صبحانه های رژیمی برای کاهش وزن

صبحانه های رژیمی نقش مهمی در کاهش وزن دارند. از آنجا که صبحانه مهم ترین وعده ی روز محسوب می شود، بنابراین، انتخاب گزینه های غذایی سالم  اهمیت زیادی دارد. ماست، میوه های تازه، غلات کامل و تخم مرغ جزء بهترین مواد غذایی برای وعده ی صبحانه می باشند.

حتما بارها و بارها شنیده اید که صبحانه سالم و رژیمی مهم ترین وعده ی روز است، حتی برای افرادی که در رژیم غذایی به سر می برند. طبق مطالعات، افرادی که صبحانه مصرف می کنند، بیشتر از دیگران کاهش وزن را تجربه می کنند و می توانند با آن کنار بیایند. به همین دلیل، انتخاب وعده های غذایی سالم در وعده ی صبحانه اهمیت زیادی در برنامه ی کاهش وزن دارد. برخی از این غذاهای سالم در ادامه معرفی شده اند.

صبحانه های رژیمی: غلات کامل

صبحانه های رژیمی برای کاهش وزن - برنافیت

غلات کامل همچون گرانولا، بلغور جو دو سر و نان گندم کامل، گزینه های بسیار خوبی برای صبحانه ی افرادیست که در رژیم به سر می برند. فیبر موجود در غلات کامل موجب می شود تا کاملا سیر شوید و از مصرف میان وعده های پر کالری در ادامه ی روز خودداری کنید. افزودن بلغور جو دو سر به یک رژیم غذایی کم کالری، به کاهش وزن و سطح کلسترول کمک می کند. در مطالعه ای، نشان داده شد افرادی که هر روز از بلغور جو دو سر استفاده می کردند، توانستند طی هشت هفته 5 کیلو از وزن و مقدار زیادی از سطح کلسترول خود را کاهش دهند.

صبحانه های رژیمی: میوه

صبحانه های رژیمی برای کاهش وزن - برنافیت

روز خود را با میوه هایی چون موز، سیب، هندوانه و توت آغاز کنید. میوه های تازه دارای تراکم انرژی پایینی می باشند. تراکم انرژی، میزان کالری های یک غذا را در مقایسه با وزن آن نشان می دهد. مصرف غذاهایی که دارای تراکم انرژی پایینی هستند به شما اجازه می دهد بدون مصرف کالری زیاد، میزان وسیعی از کالری ها را مصرف کنید.

صبحانه های رژیمی: ماست

صبحانه های رژیمی برای کاهش وزن - برنافیت

لبنیات کم چرب همچون ماست و شیر، گزینه های بسیار مفیدی برای کاهش وزن افرادی هستند که در رژیم به سرمی برند. مطالعات نشان داده است افرادی که روزانه از لبنیات استفاده می کنند، بیشتر از سایرین، کاهش وزن و تثبیت آن را تجربه می کنند.

صبحانه های رژیمی: تخم مرغ

برنامه صبحانه رژیمیصبحانه های رژیمی برای کاهش وزن - برنافیت

بسیاری از افراد از مصرف تخم مرغ سر، باز می زنند، چرا که تصور می کنند سرشار از چربی است. اما این تصور، کاملا غلط است. طبق مطالعات، افراد چاقی که در وعده ی صبحانه ی خود از تخم مرغ استفاده می کنند، 60 درصد بیش از افرادی که در وعده ی خود کیک و کلوچه مصرف می کنند، موفق به کاهش وزن می شوند. تخم مرغ، سرشار از ارزش های غذایی به شکل پروتئین، ویتامین E و ویتامین B12 است که همه برای یک زندگی سالم مورد نیاز هستند.

ضمناً اگر به بادمجان علاقه دارید، میتوانید مقاله املت بادمجان رژیمی را مطالعه کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments