یک رژیم غذایی سالم برای قلب چگونه است؟

از آنجا که همه با موضوع یک رژیم غذایی سالم برای قلب موافقند، این سوال پیش می آید که یک رژیم غذایی سالم و مفید برای قلب و عروق واقعا به چه شکل است؟ آیا این برنامه ی غذایی باید فاقد چربی، کربوهیدرات و یا چیزهای دیگری باشد؟ برای خرید رژیم کلیک کنید.

دستورالعمل های یک رژیم غذایی سالم

یک رژیم غذایی سالم ، برنامه ای است که در آن به نکات زیر توجه شده باشد.

  1. برای حفظ وزن سالم، از میزان کالری کافی برخوردار باشید.
  2. به مقدار زیاد از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.
  3. نان و پاستای غلات کامل مصرف کنید.
  4. مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید و به جای آن از ماهی، مرغ و حبوبات به عنوان منابع ابتدایی پروتئین استفاده کنید.
  5. از مصرف چربی های ترانس بپرهیزید.
  6. غذاها و به ویژه کربوهیدرات های فرآوری شده را از غذای خود حذف کنید.

غذاهای کم کربوهیدرات و کم چرب، چه؟

طرفداران رژیم غذایی کم چرب با طرفداران رژیم غذایی کم کربوهیدرات، در یک جنگ طولانی شرکت می کنند تا ببینند کدام یک درست و کدام یک غلط است. اما هر دوی این نظریه ها در یک نقطه ی خاص با هم همگرا می شوند. طرفداران رژیم غذایی کم چرب، باید در نهایت قبول کنند که برخی از چربی ها برای شما مفید هستند. در واقع، دستورالعمل های رسمی رژیم غذایی، دیگر بر روی رژیم های غذایی کم چرب تاکید نمی کنند. طرفداران رژیم غذایی کم کربوهیدرات نیز باید این نکته را بپذیرند که برخی از کربوهیدرات ها سالم و مفید هستند. از این جهت می توان گفت که طرفداران این دو نوع رژیم غذایی از این ابعاد با هم اشتراک دارند.

رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای، یک رژیم غذایی معروف است که اخیرا کشف شده و برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است. این رژیم غذایی، حد واسط بین رژیم غذایی کم چرب و کم کربوهیدرات است و بسیار شبیه به دستورالعمل های مصرف غذای سالم می باشد.

نکات دیگر برای داشتن یک رژیم غذایی سالم

علاوه بر دستورالعمل هایی که در بالا به آنها اشاره شد، عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانید آنها را برای داشتن یک رژیم غذایی سالم به کار برید.

  • مصرف اسیدهای چرب امگا 3
  • مصرف آجیل ها
  • عدم مصرف الکل

در مورد کاهش یا قطع مصرف نمک نیز می توانید با پزشک خود مشورت کنید.

ورزش کردن چطور است؟

تقریبا همه ی متخصصان بر این عقیده اند که برای دریافت مزایای یک رژیم غذایی سالم، باید وزن خود را متعادل کنید و به ورزش نیز بپردازید. گرچه توانایی کاهش وزن گاهی به عواملی بستگی دارد که ممکن است شما نتوانید به آسانی آنها را کنترل کنید (مثل ژنتیک و فیزیولوژی فردی)، اما ورزش یک انتخاب است و تنها به عواملی چون اراده بستگی دارد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments