غذا بخورید، لاغر شوید!

بدن برای سوزاندن کالری به کالری و برای شروع متابولیسم به سوخت نیاز دارد. کاهش شدید کالری دریافتی، افراد را به حالت قحطی می برد که این حالت موجب کاهش متابولیسم می شود و کاهش وزن را با مشکل مواجه می کند. افرادی که همیشه به غذا فکر می کنند، دچار قاعدگی نامنظم و سر دردهای شدید هستند و افرادی که نخوردن غذا موجب کج خلقی آنها می شود، جزء افرادی هستند که باید غذا بخورند تا لاغر شوند.

گاهی اوقات، کاهش بیش از حد کالری های مصرفی نتایج معکوسی به دنبال دارد. دلیلش این است که بدن برای سوزاندن کالری به کالری و برای شروع متابولیسم، به سوخت نیاز دارد. وقتی به اندازه ی کافی غذا می خورید، بدن در ابتدا از این غذا به عنوان سوخت استفاده می کند، سپس به سراغ چربی هایی می رود که آن را برای تامین انرژی ذخیره کرده بود، اما کاهش شدید کالری دریافتی افراد را به حالت قحطی می برد. در این حالت، بدن برای حفظ چربی های اندوخته شروع به شکستن بافت های عضلانی می کند. در نهایت، این وضعیت موجب کاهش متابولیسم می شود و کاهش وزن را با مشکل مواجه می کند.

به علاوه مصرف غذاهای کم کالری نیز درست نیست، به ویژه در وعده ی صبحانه، چرا که موجب پرخوری در وعده ی نهار می شود. گرچه نیاز به کالری بر اساس میزان فعالیت، اهداف و جنسیت متفاوت است، اما بیشتر زنان باید حداقل 1200 تا 1500 کالری در روز مصرف کنند. در ادامه ی مقاله توضیح داده شده که چه افرادی باید غذا بخورند تا لاغر شوند؟

افرادی که همیشه به غذا فکر می کنند

غذا بخورید، لاغر شوید! - شیرینی - برنافیت

آیا غذاها آنقدر ذهن شما را مشغول کرده که نمی توانید به سراغ کارهایتان بروید؟ دلیل این موضوع آن است که به اندازه ی کافی غذا نخورده اید. مصرف میان وعده های سالم در بین وعده های غذایی، شما را به اندازه ی کافی سیر می کند و از تمرکز بیش از حد بر روی غذاها باز می دارد. برای جلوگیری از گرسنگی مجدد و پرخوری، از مقداری فیبر و پروتئین در وعده های خود استفاده کنید. مصرف پنیر لوور با مقداری آجیل و میوه، شما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارد.

پیشنهاد برنافیت : لاغری با فریب دادن ذهن

افرادی که از برخی از وعده های غذایی چشم پوشی می کنند

غذا بخورید، لاغر شوید! - قهوه - برنافیت

چشم پوشی از وعده ی صبحانه و گرسنگی کشیدن تا هنگام نهار، کلید اصلی کاهش وزن نیست. درست است که شما برای کاهش وزن نیاز به کاهش مصرف کالری دارید، اما اگر آن را به شدت محدود کنید، احساس محرومیت خواهید کرد که این موضوع موجب شکستن رژیم غذایی خواهد شد. برای اینکه به رژیم غذایی تان بیشتر پایبند باشید، باید سه وعده ی اصلی و دو میان وعده در روز مصرف کنید و غذاهایی چون گوشت بدون چربی، چربی های سالم و غلات کامل را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

افرادی که دارای قاعدگی نامنظم هستند

غذا بخورید، لاغر شوید! - قاعدگی - برنافیت

اگر کاهش وزن شما با یک سرعت نرمال صورت می گیرد، نباید تغییرات زیادی در سیکل قاعدگی خود مشاهده کنید. با این حال، اگر به اندازه ی کافی کالری مصرف نکنید، قاعدگی شما نامنظم و یا حتی قطع خواهد شد. علتش این است که بدن چربی کافی برای تولید هورمون های جنسی که منجر به چرخه ی قاعدگی می شود، ندارد.

پیشنهاد برنافیت: درمان قاعدگی نامنظم

افرادی که دچار سر دردهای شدید می شوند

غذا بخورید، لاغر شوید! - سردرد - برنافیت

مغز شما برای عملکرد درست، به گلوکز موجود در خون نیاز دارد که این گلوکز از کربوهیدرات موجود در غذاها به دست می آید. کاهش شدید کالری ها و کربوهیدرات ها موجب می شود مغز شما انرژی کافی نداشته باشد. احساس سرگیجه، لرزش و سر دردهای غیر قابل توضیح بدین معناست که به اندازه ی کافی کالری مصرف نکرده اید و قند خون شما بسیار پایین است. افزودن کالری و کربوهیدرات بیشتر به برنامه ی غذایی، به کاهش سر دردتان کمک خواهد کرد.

پیشنهاد برنافیت : تاثیر رژیم بر سردرد میگرنی

افرادی که تمایلی به ورزش نشان نمی دهند

غذا بخورید، لاغر شوید! - خواب - برنافیت

اگر ایده ی رفتن به کلاس های ورزشی، شما را به رویای خواب می برد، احتمالا به اندازه ی کافی غذا نمی خورید. اگر به اندازه ی کافی انرژی مصرف نکنید، همیشه احساس خستگی می کنید و تمایلی به ورزش کردن نیز نخواهید داشت.

افرادی که به شدت کج خلق می شوند

غذا بخورید، لاغر شوید! - پرخاشگری - برنافیت

تحقیقات نشان داده اند که رژیم های غذایی سرسخت و کنترل بیش از حد، موجب رفتارهای پرخاشگرانه خواهد شد. اگر قصد کاهش وزن دارید، باید به این موضوع توجه کنید.

افرادی که از غذاهای سیر کننده استفاده نمی کنند

غذا بخورید، لاغر شوید! - سالاد - برنافیت

محدود کردن خود به غذاهایی چون سالاد برای شام، شما را به اندازه کافی سیر نمی کند و موجب می شود تمایل بیشتری به مصرف غذا پیدا کنید. اما اگر در کنار سالاد، بشقاب خود را با غلات کامل، چربی های سالم و پروتئین پر کنید، احساس سیری بیشتری به شما دست خواهد داد. کنترل حجم غذایی به معنای کم غذا خوردن نیست، بلکه به معنای خوردن حجم بزرگی از غذاهای سالم و حجم کوچکی از غذاهای ناسالم است.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments