چند عادت غذایی سالم برای کاهش وزن

برخلاف آنچه تصور می کنید، کاهش وزن تنها به ورزش های سنگین و رژیم های غذایی شدید بستگی ندارد. گاهی تغییرات کوچکی که در عادت های غذایی تان می دهید کاهش وزن قابل توجهی را برای تان به دنبال خواهد داشت. برنامه ریزی برای میان وعده، مصرف صبحانه به عنوان اولین وعده روز، خرید کردن با شکم سیر، نشسته غذا خوردن، آرام جویدن غذا و عدم مصرف غذا پس از وعده ی شام، چند عادت غذایی سالم هستند که تغییرات بزرگی در وزن شما ایجاد می کنند.

کاهش وزن تنها به تغییرات کوچکی بستگی دارد که می توانید تا آخر عمر با آنها سلامت زندگی کنید. با ورود چند عادت غذایی کوچک در زندگی تان به خوبی می بینید که چطور کالری بیشتری می سوزانید و کاهش وزن بیشتری را تجربه می کنید. این مقاله رویای کاهش وزن شما را به واقعیت تبدیل می کند.

1- عادت های غذایی خود را بررسی کنید

اگر کمی دقت کنید می بینید که رفتارهای گوناگونی در اطراف شما باعث شده تا دچار اضافه وزن شوید. عادت هایی مثل دیر غذا خوردن، ناخنک زدن به غذا، خوردن باقی مانده غذای بچه ها و .. باعث اضافه وزن شما می شود. با کنار گذاشتن این چند عادت غذایی نادرست می توانید کاهش وزن بیشتری را تجربه کنید.

2- برای هر روز برنامه ریزی داشته باشید

شما برای غذاها و میان وعده های خود به برنامه ریزی نیاز دارید. سعی کنید بسته های میان وعده ی سالمی برای خود کنار بگذارید تا در مواقعی از روز که احساس گرسنگی می کنید، از آنها استفاده کنید. استفاده از میان وعده سالم به شما کمک می کند تا از اهدف خود یعنی کاهش وزن غافل نشوید.

3- از میان وعده استفاده کنید

مغذی ترین میان وعده ها، حاوی کربوهیدرات های پیچیده و میزان کمی پروتئین و چربی است.

4- نشسته و داخل بشقاب غذا بخورید

به هیچ وجه غذا را از داخل قابلمه یا بسته و در حالت ایستاده نخورید. طبق مطالعات، افراد در حالت ایستاده تمایل به مصرف غذای بیشتری از حالت نشسته دارند.

5- به آرامی غذا بخورید و هر لقمه را به خوبی بجوید

هر لقمه ی غذا را که در دهان تان می گذارید، کمی صبر کنید و بعد لقمه ی دوم را بجوید. آرام غذا خوردن باعث می شود سیگنال های سیری به مغز شما صادر شوند و سریع تر احساس سیری کنید.

6- صبحانه را فراموش نکنید

صبحانه، مهم ترین وعده  غذایی است. پس از یک شب استراحت، بدن شما برای متابولیسم بهتر به سوخت و تبدیل آن به انرژی روزانه نیاز دارد.

7- همیشه با شکم سیر به خرید بروید

اگر گرسنه هستید، قبل از اینکه به خرید بروید خود را سیر کنید. یک لیست خرید از قبل تهیه کنید تا اشتیاق شما به خرید هله هوله به حداقل برسد. درست غذا خوردن به انتخاب گزینه های سالم موجود در آشپزخانه و یخچال شما بستگی دارد.

8- پس از شام چیزی نخورید

این همان نکته ایست که بسیاری از افراد به دلیل آن دچار افزایش وزن می شوند. اگر گرسنه هستید، خود را با یک نوشیدنی فاقد کالری و یا یک تکه شکلات سیر کنید. مسواک زدن بلافاصله پس از شام به شما کمک خواهد کرد تا از پرخوری های افراطی رها شوید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments