تقویت اراده برای لاغری

از جمله کارهایی که در مسیر کاهش وزن می توان انجام داد تقویت اراده است. این کار درست همانند هر رفتار خوب دیگری به سلسه ای از تمرین ها نیاز دارد. مدیتیشن، تمرین بهبود وضعیت، تهیه ژورنال غذایی، استفاده از دست مخالف در هنگام غذا خوردن و اصلاح صحبت کردن به بهبود اراده و تصمیم گیری کمک می کند.

طبق مطالعات دانشمندان، اراده، درست همانند یک ماهیچه است که برای بهبود به تقویت و تمرین نیاز دارد. بنابراین اگر مثل ماهیچه ورزیده شود، قوی تر نیز خواهد شد. برای تقویت و بهبود اراده راهکارهایی وجود دارد که می توان با کمی تمرین به آنها دست یافت. برای کاهش وزن کافیست آنها را در کارهای روزمره خود به کار ببرید. با برنافیت همراه باشید.

تقویت اراده با 10 دقیقه مدیتیشن

تقویت اراده- مدیتیشن- برنافیت

مدیتیشن نقش موثری در افزایش اراده دارد. با مدیتیشن به مغز خود آموزش می دهید تا تمرکز کند و از پرسه زدن در افکار واهی بپرهیزد. طبق مطالعات، تنها پس از 2 تا 3 روز تمرین مدیتیشن به مدت 10 دقیقه، تمرکز ذهن و انرژی شما افزایش و استرستان کاهش خواهد یافت.

تقویت اراده با تمرین بهبود وضعیت

تقویت اراده- اصلاح وضعیت- برنافیت

برای آزمایش تقویت اراده محققان از گروهی از شرکت کنندگان خواستند تا به مدت 2 هفته بر روی وضعیت خود کار کنند. به این صورت که هر بار کمر آنها خم می شد، باید با صاف نشستن، خود را اصلاح می کردند. این تمرین آسان موجب بهبود عملکرد آنها در آزمون های افزایش اراده شد.

برای شروع کافیست هر بار که احساس کردید، کمر شما قوز کرده صاف بنشینید. این کار بسیار آسان است، اما نیاز به اراده دارد.

تقویت اراده با ایجاد ژورنال غذایی

تقویت اراده- ژورنال غذایی- برنافیت

در همان مطالعه بالا نشان داده شد افرادی که برای خود ژورنال غذایی تهیه می کنند، بهتر می توانند اراده ی خود را کنترل کنند. بسیاری از ما غذاهایی را که می خوریم، یادداشت نمی کنیم. این فقط اراده است که می تواند ما را در این مسیر یاری کند. می توانید با دانلود اپلیکیشن های ژورنال غذایی، غذای مصرفی خود را پیگری کنید.

تقویت اراده با استفاده از دست مخالف

تقویت اراده- استفاده از دست مخالف- برنافیت

با استفاده از متد استفاده شده در آزمون وضعیت بدن، محققان مطالعات دیگری انجام دادند که فعالیت های اصلاحی دیگر را مورد آزمایش قرار داد. یکی از این مطالعات، استفاده از دست مخالف بود. همواره به مغز شما سیگنال داده می شود تا از دست موافق استفاده کنید، بنابراین برای استفاده از دست مخالف به بهبود اراده نیاز دارید.

برای شروع، بخشی از روز را انتخاب کنید که در آن تنها از دست مخالف استفاده کنید. برای اینکه نتیجه بگیرید به بیشتر از یک ساعت نیاز ندارید.

تقویت اراده با اصلاح صحبت کردن

تقویت اراده- اصلاح صحبت کردن- برنافیت

آزمون دیگری که محققان انجام دادند، تغییر و اصلاح صحبت کردن است که شامل مقاومت در برابر تعارف می باشد. هرچند عمل کردن بر خلاف ذات درونی به اراده ی زیادی نیاز دارد، اما تمرین بسیار موثری در افزایش اعتماد به نفس و اراده می باشد.

برای شروع بخشی از روز را انتخاب کنید و در آن کلماتی را به انتخاب خود تغییر دهید. در این زمان می توانید کلمات مخفف را کنار بگذارید و از اصل آنها استفاده کنید. دو هفته این کار را انجام دهید تا نتایج آن را به زودی مشاهده کنید.

تقویت اراده با مقاومت در برابر تصمیم های غیر ارادی

تقویت اراده- مقاومت در برابر تصمیم گیری غیرارادی- برنافیت

آخرین تمرین این است که در طول روز مراقب تصمیم های خود باشید. ما آنقدر غرق در افکارمان هستیم که تصمیم ها را به صورت غیر ارادی انجام می دهیم. فکر کردن به اینکه چرا چنین تصمیم هایی در طول روز می گیریم، توانایی تمرکز و مقاومت در برابر وسوسه ها را افزایش خواهد داد.

برای شروع، خود را در یک وضعیت اتوماتیک قرار دهید و از خود بپرسید چرا این کار را انجام می دهید؟ این سوال می تواند در مورد انتخاب غلات کامل به جای تخم مرغ در وعده ی صبحانه یا ریختن دو عدد قند در قهوه باشد.

5 استراتژی طلایی کاهش وزن برای افراد بی اراده

تا به حال چند بار یک رژیم لاغری را شروع کردید و پس از چند هفته یا چند روز تسلیم شدید و آن را رها کردید؟ ما به این چرخه شروع و رها کردن، سندرم شروع – پایان می گوییم. باید تصمیم خود را بگیریم و به این چرخه که بارها و بارها در حال تکرار است پایان دهیم. این بار که خواستید رژیم بگیرید، اگر می خواهید به اندازه ی کافی به رژیم بچسبید تا نتایجش را ببینید این 5 استراتژی طلایی کاهش وزن را امتحان کنید.

اولین استراتژی طلایی کاهش وزن: رنجی که میکشید را بپذیرید

بسیاری از مردم هر رژیمی را که امتحان می کنند با شکست روبرو می شوند. بسیاری از مراکز کاهش وزن و برخی از دکترها دوست دارند با انکار سختی کاهش وزن، مثبت اندیشی را به فرد القا کنند. اما بالاخره باید با واقعیت روبرو شد. اگر میخواهید متناسب شوید، باید رنج را تحمل کنید، چه دوست داشته باشید چه نه. این ساده ترین راه است.

دومین استراتژی طلایی کاهش وزن: بهانه گیری نکنید

هیچ بهانه ای نمی تواند در مسیر کاهش وزن شما اختلال ایجاد کند. بدنی که در حال حاضر دارید ترکیبی از عدم آمادگی، ورزش نکردن، انتخاب ضعیف غذاها، غذا خوردن احساسی و دیگر عادات غلط است. ژنتیک در کاهش وزن تاثیری دارد؟ بله. آیا خانم ها برای کاهش وزن کارشان سخت تر از مردان است؟ البته. آیا مشکلات عاطفی اساسی موانعی اضافی برای رسیدن به وزن مناسب برای بعضی افراد است؟ قطعا همینطور است. مهم نیست برای هرکدام از ما کاهش وزن چقدر سخت یا آسان باشد، چیزی که مهم است این است: میشود وزن کم کرد.

سومین استراتژی طلایی کاهش وزن: متعهد شوید

رژیم گرفتن در اصل جنگ اراده است. مبارزه خودتان بر علیه خودتان. خود قدیمی میخواهد راحت غذا بخورد و عادات قدیمی را حفظ کند. در مقابلش خود جدید در تلاش برای ظهور و ایجاد یک زندگی سالم است. اگر قوی باشید و با دیدن نتایج کاهش وزن انگیزه بگیرید، خود جدید این شانس را دارد تا به مبارزه ادامه دهد. همه چیز به تعهد و اینکه چه مقدار دوست دارید وزنتان را کم کنید بستگی دارد. باید با 100درصد تعهد شروع به کار بکنید. اگر با99 درصد تعهد وارد مبارزه شوید مطمئن باشید میبازید.

چهارمین استراتژی طلایی کاهش وزن: اعتماد بنفس داشته باشید

یکی از مشکلات بزرگ دنیای امروز این است که افراد مسئولیت رفتار و کارهای خود را بر عهده نمیگیرند. وقتی چاق میشویم به دنبالش انواع بیماری ها نیز به سراغمان می آیند و خانواده باید هزینه ی این اشتباهات را بپردازد. راه حل این مشکل این است که از نظر احساسی رشد کنیم، از ناله کردن درباره اضافه وزن دست برداریم و مشکل را حل کنیم. باید تمام مسئولیت اضافه وزنمان را بعهده بگیریم، خود را ببخشیم و قسم بخوریم که به تناسب اندام میرسیم. این یعنی دریابیم که خودمان مشکل نیستیم بلکه راه حل هستیم.

پنجمین استراتژی طلایی کاهش وزن: نگویید رژیم بی تاثیر است

بزرگترین دروغ دنیا درباره کاهش وزن این است که بگوییم: ” رژیم بی تاثیر است” ( البته منظور از رژیم، رژیمی متعادل و سالم است ). حتی برخی در جامعه پزشکی نیز این دروغ را باور دارند، که تنها باعث چاقتر شدن بیشتر چاق ها میشود. یک رژیم سالم غذایی دستوراتی معقول به فرد میدهد و او با انجام این دستورات در مسیر منافع خود پیش میرود. رژیم های متعادل همیشه عملی هستند.

بیشتر اوقات این افراد هستند که کامل برنامه را انجام نمی دهند و این به معنای آن نیست که برنامه کامل عمل نمیکند. رژیم ها مانند بودجه هستند – اگر کامل از آن استفاده کنید به شدت تاثیر گذار خواهند بود. مشکل اصلی در اجرای برنامه افکار ما است. تا زمانی که باور داشته باشید برنامه کار نمیکند مشکل ادامه دارد، بیشتر افراد اینگونه فکر میکنند چون این تفکر به آنها کمک میکند اشتباهات خود را نبینند.

حتما افراد زیادی را دیده اید که به دلیل اضافه وزن به انواع بیماری ها دچار شده اند یا به دلیل چاقی از آرزوهای خود گذشته اند. اما خواستن، توانستن است. تنها یک اراده کافیست تا شما را به هدفتان برساند.

با برنافیت همراه باشید تا به شما نشان دهیم چگونه افراد زیر توانستند عزم خود را جزم و اراده خود را استوار کنند و سلامت خود را دوباره به دست آورند. اگر آنها توانستند، شما هیچ بهانه ای ندارید. پس همین حالا شروع کنید.

حتما افراد زیادی را دیده اید که به دلیل اضافه وزن به انواع بیماری ها دچار شده اند یا به دلیل چاقی از آرزوهای خود گذشته اند. اما خواستن، توانستن است. تنها یک اراده کافیست تا شما را به هدفتان برساند.

با برنافیت همراه باشید تا به شما نشان دهیم چگونه افراد زیر توانستند عزم خود را جزم و اراده خود را استوار کنند و سلامت خود را دوباره به دست آورند. اگر آنها توانستند، شما هیچ بهانه ای ندارید. پس همین حالا شروع کنید.

دونالود شلتون

اراده- دونالد شلتون- برنافیت

اگر تصور می کنید، آنقدر چاق هستید که نمی توانید وزن خود را کم کنید، کافیست نگاهی به عکس دونالود بیاندازید. او 306 کلیوگرم وزن داشت، اما توانست وزن خود را به 133 کیلوگرم کاهش دهد.

ملیسا، دی موریس

اراده- ملیسا دی موریس- برنافیت

حتما می دانید که کاهش وزن از 296 کیلو به 80 کیلو برای یک زن تا چه حد تحسین بر انگیز و قابل احترام است.

چاک ترنر

اراده- چاک ترنر- برنافیت

چاک ترنر هیچ روزنه ی امیدی نداشت. هیچ کس هم تصور نمی کرد که او بتواند زنده بماند. اما او تنها با تقویت اراده توانست خود را از 314 کیلو به 196 کیلو برساند.

 نیکی وبستر

اراده- وبستر- برنافیت

تنها نگاه کردن به این عکس الهام بخش است. اینطور نیست؟ نیکی 294 کیلو بود، اما با تمام تلاش خود توانست به 107 کیلو برسد.

بتی جو

اراده- بتی جو- برنافیت

بتی جو 296 کیلویی تصور لاغر شدن برایش مثل یک رویا بود. اما با اراده کافی توانست خود را به 90 کیلو برساند. این داستان را هرگز نباید فراموش کرد.

هنری فوتس

اراده- هنری فوتس- برنافیت

هنری فوتس از جمله افرادیست که توانست به طور شگفت انگیزی لاغر شود. وزن ابتدایی او 340 کیلو بود، اما توانست خود را به 113 کیلو برساند.

پائولا جونز

اراده- پائولا جونز- برنافیت

پائولا در ابتدا 250 کیلو بود، اما هم اکنون با 134 کیلو وزن به یک زن خوش تیپ و زیبا تبدیل شده است.

دیانا

اراده- دیانا- برنافیت

دیانا آنقدر چاق بود که حتی نمی توانست راه برود. او از 272 کیلو توانست خود را به 101 کیلو برساند. اگر او توانسته، پس شما هم می توانید. اراده کنید تا همه چیز برای شما عوض شود.

زالین ویدورث

اراده- زالین ویدورث- برنافیت

زالین در ابتدا 272 کیلو بود که با تلاش و پشتکار فراوان توانست خود را به 136 کیلو برساند.

جون مک کامی

اراده- جون مک کامی- برنافیت

اگر عکس های پیش و پس از کاهش وزن جون را ببینید، باور خواهید کرد که اراده، انسان را به خواسته هایش می رساند. همانطور که توانست او را از 272 به 167 کیلو برساند.

اولیویا کروز

اراده- اولیویا کروز- برنافیت

اعجاب انگیز است. اولیویای 580 کیلویی حتی نمی توانست راه برود، اما او حالا با 90 کیلو وزن می تواند به راحتی بازی کند.

چریتی پیرس

اراده- چریتی پیرس- برنافیت

کاهش وزن 226 کیلویی چریتی بیشتر شبیه به یک معجزه و بسیار تحسین برانگیز است.

پائولا

اراده- پائولا- برنافیت

پائولا در ابتدا 241 کیلو وزن داشت، اما با اراده و عزم جزم توانست خود را به 172 کیلو برساند. هرچند هنوز چاق است، اما آن کجا و این کجا.

امبر راچدی

اراده- امبر راچدی- برنافیت

کاهش وزن امبر هم چیزی شبیه به معجزه است. او توانست خود را از 299 کیلو به 107 کیلو برساند.

قدرت اراده به معنای تمرین برای بهبود شخصی و قدرت پیش برنده ی اراده ی شما برای به وقوع پیوستن اتفاقات است. خوشبختانه راه هایی برای افزایش قدرت اراده وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

جمع بندی

1- قدم های کوچک بردارید.

بهتر است بیشتر با اهداف کوچک و راحت شروع کنید تا اهداف خوش بینانه. مثلا تنها به خود نگویید: “دیگر هیچ وقت سیگار نمی کشم”، چرا که این حرف شما را مایوس خواهد کرد و این همان چیزی نیست که در این مرحله بدان نیاز دارید.

بهترین راه این است که تعداد سیگارهایی را که در روز می کشید کم کنید. سپس روزهایی را که در خانه هستید، تصمیم بگیرید اصلا سیگار نکشید. در پایان این دوره می بینید قدم های بزرگی در این راه برداشته اید. بنابراین وقتی با دوستان خود دور هم جمع می شوید و سیگار می کشید، احساس گناه به شما دست نمی دهد، چرا که می دانید روزهای بدون سیگاری نیز در هفته ی خود برنامه ریزی کرده اید.

2- این واقعیت را بپذیرید که همه اشتباه می کنند.

اگر به دلایلی با مشکل رو به رو شدید، وحشت نکنید و تسلیم نشوید. مثلا گاهی می خواهید تنها یک اسنک بخورید، اما وقتی به خود می آیید می بینید مقدار زیادی از آن را خورده اید، این پایان دنیا نیست. تنها کاری که می توانید بکنید این است که از خود بپرسید، چرا این کار را کردم؟ آیا با انجام این کار آرامش بیشتری به من دست داد، آیا احساس خوشحالی بیشتر می کنم؟ تنها یک اشتباه کوچک نباید شما را از اهدافتان باز دارد.

3- شما انتخاب می کنید، تصمیم نمی گیرید.

هیچ کس شما را مجبور به انجام کاری نمی کند. شما انتخاب می کنید، تصمیم نمی گیرید. تصمیم چیزیست که برایش گزینه ی دیگری وجود ندارد، اما انتخاب چیزیست که همواره آن را می توان تغییر داد. از خود بپرسید آیا این تغییر برای شما مهم است، یا با آن تنها می خواهید دیگران را راضی کنید؟ همین که متوجه شوید که مسئول انتخاب خود هستید، قدرت کافی برای رسیدن به اهداف را به دست خواهید آورد.

4- خود را به انجام کارهای خوب عادت دهید.

اراده رازی نیست که بتوان آن را کشف کرد، بلکه مهارتی است که آن را باید آموخت. تنها نیاز به تمرین دارید. برای اینکه مغزتان به یک فعالیت جدید عادت کند و آن را به عملی روزانه تبدیل کند، هر روز و در طول شش هفته باید تکرارش کنید. پس از این مدت، از آنچه به دست می آورید خرسند خواهید شد و این موفقیت به ادامه ی تلاشتان کمک خواهد کرد.

5- با ترس خود مقابله کنید.

جدا از قدرت اراده، تمام تغییرات اصلی وحشتناک هستند. ترس منجر به تاخیر می شود و شما اراده ی خود را به دلیل اینکه به اندازه ی کافی قوی نبوده تا به اهدافتان دست یابید، سرزنش می کنید. اما زمان آن رسیده که با ترس های خود مواجه شوید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. یک اراده ی قوی تنها زمانی به شما کمک می کند که اول به خود کمک کنید.

6- کارهایی را که انجام می دهید، دوست داشته باشید.

این تنها سماجت نیست که شما را در رسیدن به اهدافتان موفق می کند، شما برای موفق شدن نیاز به انگیزه دارید. اگر به کاری که انجام می دهید اشتیاق نداشته باشید، نمی توانید در آن موفق شوید. عشقتان به یک کار موجب شروع انجام آن کار و اشتیاق و ولع نسبت به آن موجب پیشرفتتان خواهد شد.

guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
وحیده عبدالهی

اولش شک داشتم، اما این برنامه از انتظارات من بیشتر بود. برناکال دارم و از خانم حسین زاده بابت پیگیری ها تشکر میکنم . نکات تغذیه و راهکارهای عملی بهم یاد داد که هر روز استفاده میگنم

پشتیبان برنافیت

سلام وحیده جان . عاشقتم که انرژیتو بهمون میبخشی. حتماً به خانم حسین زاده نظرتو میگم تا خوشحال بشه