آیا رژیم های غذایی بر پوست تاثیر می گذارند؟

غذاهایی که می خورید، تاثیر زیادی بر روی بدنتان دارند که از جمله می توان به مقابله با چین و چروک ها و کاهش سایز دور کمر اشاره کرد. رژیم های غذایی مدیترانه ای، گیاهخواری، غذاهای کم کربوهیدرات و پر پروتئین، خام خواری و مصرف نشاسته ی مقاوم نه تنها به کاهش وزن و حفظ سلامت، بلکه به داشتن پوستی سالم کمک می کنند.

بله کاملا درست است! نوع غذایی که می خورید و نوع رژیمی که می گیرید، اهمیت بسیاری بر پوست تان دارد. رژیم های غذایی مناسب، بدن را سالم و پوست را زیبا می کند. غذاهای شما تاثیر زیادی بر روی بدنتان دارد که از جمله می توان به مقابله با چین و چروک ها و کاهش سایز دور کمر اشاره کرد. در ادامه ی مقاله به رژیم های غذایی مختلف و تاثیر آنها بر روی پوست اشاره شده است.

رژیم مدیترانه ای

آیا رژیم های غذایی بر پوست تاثیر می گذارند؟ - برنافیت

از جمله غذاهایی که در  مدیترانه ای وجود دارد، می توان به ماهی، سبزیجات برگ دار، روغن زیتون و میوه ها اشاره کرد. رژیم غذایی مدیترانه ای برای پیشگیری از ملانوما که مهلک ترین نوع سرطان پوست است، مفید می باشد. روغن زیتون و گوجه، آنتی اکسیدان هایی دارند که مانع پاسخ های شیمیایی در مقابل آسیب نور خورشید می شوند.

رژیم گیاه خواری

آیا رژیم های غذایی بر پوست تاثیر می گذارند؟ - برنافیت

وقتی برای سلامت خود گوشت و محصولات دامی را از زندگی تان حذف می کنید، ناچارید محصولات گیاهی بیشتری مصرف کنید. آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات، رادیکال های آزادی را که موجب چین و چروک، لکه های قهوه ای و علائم پیری می شوند، از بین می برند.

رژیم های گیاهخواری حاوی چربی بسیار کمی هستند که برای جبران آنها باید گزینه های سالم همچون روغن زیتون، روغن بذر کتان و روغن آفتابگردان را جایگزین کرد.

رژیم های حاوی پروتئین بالا و کربوهیدرات کم

آیا رژیم های غذایی بر پوست تاثیر می گذارند؟ - برنافیت

کاهش مصرف نان سفید، پاستا و قندهای فرآوری شده، هورمون استرس یعنی کورتیزول و در نتیجه جوش ها را کاهش می دهد. جایگزین کردن غلات کامل، محصولات تازه و گوشت فاقد چربی میزان آنتی اکسیدان ها، زینک و پروتئین های کلاژن ساز را در بدن افزایش می دهد.

مراقب باشید زیاد گوشت مصرف نکنید، چون چربی های حیوانی منجر به افزایش تولید رادیکال های آزاد و اختلال در پردازش سلولی می شود. به جای گوشت قرمز می توانید از ماهی و پروتئین های فاقد چربی بهره ببرید.


برای آبرسانی به بدن کافی ست به میزان زیاد آب بنوشید و مصرف سبزیجات برگ دار را نیز فراموش نکنید.

رژیم های غذایی کم چرب

آیا رژیم های غذایی بر پوست تاثیر می گذارند؟ - برنافیت

کاهش مصرف چربی های اشباع، برای قلب و دور کمر شما بسیار مفید است. رژیم های غذایی حاوی چربی، باعث افزایش تولید رادیکال های آزاد و درنتیجه پیری پوست می شود. البته، پوست شما به مقداری چربی نیاز دارد که بهتر است آن را از روغن زیتون و انواع آجیل ها بدست آورید.

این چربی های غیر اشباع، حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی هستند که غشای سلولی و اپی درمیس شما را تقویت می کنند.

رژیم خام خواری

آیا رژیم های غذایی بر پوست تاثیر می گذارند؟ - برنافیت

خام خواران اغلب از آجیل ها، جوانه ها و غلات تغذیه می کنند. آنها معتقدند که هیچ غذای پخته ای، آنزیم های طبیعی خود را حفظ نمی کند. غذاهایی که این دسته از افراد مصرف می کنند، به هضم، افزایش انرژی و کاهش وزن کمک می کند. گرچه این اعتقادات، توسط پزشکان سر تا سر دنیا قابل تایید نیست، اما نمی توان انکار کرد که این غذاها موجب بهبود وضعیت پوست می شود. به علاوه، چربی های سالمی که در آجیل ها و روغن زیتون وجود دارد، موجب قوی شدن غشای سلولی پوست می شود.

پیشنهاد برنافیت : رژیم خام خواری

نشاسته ی مقاوم

آیا رژیم های غذایی بر پوست تاثیر می گذارند؟ - برنافیت

نشاسته ی مقاوم، نوعی کربوهیدرات است که همانند فیبرعمل می کند. این کربوهیدرات، بدون اینکه کاملا هضم، جذب و تبدیل به گلوکز شود، فرد را سیر می کند.
مصرف غذاهای مقاوم به نشاسته، متابولیسم را افزایش می دهد و شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد که به شما کمک می کند از غذاهای آسیب زننده به پوست همچون چربی ها و قندها بپرهیزید و در عین حال، قند خون وسطح انسولین خود را نیز کاهش دهید. نتیجه ی چنین چیزی، داشتن بدنی سالم و پوستی پاکیزه است.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments