رنگ موهای طبیعی با مواد خوراکی

رنگ موهای طبیعی یکی از بهترین انوع رنگ مو است که نه تنها به موها آسیبی نمی رساند، بلکه برای تقویت آنها نیز مفید است. مواد شیمیایی موجود در رنگ موهای شیمیایی موجب ریزش موها و گاهی حتی سرطان می شود. به جای این مواد شیمیایی موهای خود را با آب لیمو، آب هویج و چغندر، قهوه، چای و آب لیمو رنگ کنید.

طبق یکی از مطالعات، زنان در طول زندگی خود در حدود 150 بار رنگ موهای خود را تغییر می دهند. در هر یک از این تغییر رنگ ها نیز از رنگ موهای شیمیایی استفاده می کنند. رنگ موهای شیمیایی آسیب زیادی به موها می زنند و گاها موجب ریزش آنها می شوند. پس بهتر است رنگ موهای طبیعی را جایگزین انواع شیمیایی آن کرد.

مواد خطرناک موجود در رنگ موهای شیمیایی

  • کواترنیوم 15: که فرمالدئید آزاد می کن و یک ماده ی سرطان زا می باشد.
  • آلکیل فنول اتوکسیلات: که موجب اختلال در هورمون ها می شود.
  • فنیل دی امین: که یک محرک بیماری های تنفسی و پوست می باشد و برای انسان و محیط زیست، سم محسوب می شود.

خوشبختانه جایگزین های دیگری وجود دارند که از آنها می توان به عنوان رنگ موی طبیعی استفاده کرد و دیگر نگران خطرات آن نبود. این مواد را حتی در آشپزخانه ی هم می توان یافت. فقط باید در نظر داشت که دوام رنگ موهای طبیعی به اندازه ی دوام انواع شیمیایی نیست و رنگ آن نیز ممکن است کمی با رنگ مویی که تصور می کردید، متفاوت باشد. برای رسیدن به رنگ مورد نظر نیاز به زمان و دقت کافی می باشد. به علاوه پیش از رنگ کردن، بهتر است آن را بر روی تکه ای از مو امتحان کنید و در صورت رضایت آن را بر روی تمام مو بزنید.

برای اینکه رنگ موی شما دوام بیشتری داشته باشد، موهای خود را با سرکه سیب بشویید. می توانید سر خود را با محلول آب و سرکه بشویید و یا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط و آن را درون یک اسپری ریخته، روی موهای خود اسپری کنید.

مواد خوراکی که از آنها به عنوان رنگ موی طبیعی می توان استفاده کرد

قهوه

اگر می خواهید موهای خود را تیره تر کنید، موهای سفید خود را بپوشانید و یا سایه هایی به موهای مشکی خود اضافه کنید، از قهوه برای رنگ کردن موی خود استفاده کنید. مقداری قهوه ی اسپرسو را دم کنید، اجازه دهید سرد شود و سپس آن را با 2 قاشق غذاخوری دانه ی قهوه و نرم کننده مخلوط کنید. آن را روی موهای تمیز خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. این کار را چندین بار تکرار کنید تا نتایج دلخواه خود را به دست آورید.

پیشنهاد برنافیت: ایده هایی برای رنگ موی بلوند عسلی

چای

چای- زیبایی- برنافیت

چای سیاه نیز همانند قهوه می تواند موها را تیره تر کند و موهای سفید را بپوشاند. اگر موهای روشنی دارید، از چای های دیگر همانند چای بابونه می توانید استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که چای برای رنگ طبیعی موهای شما بهتر عمل می کند. برای تیره کردن موهای بلوند می توانید از چای سیاه و برای روشن کردن آن از چای بابونه استفاده کنید. هر چه چای مدت زمان بیشتری بر روی موهای شما بماند، رنگ موی شما نیز تیره تر خواهد شد.

برای اینکه رنگ موی شما بهتر شود، چای شما باید غلیظ باشد. برای دو فنجان آب از 2 تا 3 عدد چای کیسه ای استفاده شود. می توانید چای سرد را مستقیم روی موهای خود بگذارید و یا آن را با نرم کننده مخلوط کنید. اگر می خواهید موهای سفید شما نیز پوشانده شود، کمی مریم گلی تازه یا خشک را به آن اضافه کنید، چرا که موجب باز شدن فولیکول های مو می شود.

گیاهان

بسته به رنگ موی دلخواهتان، از گیاهان مختلف برای رنگ کردن موهای خود می توانید استفاده کنید. در اینجا پیشنهادهایی برای استفاده از گیاهان به عنوان رنگ موهای طبیعی داده شده است.

رنگ قرمز

اگر می خواهید موهای خود را قرمز و یا هایلایت قرمز به آن اضافه کنید، از گیاهانی چون گل همیشه بهار، گلبرگ، گل رز و … استفاده کنید. برگ گل ها را در یک ظرف به مدت 30 دقیقه بجوشانید، برگ گل ها را در آورید و آن را سرد کنید. آن را با یک اسپری یا به صورت مستقیم روی موهای خود بریزید. اجازه دهید زیر نور آفتاب خشک شود.

موهای بلوند

چای بابونه برای بلوند کردن موها مناسب است، اما برای این کار از زعفران و گلبرگ آفتابگردان نیز می توان استفاده کرد. برای پوشاندن موهای سفید می توانید ریشه ی ریواس را در دو فنجان آب بجوشانید و پس از سرد شدن آب آن را بر روی موها بریزید.

آب هویج و چغندر

این دو ماده می توانند سایه هایی از رنگ قرمز را به رنگ موی طبیعی شما بیافزایند. بسته به سایه ی رنگی که می خواهید، از این مواد به صورت تکی یا ترکیبی می توانید استفاده کنید. برای اینکه رنگ موی شما قرمز تر شود، از چغندر بیشتری استفاده کنید.

آب لیمو

اگر می خواهید موهای خود را هایلایت کنید، مقداری آب لیموی تازه را روی موهای خود اسپری کنید و شانه بزنید. بگذارید چند ساعت بماند. اگر زیر آفتاب بنشینید، هایلایت آن زیباتر می شود. با افزودن کمی چای بابونه به آب لیمو، رنگ هایلایت را جذاب تر کنید.

پیشنهاد برنافیت: با آب لیمو موهایتان را طبیعی رنگ کنید

پوست گردو

از دیگر رنگ موهای طبیعی به پوست گردو می توان اشاره کرد. پوست گردو را بشکنید و برای نیم ساعت بجوشانید. آن را سرد کنید و روی سر بمالید. اگر می خواهید تنها موهای سفید خود را بپوشانید، آن را با پنبه روی موهای سفید خود بمالید. اگر می خواهید رنگ موی غلیظ تری تهیه کنید، پوست گردو را تا جایی بجوشانید که آب آن به یک چهارم حجم اولیه کاهش یابد. سپس باقی مانده را روی سر خود بمالید. از مخلوط کردن این پوست گردو با آب داغ بپرهیزید، چرا که دوام آن کم می شود.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments