بهترین روش ها برای رفع تیرگی دور چشم

از بدترین آثار خستگی مفرط و بی خوابی بر روی پوست تیرگی دور چشم است. برای رفع این تیرگی، روش های زیادی وجود دارد که از جمله می توان به کمپرس آب سرد، ماسک چای کیسه ای، کرم های دور چشم، لایه بردارهای شیمیایی، کربوکسی تراپی و مزوتراپی اشاره کرد. از میان این روش ها مزوتراپی را می توان بهترین راه حل برای رفع تیرگی ها دانست.

تیرگی دور چشم یکی از مشکلات رایج بسیاری از افراد است. هرچند افزایش سن، در ایجاد آنها بی تاثیر نیست، اما بسیاری از افراد زودتر از معمول به آن دچار می شوند.

تیرگی دور چشم چیست و چرا به وجود می آید؟

تیرگی دور چشم، سیاهی هایی است که در زیر پلک پایین به وجود می آید و افراد را پیرتر از آنچه هستند، نشان می دهد. عوامل مختلفی در ایجاد این تیرگی ها نقش دارند که در ادامه به آنها اشاره شده است.

خستگی

تیرگی دور چشم- درمان ها- برنافیت

خستگی زیاد، خواب بیش از حد و حتی چند ساعت بیشتر بیدار ماندن موجب ایجاد سیاهی دور چشم می شود. بی خوابی با ایجاد رنگ پریدگی پوست موجب می شود تا این تیرگی ها و رگ های خونی بیشتر خود را نشان دهند. علاوه بر آن، بی خوابی موجب تجمع مایعاتی در زیر چشم ها و پف کردن آنها می شود. به همین دلیل، این تیرگی ها ممکن است تنها سایه هایی باشد که به دلیل پف کردن چشم ها ایجاد شده باشد.

افزایش سن

افزایش سن، از دیگر دلایل سیاهی دور چشم هاست. وقتی سنتان بالاتر می رود، پوستتان هم نازک تر می شود. به علاوه، چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ خاصیت کشسانی پوست را از دست می دهید. به همین دلیل رگ های سیاه خونی در زیر چشم ها بیشتر آشکار می شوند.

آلرژی

واکنش های آلرژیک و خشکی چشم ها موجب می شود تا بدن برای پاسخ به باکتری های مضر، هیستامین آزاد کند. هیستامین علاوه بر سوزش و خارش چشم ها موجب گشاد شدن و آشکار شدن بیشتر رگ ها در زیر پوست می شود.

علاوه بر این، آلرژی موجب خارش چشم ها می شود. مالیدن و خاراندن پوست دور چشم نیز موجب التهاب، تورم و پارگی رگ ها می شود.

خشک شدن پوست

کم آبی یکی از علل اصلی سیاهی دور چشم هاست. وقتی بدن شما به اندازه ی کافی آب دریافت نکند، پوست شروع به تیره شدن می کند.

نور خورشید

تیرگی دور چشم- نور خورشید- برنافیت

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، موجب می شود تا پوست شما بیش از حد ملانین (رنگدانه های پوست) ترشح کند. نور شدید موجب سیاه شدن رنگدانه های دور چشم می شود.

ژنتیک

ژنتیک هم نقش مهمی در ایجاد تیرگی های دور چشم ایفا می کند. این مشکل ممکن است از جوانی بروز کند و به مرور بدتر یا بهتر شود.

چه روش های برای رفع تیرگی دور چشم وجود دارد؟

چندین روش درمانی برای رفع این تیرگی ها وجود دارد که آنها را می توان به دو دسته طبیعی و دارویی تقسیم کرد.

درمان های طبیعی

برای از بین بردن سیاهی های دور چشم می توان از روش های طبیعی زیر استفاده کرد.

کمپرس یخ

تیرگی دور چشم- یخ- برنافیت

کمپرس یخ موجب کاهش تورم و جمع شدن رگ های خونی منبسط شده می شود. این کار به کاهش پف چشم و از بین بردن سیاهی دور آن کمک می کند. چند تکه یخ را در یک دستمال تمیز بپیچید و به مدت چند دقیقه زیر چشم ها قرار دهید.

اصلاح خواب

همانطور که گفته شد، کم خوابی یا خواب بیش از حد موجب ایجاد تیرگی هایی به دور چشم می شود. سعی کنید در طول شبانه روز 7 تا 9 ساعت بخوابید.

بالا گذاشتن سر

علاوه بر مدت زمان خوابیدن، نوع خوابیدن نیز بر روی پوست تاثیر دارد. زیر سر خود را بالا بیاورید تا مایعات در زیر چشم شما جمع نشوند.

چای کیسه ای

چای، حاوی کافئین و آنتی اکسیدان هاییست که جریان خون را افزایش، رگ های خونی را منقبض و تجمع مایعات زیر آن را کاهش می دهد. 2 عدد چای سبز یا سیاه کیسه ای را برای 5 دقیقه در آب داغ بیاندازید. سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا سرد شود. پس از سرد شدن، آنها را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی چشم ها بگذارید. سپس با آب سرد بشویید.

درمان های دارویی

برای رسیدن به یک نتیجه دائمی و موثر می توانید به سراغ درمان های دارویی و غیر طبیعی بروید.

مزوتراپی

تیرگی دور چشم- مزوتراپی- برنافیت

مزوتراپی یک روش فوق العاده برای درمان پف چشم و سیاهی دور چشم هاست. هرچند نتایج پس از دو جلسه ظاهر می شوند، اما حداقل به 4 تا 6 جلسه درمانی نیاز است.

هیالورونیک اسید

استفاده از هیالورونیک اسید در زیر چشم ها و گونه ها، خستگی صورت را کمتر می کند و تیرگی ها را برطرف می کند. پایداری این روش یک سال است و اگر با دقت انجام شود، روشی کاملا مطمئن است.

استفاه از لایه بردار

لایه بردارهای شیمیایی رنگ پوست را بهبود می بخشند و تیرگی ها را برطرف می کنند.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی هم یکی از روش های مفید برای رفع تیرگی دور چشم است. در این فرآیند، گازهای دارویی به بافت ها تزریق می شود. پس از آن ارگان ها به طور طبیعی اکسیژن زیادی به ناحیه ی تحت درمان وارد می کنند. نتیجه ی آن تامین خون و اکسیداسیون بهتر بافت ها به مدت 3 ساعت پس از درمان است.

بهترین روش برای رفع تیرگی دور چشم چیست؟

یکی از بهترین روش ها برای رفع سیاهی دور چشم، مزوتراپی است. در این روش، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و مواد فعال دیگر به صورت مستقیم به سومین لایه پوست (سوم)، یعنی جایی که رگ های خونی وجود دارند، تزریق می شوند. مزوتراپی به شدت پوست را آبرسانی و تغذیه رسانی می کند.

در ابتدا از مزوتراپی برای اهداف درمانی و کاهش درد استفاده می شد. اما امروزه از آن برای درمان سلولیت، کاهش چربی ها و جوانسازی پوست استفاده می شود.

از چه موادی در مزوتراپی استفاده می شود؟

از مواد استریل حاوی هیالورونیک اسید، ویتامین C، ویتامین A و آمینو اسیدها در مزوتراپی استفاده می شود.

در کدام نقاط از بدن از مزوتراپی می توان استفاده کرد؟

از مزوتراپی می توان برای جوانسازی پوست صورت، گردن، دست و ران ها، رفع سلولیت و برطرف کردن سیاهی های دور چشم استفاده کرد. به علاوه به دلیل افزایش جریان خون، روش موثری برای درمان سلولیت نیز محسوب می شود.

به چند جلسه درمان نیاز است؟

برای نتیجه ی بهتر حداقل به 2 تا 3 جلسه درمان نیاز است. اما بسته به پوست، سن و ناحیه ی تحت درمان ممکن است تا 10 جلسه درمان نیاز باشد.

آیا مزوتراپی با درد همراه است؟

خیر. درمان با مزوتراپی هیچ دردی به همراه ندارد. تنها ممکن است احساس مور مور شدن به فرد دست بدهد.

آیا مزوتراپی عوارض جانبی به دنبال دارد؟

خیر. این روش کاملا قابل اطمینان است و هیچ عارضه ی جانبی جز قرمز شدن پوست، تورم خفیف و التهاب به دنبال ندارد.

آیا این روش مطمئن است؟

بله. در صورتی که از این روش تحت نظر پزشک و توسط افراد متخصص انجام شود، کاملا قابل اطمینان است.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments