علائم عجیب و غریب سرطان ریه را بشناسید

درد قفسه ی سینه، یکی از شایع ترین علائم سرطان ریه است. اما علائم دیگری نیز وجود دارد که حتی افراد غیر سیگاری نیز باید نسبت به آن آگاه باشند. سرطان ریه، یکی از بزرگترین سرطان های مهلک زنان و مردان در ایالات متحده است و 20 درصد از افرادی که در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند، تا به حال لب به سیگار نزده اند.

چرا یک فرد سیگاری ممکن است مبتلا به سرطان ریه شود؟ قرار گرفتن در معرض رادون (یک گاز بی بو که در خانه ها یافت می شود) یکی از اصلی ترین دلایل آن است. عوامل دیگر شامل آلودگی هوا، استفاده از سیگار مستعمل و خطرات محیطی همچون آزبست می باشد.

چه سیگاری باشید چه نباشید، همواره باید مراقب عوامل زیر باشید.

سرفه های طولانی

علائم عجیب و غریب سرطان ریه را بشناسید

بیشتر افرادی که دچار سرطان ریه هستند، سرفه هایشان اغلب با خونریزی همراه است. بالا آوردن مخاط زرد رنگ نیز می تواند نشانه ی اولیه ی این سرطان باشد. حتی اگر سرفه های خشک می کنید، اما این سرفه ها بیش از یک ماه به طول انجامیده، حتما برای معاینه نزد پزشک بروید.

عفونت مزمن

علائم عجیب و غریب سرطان ریه را بشناسید

اغلب اوقات، ویروس ها عامل عفونت ریه همچون برونشیت می باشند. اما اگر مدام بیمار می شوید و همه ی بیماری ها اول به سراغ قفسه ی سینه ی شما می روند، ممکن است نشانه ی سرطان باشد.

پیشنهاد برنافیت: علائم نارسایی ریه

کاهش وزن

علائم عجیب و غریب سرطان ریه را بشناسید

آیا بدون تغییر در برنامه ی غذایی و یا ورزش خود دچار کاهش وزن شده اید؟ همانند اغلب سرطان ها، یک تومور پیشرفته، پروتئین هایی می سازد که بدن شما را وادار به کاهش وزن می کند. به همین دلیل ممکن است احساس کم اشتهایی نیز بکنید.

درد استخوان ها

علائم عجیب و غریب سرطان ریه را بشناسید

یک متخصص غدد- به نام جک جاکوب می گوید: “اگر سرطان ریه به اندام های دیگر بدن شما انتقال یابد، ممکن است در استخوان ها و یا مفاصل احساس درد داشته باشید. در این زمان استخوان های کمر و ران بیش از نقاط دیگر دچار درد می شوند (البته درد کمر و ران ممکن است نشانه ی کمبود ویتامین D نیز باشد).

ورم گردن و صورت

علائم عجیب و غریب سرطان ریه را بشناسید

اگر تومور ریه به ورید اجوف فوقانی (رگ بزرگی که خون را از سر و بازوها به سمت قلب هدایت می کند) فشار وارد کند، گردن و صورت شما ورم می کند. بازوها و قسمت فوقانی قفسه ی سینه نیز ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرند.

خستگی بیش از حد

علائم عجیب و غریب سرطان ریه را بشناسید

این عارضه با خستگی متفاوت است. این خستگی آنقدر شدید است که شما حتی نمی توانید خود را به رختخواب برسانید و استراحت زیاد نیز بی فایده است. حدود 80 درصد افراد مبتلا به سرطان، این نشانه را تجربه می کنند.

پیشنهاد برنافیت: علائم خستگی مزمن

ضعف ماهیچه ها

علائم عجیب و غریب سرطان ریه را بشناسید

سرطان ریه، نه تنها ارگان ها بلکه ماهیچه ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از این نواحی که ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد، ران های شما هستند. در این مواقع حتی بلند شدن از روی صندلی نیز بسیار سخت است. ضعف در شانه ها، بازوها و پاها بسیار شایع است.

سطح کلسیم بالا

علائم عجیب و غریب سرطان ریه را بشناسید

گاهی اوقات سرطان ریه موجب تولید مواد هورمون مانندی می شوند که تعادل مواد معدنی در بدن شما را از بین می برند. در برخی از موارد، کلسیم اضافی وارد جریان خون می شود. شما ممکن است تا زمانی که پزشک دستور آزمایش نداده باشد، از وجود آن بی خبر باشید. این سطح کلسیم بالا با مواردی چون تکرّر ادرار، عطش، یبوست، حالت تهوع، درد شکم و سرگیجه همراه است.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments