لاغری اصولی با رعایت چند نکته طلایی

کم کردن وزن مشابه یک سفر پر از احساس همراه با چالش است. همه ی افرادی که قصد کم کردن وزن دارند در مسیر خود باید پنج مرحله را پشت سر بگذارند.

علم، قدرت ایجاد می کند و آگاهی از وجود وقایع به یافتن حقایق کمک می کند. سعی کنید بین لحظات انگیزه و اراده و استیصال در نوسان باشید.

یکی از دلایلی که موجب می شود بسیاری از افراد همه ی مراحل زیر را طی کنند این است که وقتی نوبت به کم کردن وزن می رسد، بدن شما با ذهنتان در یک راستا حرکت نمی کند.

از جمله نکات مهمی که در بحث تغذیه مطرح می شود لاغری اصولی است. انتخاب سبک زندگی سالم آسان نیست، اما بسیار اهمیت دارد. برنامه ریزی غذایی، ورزش، مصرف میوه ها و سبزیجات تازه، رعایت میزان کالری مصرفی  مجاز، اولویت قرار دادن خواب و عدم حذف وعده های غذایی به کاهش وزن درست کمک می کند.

رژیم های غذایی گوناگونی از جمله کتوژنیک، روزه متناوب، ویت واچرز، نوردیک و … وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اما چگونه می توان از صحیح یا غلط بودن آنها اطمینان حاصل کرد؟ برای دستیابی به لاغری اصولی چندین نکته را باید در نظر گرفت. در ادامه، برنافیت این توصیه های طلایی را برای شما فاش خواهد کرد.

برای غذای یک هفته برنامه ریزی کنید

لاغری اصولی- برنامه ریزی غذایی- برنافیت

برنامه ریزی از پیش تعیین شده می تواند به یک کاهش وزن اصولی بیانجامد. برنامه ریزی هفتگی برای وعده های غذایی، موجب می شود تا از هدفتان دور نشوید. اگر در برنامه ریزی شکست بخورید، برای شکست خود برنامه ریزی کرده اید. با برنامه ریزی قبلی، به ندرت ممکن است دچار وسوسه ی مصرف شیرینی جات، غذاهای چرب و فست فود شوید.

برای ورزش کردن آماده شوید

لاغری اصولی- ورزش- برنافیت

همه ی ما در یک روز 24 ساعت زمان داریم. اما نکته ی مهم اینجاست که بخشی از زمان خود را برای ورزش و فعالیت صرف کنیم. این برنامه ریزی زمانی کاملا به خودتان بستگی دارد.

اسموتی را جایگزین آب میوه ها کنید

لاغری اصولی- سالاد بدون سس- برنافیت

اگر قصد سالم خوری دارید، به جای آب میوه از اسموتی میوه ها استفاده کنید. وقتی آب میوه ها را می گیرید، میزان زیادی از مواد مغذی و فیبرهای آن را از بین می برید. اما در هنگام درست کردن اسموتی مواد مغذی آن دست نخورده باقی می ماند.برای مثال ما دو اسموتی رژیمی خوشمزه را به شما معرفی می کنیم. 1- طرز تهیه اسموتی آلوئه ورا 2-طرز تهیه اسموتی سبزیجات

به عدد روی ترازو متکی نباشید

لاغری اصولی- متکی نبودن به ترازو- برنافیت

اگر با برنامه لاغری اصولی پیش می روید، به عدد روی ترازو متکی نباشید. تکان نخوردن عدد روی ترازو بدین معنا نیست که شما هیچ پیشرفتی نکرده اید. استپ وزن از جمله موانع کاهش وزن است. ترازو وسیله ی خوبی برای اندازه گیری پیشرفت شما نیست، چرا که تفاوتی بین وزن آب بدن، چربی و ماهیچه قائل نمی شود. به علاوه، برخی از افراد ممکن است به جای کاهش وزن، کاهش سایز را تجربه کنند. پیشنهاد می کنیم مقاله محاسبه وزن بدون ترازو را مطالعه کنید.

سبزیجات مصرف کنید

لاغری اصولی- سبزیجات تازه- برنافیت

سعی کنید بیشتر سبزیجات استفاده کنید و پروتئین های حیوانی (مثل گوشت و مرغ) را در کنار آنها مصرف کنید. این کار کالری مصرفی را کاهش و ارزش مواد غذایی شما را افزایش خواهد داد. سبزیجات، سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند و کالری زیادی هم ندارند.

با کالری مصرفی مجاز روزانه ی خود صادق باشد

لاغری اصولی- کالری مصرفی مجاز- برنافیت

هر فرد برای کاهش یا حفظ وزن، مجاز است میزان مشخصی کالری مصرف کند. اما بسیاری از ما آن را نادیده می گیریم. اگر از میزان کالری مجاز مصرفی خود مطلع باشید، دچار پرخوری و چاقی نخواهید شد.

پیشنهاد برنافیت: رژیم کالری شماری

خواب را در اولویت قرار دهید

لاغری اصولی- خواب کافی- برنافیت

بسیاری از ما خواب را فدای کار، خانواده یا تجربه های شخصی می کنیم، اما خواب یکی از اصول اساسی سلامت بدن است. بدون خواب کافی بدن شما از لحاظ فیزیکی و روحی به درستی عمل نخواهد کرد. منظور از خواب کافی، 8 ساعت خواب شبانه است. قوانین مشخصی برای خواب خود تنظیم و طبق آن عمل کنید. وقتی خواب را در اولویت قرار دهید، دیگر جنبه های سلامت نیز آسان تر به سوی شما می آیند.

بیش از حد به خود گرسنگی ندهید

لاغری اصولی- جلوگیری از گرسنگی بیش از حد- برنافیت

زمانی که بیش از حد گرسنه می شوید، بدن شما هورمونی به نام گرلین ترشح می کند. این هورمون، مسئول گرسنگی و اشتها است. اگر گرلین بیش از حد ترشح شود، دچار پرخوری عصبی خواهیم شد. البته کمی احساس گرسنگی پیش از خواب بد نیست، چرا که به شما کمک می کند بهتر بخوابید.

سالاد را بدون سس مصرف کنید

لاغری اصولی- سالاد بدون سس- برنافیت

به جای استفاده از سس های چرب و مضر، از سرکه بالزامیک، به همراه آب لیمو استفاده کنید. با کاهش مصرف چربی، میزان کالری دریافتی شما نیز کمتر خواهد شد. به علاوه، می توانید چربی های سالمی همچون آجیل، آووکادو و ماهی را نیز جایگزین چربی های مضر کنید.

هیچ یک از وعده های غذایی را حذف نکنید

لاغری اصولی- عدم حذف وعده های غذایی- برنافیت

حذف وعده های غذایی نه تنها موجب می شود که بسیاری از مواد مغذی را از دست بدهید، بلکه منجر به پرخوری نیز خواهد شد. یک رژیم لاغری اصولی موجب تعادل فیزیکی و روحی شما خواهد شد.

پیشرفت خود را یادداشت کنید

لاغری اصولی- یادداشت پیشرفت ها- برنافیت

یادداشت پیشرفت ها موجب ایجاد و حفظ انگیزه خواهد شد. اگر پیشرفت خود را مو به مو یادداشت کنید، تغییرات شگفت انگیزی را مشاهده خواهید کرد. دور بازو، شکم و کمر خود را اندازه گیری و یادداشت کنید. حتی اگر متوجه کاهش وزن خود نشوید، این کار موجب می شود تا کاهش سایزتان را به خوبی حس کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments