رفع موخوره با چند ترفند آسان

موخوره هم درست مثل جوش و چین و چروک از بزرگترین دشمنان زیبایی است. موخوره زمانی به وجود می آید که بخش پایینی ساقه مو آسیب ببیند. برای رفع این مشکل باید موها را آرام شانه کنید، سشوار را روی دمای خنک تنظیم کنید، موها را کوتاه کنید و از سرم و ماسک مو استفاده کنید.

اینکه موخوره یک مشکل شایع است، به این معنا نیست که شما باید با آنها زندگی کنید. اگر این آسیب برطرف نشود، موها شاخه شاخه و کوتاه تر از بخش های دیگر می شوند. خوشبختانه روش هایی برای درمان آن وجود دارند که برنافیت آنها را به شما معرفی خواهد کرد.

موها را به آرامی شانه کنید

موخوره- آرام شانه کردن مو- برنافیت

جالب است بدانید که نکته ی ساده ای چون شانه کردن موها ممکن است موجب ایجاد موخوره شود. در هنگام شانه کردن موها خشونت را کنار بگذارید و موها را به آرامی شانه کنید. موها شکننده هستند، باید با آرامش با آنها برخورد کرد. برای اینکه بفهمید با موهای خود چگونه رفتار می کنید، باید به صدای کشیدن شانه روی موها گوش دهید. اگر هیچ صدایی هنگام شانه کردن موها حس نکردید، یعنی درست موها را شانه می کنید، در غیر این صورت حرکت شما خشن است.

اتوی مو و سشوار رو روی پایین ترین دما تنظیم کنید

موخوره- سشوار رو روی پایین ترین دما تنظیم کنید- برنافیت

دمای زیاد اتوی مو و سشوار بسیار اهمیت دارد. هر چه دمای آن بالاتر باشد، آسیب بیشتری به موها می رساند. بهتر است سشوار و اتوی مو را با دمای سرد امتحان کنید و اگر نتیجه نگرفتید به تدریج آن را بالاتر ببرید.

پیش از استفاده از اتو و سشوار موها را بشویید

موخوره- شستن موها- برنافیت

استفاده از سشوار با موهای روغن زده یا برخی از مواد حالت دهنده روی سر مثل این است که موها را آتش بزنید. حاصل آن نیز چیزی نیست جز  شاخه شاخه شدن موها. بهتر است پیش از استفاده از حالت دهنده های مو، چربی ها و مواد باقی مانده را از روی سر پاک کنید.

موها را کوتاه کنید

موخوره- کوتاه کردن مو- برنافیت

می توان گفت تنها روش حقیقی برای از بین بردن موخوره کوتاه کردن آن است. دلیل آن هم این است که همین که موها شاخه شاخه شوند، هیچ معجزه ای نمی تواند آنها را به هم وصل کند. اگر مخالف کوتاه کردن موها هستید، از تکنیک اصلاحی استفاده کنید. این تکنیک به شما کمک می کند تا تنها موخوره ها را از بین ببرید، بدون اینکه طول آنها را کوتاه کنید.

برخی از سرم های مو می توانند مفید باشند

موخوره- سرم مو- برنافیت

حالا که دچار موخوره هستید و تا کوتاه کردن بعدی باید صبر کنید، چاره ای جز پنهان کردن آن ندارید. اگر پس از مدل دادن به موها همچنان شاخه شاخه های مو را می بینید، می توانید با سرم های درخشان کننده تا حدود زیادی آنها را بپوشانید.

از ماسک مو استفاده کنید

موخوره- روغن نارگیل- برنافیت

اگر نمی خواهید زیاد پول خرج کنید، می توانید از ماسک های طبیعی خانگی استفاده کنید. ماسک روغن نارگیل موجب صاف شدن، درخشندگی موها و رفع موخوره می شود. یادتان باشد که پیش از حالت دادن به موها آنها را کاملا بشویید.

 

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments