غذاهای مناسب برای پوست خشک

در ماه های سرد سال، تفاوت بین سرمای بیرون و گرمای خانه موجب ایجاد مشکلاتی بر روی پوست ما می شود. حتی برخی از افراد با استفاده از پاک کننده ها و تونرهای نامناسب به پوست خود آسیب بیشتری می رسانند. اما کار ناخوشایندی که بیشتر افراد می کنند این است که پوست خود را با پاک کننده ای می شویند که چربی پوستشان را خشک می کند و پس از آن از تونری استفاده می کنند که حتی این چربی طبیعی را بیشتر از بین می برد. به همین دلیل پوست خشک می شود و مجبور به استفاده از مرطوب کننده می شوند. اگر پوست خود را با ماده ای می شویید که این چربی طبیعی را از بین نمی برد، دیگر نیازی به مرطوب کننده ندارید.

برای سلامت همه ی لایه های پوستی بهتر است از مواد غذایی چون رب گوجه فرنگی که پوستتان را از آثار مضر اشعه ی فرابنفش باز می دارد، ساردین که سرشار از امگا 3 و ضد التهابیست و کلم برگ که رادیکال های آزاد را خنثی می کند، بیشتر استفاده کنید.

اما اگر پوستتان تشنه باشد و به ماده ای برای فرونشاندن تشنگی اش نیاز داشته باشد، چه می کنید؟ این مواد مرطوب کننده که توسط سوپرفودها ساخته می شوند برای پوست شما بسیار مفیدند.

غذای مناسب پوست خشک: شیر و عسل

غذاهای مناسب برای پوست خشک

با یک بطری از این ماده، تمام مزایای آن را می توانید یک جا دریافت کنید. اگر شیر را به صورت موضعی بر روی پوست خود استفاده کنید، چربی و اسید لاکتیک موجود در آن برای پوست های برانگیخته بسیار گزینه ی خوبی است. یک کمپرس شیر سرد در خانه برای خود درست کنید. یک تکه پارچه را در یک کاسه ی شیر سرد فرو ببرید. حتی می توانید آن را با لوسیون شیر و عسل مخلوط کرده بر روی پوست خود بمالید. عسل نیز یک ماده ی محافظ رطوبت است، که رطوبت را جذب و نگهداری می کند. این ماده دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است و با میکروب های روی پوست شما مقابله می کند.

غذای مناسب پوست خشک: روغن نارگیل

غذاهای مناسب برای پوست خشک

روغن نارگیل علاوه بر رطوبت رسانی طبیعی به پوست دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی است. از کرم مرطوب کننده ی نارگیل خام استفاده کنید، چرا که برای پوستهای مستعد به آکنه بسیار مفید است.

غذای مناسب پوست خشک: روغن زیتون

غذاهای مناسب برای پوست خشک

افرادی که روغن زیتون مصرف می کنند، نشانه های پیری در آنها دیرتر پدیدار می شود. دلیل آن هم این است که روغن زیتون سرشار از پلی فنول است. پلی فنول، یک عنصر گیاهی با خواص آنتی اکسیدان است و در صورتی که در مرطوب کننده ها به کار برده شود، آنها را بسیار ارزشمند می سازد.

پیشنهاد برنافیت: خواص روغن زیتون در لاغری

غذای مناسب پوست خشک: سویا

غذاهای مناسب برای پوست خشک

این ماده را می توان جایگزین مرطوب کننده های وازلینی کرد. در واقع ماده ی اصلی وازلین نیز سویا می باشد. این ماده چه به صورت موضعی و یا خوراکی مصرف شود، کشسانی پوست را افزایش می دهد و از شکسته شدن کلاژن ها جلوگیری می کند.

غذای مناسب پوست خشک: چای سبز

غذاهای مناسب برای پوست خشک

چای سبز چه به صورت موضعی و چه به صورت نوشیدنی مصرف شود، از آثار مضر اشعه ی فرابنفش بر روی پوست جلوگیری می کند. اگر چای سبز به صورت موضعی مصرف شود، موجب بهبودی بیماری های پوستی چون روزاسه، آکنه و اگزما می شود.

پیشنهاد برنافیت: خواص چای سبز در لاغری

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments