شناخت شخصیت ها به کاهش وزن کمک می کند

وقتی سعی می کنیم وزن خود را کاهش دهیم، باید به این دو نکته توجه کنیم: رژیم غذایی و ورزش. اما گزینه دیگری نیز هست که لازم است به آن فکر کنیم و آن هم شناخت شخصیت هاست. اگر افراد از شخصیت خود آگاه شوند، به راحتی می توانند در برنامه ی کاهش وزن خود موفق شوند و تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنند. شناخت شخصیت، نقش مهمی در روش صحیح غذا خوردن ما دارد.

وقتی صحبت از غذا خوردن می شود، بیشتر ما میانه رو یا افراطی هستیم. دسته ی اول (میانه روها) بهتر از دسته ی دوم هستند، چرا که از قوانین سختگیرانه پیروی نمی کنند و می توانند هر از گاهی پرخوری کنند (البته به صورت معتدلانه)، مثل خوردن یک تکه شکلات پس از شام، اما افراطی ها برخلاف این گروه هستند. برای آنها پرخوری به منزله ی باز شدن دروازه ی غذایی است و یک تکه شکلات پس از غذا تبدیل به یک بسته شکلات و یک پاکت چیپس می شود. بنابراین سعی می کنند با گذشتن از همه ی وسوسه ها، زندگی خود را بگذرانند.

به طور خلاصه، عدم مصرف قند و کربوهیدرات برای یک میانه رو نتیجه ی معکوس دارد. اگر یک فرد افراطی هستید، یک برنامه ی رژیمی که شامل خوراکی های دلخواه کوچک به صورت روزانه باشد، ممکن است شما را از برنامه ی کاهش وزنتان دور کند.

پیشنهاد برنافیت : کاهش وزن بر اساس ماه تولد

به همین دلیل شناختن شخصیت برای داشتن یک برنامه ی کاهش وزن اهمیت دارد. ویدر استورم در کتاب خود، پنج شخصیت مختلف را معرفی کرده که در این مقاله به سه نوع از انواع رایج آن اشاره شده است.

شخصیت سازمان یافته

شناخت شخصیت ها به کاهش وزن کمک می کند

اگر شخصیت شما از نوع تیپ آ است، شخصیت شما سازمان یافته است. برای افراد سازمان یافته، هیچ چیز دوست داشتنی تر از نوشتن یک لیست و خط زدن کارهای انجام شده نیست. این دسته، خود انگیخته هستند و دوست دارند کارهای خود را به پایان برسانند. آنها به همین روش تهیه ی لیست و انجام کارها به برنامه ی کاهش وزن خود می پردازند. این گروه باید هر روز صبح به پیاده روی بروند و حداقل همراه نهار دو وعده سبزیجات مصرف کنند.

شخصیت خوش گذران

شناخت شخصیت ها به کاهش وزن کمک می کند

آیا شما جزء آن دسته از افرادی هستید که همیشه سعی می کنند برای اینکه لحظات شادی داشته باشند، دیگران را به خانه ی خود دعوت می کنند و یا در صف فروشگاه با فرد بغل دستی شان به صحبت کردن می پردازند؟ اگر اینطور است، احتمالا شخصیت شما از نوع خوشگذران است. از آنجا که این شخصیت ها خواهان انگیزش و تازگی هستند، راه های مختلفی برای کاهش وزن خود آزمایش می کنند. مشکل اینجاست که این دسته به سرعت خسته می شوند و از شاخه ای به شاخه ی دیگر می پرند. این دسته به جای یک چک لیست قابل پیش بینی به اختیار و تنوع نیاز دارند. این افراد برای صبحانه باید از یک اسموتی سبز یا تخم مرغ استفاده کنند و بسته به مود خود در آن روز به تمرین دو یا دوچرخه ثابت بپردازند.

شخصیت قهرمان هر روز

شناخت شخصیت ها به کاهش وزن کمک می کند

گاهی اوقات می خواهید همانند گروه سازمان یافته به انجام کارهای موجود در یک چک لیست خاص بپردازید. اما نمی توانید، چرا که شخصیت شما به گونه ای است که نمی توانید از چیزی و کسی چشم پوشی کنید. یک قهرمان هر روز نمی تواند از فرزندانش چشم پوشی کند و به خود بپردازد. به دنبال روش هایی باشید که کارها را برای شما ساده کند. مثلا با مربی شخصی خود، یک قرار ملاقات سر پایی بگذارید و یا برای پختن شام از یک آرام پز استفاده کنید تا از خود غافل نشوید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments