روش های طبیعی برای سفت کردن پوست

پیری و افزایش وزن از عواملی هستند که موجب شل شدن پوست می شوند. گرچه روش هایی چون جراحی پلاستیک و لیفت صورت با نخ برای جوانسازی پوست مفیدی هستند، اما روش های طبیعی دیگری نیز وجود دارند که از جمله می توان به ماسک لیمو ترش، توت فرنگی، سفیده ی تخم مرغ، آلوئه ورا، خیار، دارچین و زردچوبه اشاره کرد.

پیری و افزایش وزن از عواملی هستند که موجب شل شدن پوست می شوند و تاثیر زیادی بر روی عزت نفس افراد می گذارند. شل شدن پوست در طول زمان اجتناب ناپذیر است. استفاده ی سنتی از کره ی کاکائو برای سفت کردن پوست ممکن است برای برخی از افراد مناسب باشد، اما برای بسیاری دیگر هیچ تاثیری ندارد. گرچه روش های جراحی و غیر جراحی همچون جراحی پلاستیک و لیفت صورت با نخ برای جوانسازی پوست روش های مفیدی هستند، اما روش های طبیعی دیگری نیز هستند که می توانید در خانه ی خود آنها را امتحان کنید. در ادامه به معرفی روش هایی برای سفت کردن پوست پرداخته شده است.

1- سفیده ی تخم مرغ

روش های طبیعی برای سفت کردن پوست - برنافیت

سفیده ی تخم مرغ برای سفت کردن پوست های شل و افتاده بسیار مفید است، چرا که یک قابض طبیعی محسوب می شود. بدین معنا که سفیده ی تخم مرغ موجب انقباض بافت های بدن شما می شود. بافت اصلی که از این انقباض بهره می برد، پوست صورت شماست. بعلاوه، هیدرولیپیدهایی در سفیده ی تخم مرغ یافت می شوند که پوست شما را سفت و درخشان می کنند.دو عدد سفیده ی تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و تا جایی بزنید که سفت شوند. سپس آن را روی قسمت های افتاده ی پوست بزنید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. این کار را 2 بار در هفته انجام دهید تا آثار معجزه آسای آن را مشاهده کنید.

2- لیمو

روش های طبیعی برای سفت کردن پوست

کلاژن به طور طبیعی در بدن تولید می شود و می تواند پوست را سفت کند و قابلیت ارتجاعی آن را بازگرداند. برای افزایش سطح کلاژن به طور طبیعی، بدن شما باید به میزان زیادی ویتامین C دریافت کند که این میزان ویتامین C در لیمو یافت می شود. لیمو به از بین رفتن چین و چروک ها نیز کمک می کند. آب لیمو را بفشارید و آن را روی قسمت های افتاده ی پوست بمالید. بگذارید 10 دقیقه روی پوست بماند. این کار را سه بار در روز انجام دهید تا نتایج بهتری ببینید.

3- آلوئه ورا

روش های طبیعی برای سفت کردن پوست - برنافیت

 

آلوئه ورا اولین چیزیست که پس از سوختگی به سراغ آن می روید. این ماده برای جوانسازی پوست فوق العاده است. میزان رطوبت آلوئه ورا، بیشتر از آب است و اثر خنک کنندگی آن موجب تازه شدن پوست می شود. یک برگ آلوئه ورا را بردارید و ژل آن را جدا کنید، سپس آن را روی پوست بزنید و بگذارید 15 دقیقه باقی بماند. می توانید هر هفته این کار را انجام دهید، اما مصرف روزانه ی آن فوق العاده است. برای درخشش طبیعی می توانید کمی عسل نیز به آن اضافه کنید.

4- خیار

روش های طبیعی برای سفت کردن پوست - برنافیت

 

خواص رطوبت رسانندگی خیار، موجب سفت شدن پوست و از بین رفتن سیاهی های دور چشم می شود. یک خیار را در مخلوط کن بریزید و آن را بر قسمت های افتاده ی پوست بزنید. بگذارید مدتی بماند تا خشک شود، سپس آن را بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

5- ماساژ روغن زیتون

روش های طبیعی برای سفت کردن پوست

روغن زیتون، یکی از بهترین روغن هاییست که می توانید بر روی پوست خود استفاده کنید. این ماده حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که پوست شما را صاف، براق و جوان می کند و مانع  افتادگی آن می شود. ویتامین A و E و آنتی اکسیدان های زیادی در روغن زیتون یافت می شوند. مقداری روغن زیتون بردارید و آن را گرم کنید، سپس روی صورت خود بمالید و بگذارید برای 10 دقیقه بماند. بهتر است روغن زیتون را شب روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند.

6- عسل

روش های طبیعی برای سفت کردن پوست - برنافیت

 

عسل یک آنتی اکسیدان قوی است که موجب رطوبت رسانی به پوست و جوانسازی آن می شود. استفاده از ماسک عسل موجب جوان شدن پوست و درخشش طبیعی آن می شود. 2 قاشق عسل را با روغن زیتون مخلوط کنید و کمی لیمو روی آن بریزید. این ماسک را بر روی صورت بگذارید و اجازه دهید خشک شود، سپس صورت خود را با آب بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

7- گلاب

روش های طبیعی برای سفت کردن پوست - برنافیت

 

گلاب، یک قابض طبیعی است و نه تنها موجب سفت شدن پوست، بلکه موجب از بین رفتن جوش ها نیز می شود. لازم نیست هیچ ماده ای را به آن بیافزایید. تنها کافیست هنگام شب آن را به پوست خود بمالید و بخوابید تا پوست شما سفت تر و روزنه های آن کوچک تر شود. البته ماسک گلاب را به صورت مخلوط نیز می توان استفاده کرد. بدین معنا که یک فنجان گلاب را با یک قاشق چای خوری پودر فندق و آب لیمو مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید. این کار را سه تا چهار بار در هفته تکرار کنید.

8- دارچین

روش های طبیعی برای سفت کردن پوست - برنافیت

 

دارچین به طور طبیعی، میزان کلاژن را در بدن افزایش می دهد، بنابراین اگر پوستی سفت تر و جوان تر می خواهید، بهتر است دارچین مصرف کنید. به جای اینکه پودر دارچین را مستقیم بر روی پوستتان بمالید، ابتدا باید آن را با مواد دیگر مخلوط کنید.یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با همان میزان زردچوبه مخلوط کنید و کمی روغن زیتون به آن بیافزایید. وقتی خمیر آماده شد، کمی شکر به آن اضافه کنید، آن را روی پوست بمالید و بگذارید 5 دقیقه باقی بماند، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این کار را 2 بار در هفته تکرار کنید.

9- توت فرنگی

روش های طبیعی برای سفت کردن پوست - برنافیت

 

از آنجا که توت فرنگی، یک آنتی اکسیدان قوی و سرشار از ویتامین C است، برای پوست بسیار مفید است. اسیدهای موجود در توت فرنگی موجب جوان تر شدن پوست شما می شود. سه عدد توت فرنگی را له کنید و دو قاشق غذاخوری عسل (و به میزان مساوی ماست) به آن اضافه کنید. 5 تا 6 دقیقه آن را روی پوست قرار دهید و سپس بشویید. این کار را می توانید یک بار در هفته انجام دهید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments