غذاهای خود را به قاتل چربی ها تبدیل کنید!

بسیاری از افراد قصد کاهش وزن دارند، اما از طرفی نمی توانند از غذاهای مورد علاقه شان صرف نظر کنند. روش هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا با وجود لذت بردن از غذاها، آنها را تبدیل به قاتل چربی ها کنید. مصرف پروتئین، سبزیجات و سس های خانگی همراه با غذا به کاهش کالری، چربی دریافتی و در نهایت کاهش وزن کمک می کند.

پنیر آب شده، سس شیرین و کربوهیدرات ها وقتی با یکدیگر در یک بشقاب قرار می گیرند، نمی توان از خوردن آنها چشم پوشی کرد. گرچه ترکیب این غذاها بسیار خوشمزه است، اما بسیار پر کالری است و موجب افزایش وزن و چاقی می شود. البته این بدان معنا نیست که غذاهای مورد علاقه ی خود را کنار بگذارید. روش هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا با وجود لذت بردن از غذاها، آنها را تبدیل به قاتل چربی ها کنید. در ادامه ی مقاله به این روش ها اشاره شده است.درصورت نیاز به یک رژیم غذایی متعادل و سالم برای لاغری،به صفحه دریافت رژیم لاغری مراجعه کنید.

به غذاهای خود، پروتئین اضافه کنید.

غذاهای خود را به قاتل چربی ها تبدیل کنید! - پیتزا - برنافیت

افزودن پروتئین به پاستا یا هر غذای دیگری، آن را تبدیل به یک غذای سیر کننده می کند و باعث می شود تا مدت های زیادی گرسنه نشوید. برای اینکه از برنامه ی رژیم کاهش وزن خود دور نشوید و از غذاهای مورد علاقه تان نیز لذت ببرید، به آنها مرغ، گوشت و ماهی اضافه کنید. حتی می توانید به آنها کلم بروکلی و اسفناج نیز اضافه کنید. این مواد غذایی نه تنها سرشار از آهن، پروتئین، زینک و ویتامین های B هستند، بلکه به رژیم کاهش وزنتان نیز صدمه ای وارد نمی کنند.

 

همراه با سبزیجات، کربوهیدرات مصرف کنید.

غذاهای خود را به قاتل چربی ها تبدیل کنید! - رژیم - برنافیت

برخلاف تصور عمومی نان ایتالیایی، اسپاگتی و بسیاری از غذاهای دیگر ذاتا برای ما بد نیستند. اما شرایطی که ما تحت آن این غذاها را آماده می کنیم آنها را تبدیل به گزینه های ناسالمی می کند. اگر کربوهیدرات ها با سبزیجات سرشار از فیبر مخلوط شوند، کندتر جذب بدن می شوند و از بالا رفتن قند خون و گرسنگی جلوگیری می کنند. بدین ترتیب میزان کالری دریافتی و چربی های شما کاهش می یابد. اگر قصد کاهش وزن دارید، میزان سبزیجات و پروتئین های خود را افزایش دهید و از حجم پاستای خود بکاهید.

 

روش تهیه ی گرامولاتا را بیاموزید.

غذاهای خود را به قاتل چربی ها تبدیل کنید! - رژیم - برنافیت

گرمولاتا، یک چاشنی ایتالیایی است که با سیر خرد شده، جعفری تازه و آب لیمو تهیه می شود. این چاشنی بسیار سالم تر و کم چرب تر از سس های آماده است.  روش تهیه ی این چاشنی در ادامه توضیح داده شده است:

  • یک چهارم فنجان جعفری تازه
  • 2 حبه سیر خرد شده
  • آب یک لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 1 چهارم قاشق چایخوری نمک
  • 1 چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه

همه ی این مواد را با هم در یک کاسه ی کوچک مخلوط کنید و آن را روی غذای خود بریزید.

از پنیر تهیه شده از دام علف خوار استفاده کنید.

غذاهای خود را به قاتل چربی ها تبدیل کنید! - پنیر - برنافیت

گرچه در حال حاضر می دانیم که چربی ها دشمن ما نیستند، اما همچنان برخی از افراد تصور می کنند که پنیر نمی تواند بخشی از یک برنامه ی کاهش وزن سالم باشد. مطالعات نشان داده است افرادی که از پنیرهای پروتئین بالای کم چرب استفاده می کنند، در طول روز میل کمتری به خوردن غذا دارند. پنیر موزارلا و پارمزان، گزینه های بسیار خوبی برای دریافت پروتئین کافی هستند. گزینه ی سالم دیگر، مصرف پنیر تهیه شده از دام علف خوار است. این پنیر سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین هاست که به کاهش وزن کمک می کند.

 

سس کچاپ را در خانه تهیه کنید.

غذاهای خود را به قاتل چربی ها تبدیل کنید! - سس کچاپ - برنافیت

سازندگان برای افزایش عمرسس کچاپ، به آنها نمک و قند زیادی می افزایند که این کار موجب افزایش وزن می شود. یک مطالعه نشان داده است افرادی که سدیم زیاد مصرف می کنند، بیش از دیگران به غذاهای چرب و پرخوری روی می آورند. از سسی استفاده کنید که هر وعده از آن حاوی کمتر از 450 میلی گرم سدیم و کمتر از 4 گرم قند باشد. اگر سس سالم تر می خواهید، خودتان آن را تهیه کنید. این سس ها کالری کمتری دارند و به کاهش دریافت کالری و چربی های اضافه کمک می کنند.

نودل را با زودل (جایگزین پاستا) مخلوط کنید.

غذاهای خود را به قاتل چربی ها تبدیل کنید! - نودل - برنافیت

زودل از ترکیب زوچینی با نودل به دست می آید که گزینه ی بسیار سالم تری از پاستا محسوب می شود. اگر این ترکیب را دوست ندارید می توانید پاستای خود را با سبزیجات مارپیچ دیگری که دوست دارید، مخلوط کنید. هویج و کدوحلوایی گزینه های خوبی برای تبدیل به زودل هستند. آنها را به صورت مارپیچ خرد کنید و با نودل یا پاستای خود مخلوط کنید. این کار موجب کاهش دریافت چربی های اضافی خواهد شد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments