چرا دچار خونریزی های شدید قاعدگی می شوید؟

رخی از زنان دچار خونریزی های شدید قاعدگی می شوند تا جایی که باید از تامپون با جذب بالا استفاده کنند، در حالیکه برخی دیگر تنها از پدهای بهداشتی کوچک استفاده می کنند. خونریزی های شدید قاعدگی دلایل زیادی دارند که از جمله به تغییر قرص های ضد بارداری، یائسگی و بیماری هایی چون عفونت، فیبروم رحم، اختلالات خونی و غیره می توان اشاره کرد.

باید بدانید که تمام قاعدگی ها به صورت یکسان تشکیل نمی شوند. برخی از زنان دچار خونریزی های شدید قاعدگی می شوند تا جایی که باید از تامپون با جذب بالا استفاده کنند، در حالیکه برخی دیگر تنها از پدهای بهداشتی کوچک استفاده می کنند. به طور کلی زنان از حالت طبیعی خود آگاهند و می دانند که هر ماه چه اتفاقی برای آنها رخ می دهد. در این مقاله به برخی از دلایل قاعدگی های سنگین اشاره شده است.

در شیوه ی پیشگیری از بارداری خود تغییر ایجاد کرده اید

چرا دچار خونریزی های شدید قاعدگی شده اید؟ - برنافیت

با توجه به اینکه قرص های ضد بارداری، قاعدگی را منظم و شدت آن را کاهش می دهند، برخی از پزشکان آنها را برای کاهش جریان خون قاعدگی نیز تجویز می کنند. به همین دلیل اگر به قرص های ضد هورمونی روی بیاورید یا آنها را به طور کامل تغییر دهید، ممکن است در هنگام قاعدگی بیش از پیش به پد احتیاج داشته باشید. گرچه برخی از IUD ها شدت قاعدگی را بسیاری از موارد کاهش می دهند، اما در برخی از موارد نیز قاعدگی های سنگینی به دنبال دارند. گرچه خونریزی های شدید قاعدگی ، پس از قرار دادن IUD کاملا طبیعیست، اما اگر سه ماه پس از گذاشتن آنها خونریزی شما همچنان ادامه پیدا کرد، به پزشک مراجعه کنید.

دردوران یائسگی به سر می برید

چرا دچار خونریزی های شدید قاعدگی شده اید؟ - برنافیت

گرچه بسیاری از زنان جوان تصور می کنند که در سن یائسگی نیستند، اما دوران پیش یائسگی مربوط به 4 تا 10 ماه پیش از یائسگی است و ممکن است حتی در سن 30 سالگی نیز رخ دهد. یکی از علائم این دوران، خونریزی های شدید قاعدگی است.

از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنید

چرا دچار خونریزی های شدید قاعدگی شده اید؟ - برنافیت

ضد انعقادهایی که به رقیق کننده های خون نیز معروفند از لخته شدن های خطرناک جلوگیری می کنند. گرچه ضد انعقادهایی چون آسپرین به جریان خون آسان تر در بدن شما کمک می کنند و خطر سکته و حمله ی قلبی را کاهش می دهند، اما شدت خونریزی های قاعدگی را نیز افزایش می دهند.

دچار اختلال خونی هستید

چرا دچار خونریزی های شدید قاعدگی شده اید؟ - برنافیت

اختلالات خونی ممکن است یکی از دیگر عوامل خونریزی های شدید قاعدگی باشد. اختلالات خونی بسیاری زیادی وجود دارد که از جمله می توان به بیماری فون ویلبراند اشاره کرد. افراد مبتلا به این بیماری که یک درصد از کل جمعیت ایران را در بر می گیرد، فاقد یک پروتئین انعقاد خون خاص در بدن خود می باشند.

دچار فیبروم رحمی هستید

چرا دچار خونریزی های شدید قاعدگی شده اید؟ - برنافیت

فیبروم رحمی، زائده های کوچک و غیر سرطان زایی در داخل رحم هستند و گرچه هولناک به نظر می رسند، اما شایع تر از آنچه هستند که تصورش را می کنید. اغلب زنان پیش از سن 50 سالگی به این بیماری مبتلا می شوند. یکی از علائم اصلی این عارضه، خونریزی های شدید قاعدگی همراه با لخته های خون است.

به بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستید.

چرا دچار خونریزی های شدید قاعدگی شده اید؟ - برنافیت

بسیاری از زنان مبتلا به سندروم پلی کیستیک از وجود این بیماری دربدن خود آگاه نیستند. در تخمدان این زنان انبوهی از کیست ها وجود دارد که منجر به قاعدگی های سنگین می شود. تخمک گذاری که اغلب در زنان مبتلا به سندروم پلی کیستیک رخ نمی دهد، محرکی برای ریزش لایه های رحم محسوب می شود. اگر این محرک نباشد، لایه های رحمی شروع به ضخیم شدن می کنند و خونریزی های شدیدتری ایجاد می کنند.

در بدن شما عفونت وجود دارد

چرا دچار خونریزی های شدید قاعدگی شده اید؟ - برنافیت

منظور از این عفونت، عفونت های انتقالی از طریق دستگاه تناسلی می باشد. سوزاک، کلامیدیا و هر عفونت دیگری که در لایه ی رحم وجود داشته باشد، موجب خونریزی های شدید قاعدگی می شود. اگر در هنگام رابطه ی جنسی از لوازم  پیشگیری از بارداری استفاده نمی کنید و اخیرا دچار خونریزی های شدید شده اید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments