاندن چربی ها با کنگر فرنگی

این ماده که منبع مواد معدنی و ویتامین هاست، چربی و کالری بسیار کمی دارد و دارای PH خنثی 7 به بالا است.

6- سوزاندن چربی ها با سیر

مواد غذایی که به سوزاندن چربی ها کمک می کنند

سیر دارای خواص بسیاری می باشد، از جمله می توان به توانایی فوق العاده ی آن در تنظیم فشار خون اشاره کرد. این ماده قلیایی است و به تنظیم PH بدن کمک می کند.

7- سوزاندن چربی ها با بذر کتان

بذر کتان- تغذیه- برنافیت

بذر کتان برای قلیایی کردن بدن یک انتخاب فوق العاده است. این ماده، سرشار از فیبر و ویتامین E می باشد و التهاب و گر گرفتگی دوران یائسگی را به شدت کاهش می دهد.

بذر کتان تازه آسیاب شده یکی از منابع امگا 3 آلفا لینولئیک اسید است که التهاب را کاهش داده و هورمون ها را متعادل می کند. طبق مطالعات، افزودن بذر کتان به یک رژیم غذایی کاهش وزن منجر به کاهش التهاب می شود.لاغری با بذر کتان فواید زیادی دارد. فیبرهای موجود در آن نیز برای کاهش وزن بسیار مفید هستند. همواره از بذر کتان کامل و ارگانیک استفاده کنید.

8- سوزاندن چربی ها با بادام

لاغری و بادام به دلیل داشتن کلسیم بالا تر نسبت به آجیل های دیگر امکان پذیر است.کلسیم بادام به همراه با منیزیم آن را تبدیل به یک ماده ی قلیایی ساز کرده است.

9- سوزاندن چربی ها با زنجبیل

زنجبیل یکی از سوپرفودهایی است که دارای خواص سم زدا و قلیایی است. این ماده را به راحتی می توانید به انواع غذاها و نوشیدنی های خود بیافزایید. آن را با هویج، سیب و زنجبیل مخلوط کرده، استفاده کنید تا بدن خود را از شر اسیدهای مضر و التهاب ها نجات دهید.

بیشتر بخوانید : لاغری با زنجبیل

10- سوزاندن چربی ها با زلف عروسان

این دانه، یک ماده ی چند منظوره در پخت غذاها محسوب می شود. به علاوه، موجب قلیایی شدن بدن می شود و سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است.

11- سوزاندن چربی ها با مارچوبه

مواد غذایی که به سوزاندن چربی ها کمک می کنند

در میان غذاهای قلیایی ساز، مارچوبه سرشار از آنتی اکسیدان، مواد مغذی و دارای خواص پاک کنندگی است. طبق مطالعات، این گیاه دارای خواص ضد پیری نیز می باشد.

12- سوزاندن چربی ها با کلم

این ماده ی قلیایی دارای خواص بسیاری از جمله فیبر فراوان، کالری کم، ویتامین C و A فراوان است و از سرطان جلوگیری می کند.

13- سوزاندن چربی ها با ریحان

ریحان چه به صورت تازه و چه خشک مصرف شود، یک ماده ی قلیایی محسوب می شود. این ماده دارای خواص فوق العاده ای است. طبق مطالعات مصرف این ماده در اقدامات پیشگیرانه و درمانی در مجله ی استخوان و توصیه ها چاپ شده است و برای درمان بسیاری از بیماری های التهابی بسیار مفید می باشد.

14- سوزاندن چربی ها با گشنیز

این ماده برای تزئین بسیاری از غذاها کاربرد دارد. اما علاوه بر کاربرد تزئینی آن، این ماده سرشار از کلسیم، ویتامین C و آهن است. این ماده به هضم غذا نیز کمک می کند.

15- سوزاندن چربی ها با کرفس

کرفس، یک ماده ی قلیایی است و به دلیل داشتن آب فراوان برای آبگیری و استفاده در سوپ بسیار مناسب است. این ماده منبع فتالاید است که موجب کاهش کلسترول و بسیاری از سرطان ها می شود.

بیشتر بخوانید : لاغری با کرفس

16- سوزاندن چربی ها با چغندر

مواد غذایی که به سوزاندن چربی ها کمک می کنند

چغندر یکی از کمیاب ترین منابع فیتومغذی های پیش گیری کننده از سرطان به نام بتالائین است که موجب افزایش ویتامین C، ویتامین K و فولات می شود.

17- سوزاندن چربی ها با نارگیل

این ماده دارای خواص بسیاری از جمله آهن، ویتامین C و کلسیم است که موجب کاهش وزن، عملکرد بهتر مغز و سلامت پوست می شود.

18- سوزاندن چربی ها با زیره ی سبز

زیره ی سبز، یک ادویه ی قلیایی است که شما آن را می توانید به بسیاری از غذاهای خود بیافزایید. این ماده به کاهش وزن کمک می کند، برای پیشگیری از دیابت و هضم غذاها نیز بسیار مفید است.

19- سوزاندن چربی ها با بروکلی

چه به صورت پخته و یا خام آن را مصرف کنید، بروکلی یک ماده ی مغذی و قلیایی است. بروکلی برای مهار سرطان، کمک به سیستم گوارشی و سیستم قلبی- عروقی و روند سم زدایی بسیار مفید است و به بهبود سلامت بدن، سیستم ایمنی و متابولیسم آن کمک می کند.

20- سوزاندن چربی ها با منداب

ماده ی قلیایی دیگری که به تعادل PH بدن کمک می کند، منداب است. منداب، سرشار از مواد غذایی حیاتی مثل ویتامین A،  ویتامین K و فولات است. این ماده به دلیل دارا بودن عناصر شیمیایی به نام ایزوتیوسیانات، دارای خواص ضد سرطانی، ضدالتهابی و فعالیت های ضد تکثیری می باشد.

21- سوزاندن چربی ها با گریپ فروت

مواد غذایی که به سوزاندن چربی ها کمک می کنند

گریپ فروت به علت توانایی در کمک به کاهش وزن با افزایش متابولیسم بدن بسیار معروف است. این ماده قلیایی است و از آنجا که حاوی قند کمی است، آن را می توانید به عنوان یک شیرینی طبیعی مصرف کنید.

22- سوزاندن چربی ها با جعفری

جعفری چه به صورت تازه یا خشک مصرف شود، سرشار از آلکالین (مواد قلیایی) است. در واقع، سازمان کشاورزی آمریکا می گوید: گیاهان به طور کلی سرشار از مواد قلیایی هستند.

23- سوزاندن چربی ها با کلم بروکسل

این ماده ی غذایی برای سلامت بدن بسیار مفید است. به علاوه، حاوی ویتامین، مواد معدنی، فیبر و قلیایی ساز است.

سرکه ی سیب نیز گرچه یک ماده ی غذایی محسوب نمی شود اما برای حفظ تعادل و قلیایی کردن بدن بسیار موثر است.

 

در کنار کنترل استرس، خواب کافی و ورزش، مواد غذایی چربی سوز نیز می توانند به کاهش وزن شما کنند. این مواد غذایی شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارند و متابولیسم بدن شما را افزایش می دهند. برخی از آنها عبارتند از آب لیمو، دارچین، زردچوبه، فلفل قرمز و بذر کتان.

اجازه دهید واقع گرا باشیم. گفته می شود هیچ سوپر فود و غذای معجزه آسایی وجود ندارد. اما در کنار کنترل استرس، خواب کافی و ورزش، مواد غذایی چربی سوز نیز می توانند به کاهش وزن شما کنند. این مواد غذایی چربی سوز اشتهای شما را کنترل می کنند، التهاب بدن شما را کاهش و متابولیسم شما را افزایش می دهند. به علاوه شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارند. در ادامه ی مقاله با این مواد غذایی چربی سوز بیشتر آشنا خواهید شد.

آب لیمو

آب لیمو- تغذیه- برنافیت

حتما در مورد مصرف آب و آب لیمو در هنگام صبح برای بهبود هضم شنیده اید. برای این کار تنها به چند قاشق غذاخوری آب لیمو و مقداری آب نیاز دارید. مصرف این دو با هم پیش از وعده های غذایی و یا در طول آن به کاهش دریافت قند از غذاها کمک می کند. مطالعه بر روی موش ها نشان داده است که پلی فنول های موجود در لیمو، وزن بدن را کاهش می دهند و از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری می کنند.

دارچین

دارچین- تغذیه- برنافیت

دارچین، سطح گلوکز و سرعت خالی شدن معده را کاهش می دهد، در نتیجه شما را به مدت بیشتری سیر نگه می دارد. یکی از مطالعات نشان داده است که دارچین، تعادل گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و پیش دیابت برقرار و آن را به یکی از بهترین مواد غذایی چربی سوز تبدیل می کند. یک و نیم قاشق چایخوری در روز کافیست. سعی کنید از دارچین تازه استفاده کنید، چرا که پلی فنول ها و مواد فعال آن در طول زمان کاهش می یابد.می توانید لاغری با دارچین را امتحان کنید.

فلفل قرمز

فلفل قرمز- تغذیه- برنافیت

فلفل قرمز به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید و احساس سیری بیشتری داشته باشید. طبق مطالعات، کپسایسین موجود در فلفل قرمز، میزان متابولیسم و چربی سوزی را افزایش می دهد. سعی کنید وعده های خود را با فلفل قرمز نوش جان کنید.

زردچوبه

زردچوبه- تغذیه- برنافیت

زردچوبه نیز یکی از بهترین مواد غذایی چربی سوز طبیعی محسوب می شود. طبق مطالعات، مواد فعال موجود در آن از چاقی جلوگیری و بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. اگر به طور منظم از زردچوبه استفاده نمی کنید، اما می خواهید فواید ضد التهابی آن را به حداکثر برسانید، می توانید مکمل های آن را مصرف کنید.

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
نماززاده

عالی بود