رابطه جنسی به کاهش وزن کمک می کند

رابطه جنسی نه تنها روشی برای ارتباط با شریک زندگیست، بلکه رابطه ی عمیقی بین ذهن و بدن ایجاد می کند. از دیگر فواید آن می توان به کالری سوزی، کاهش هوس کربوهیدرات و چربی، افزایش چربی سوزی و افزایش پایبندی به رژیم غذایی اشاره کرد.

رابطه جنسی، تنها یک روش برای برقراری رابطه با شریک زندگیتان نیست. از دیگر فواید آن می توان به کاهش وزن، کاهش استرس و سلامت قلب نیز اشاره کرد. رابطه جنسی نه تنها موجب کالری سوزی می شود، بلکه رابطه ی عمیقی بین ذهن و بدن ایجاد می کند. در ادامه به برخی از فواید آن اشاره شده است.

رابطه جنسی موجب کالری سوزی می شود.       

به جای دراز کشیدن و تماشای تلویزیون که در هر ساعت تنها 70 کالری می سوزاند، زمان خود را صرف یک ورزش مفرح کالری سوز به نام رابطه جنسی کنید. تنها 25 دقیقه رابطه جنسی موجب سوزاندن 88 کالری در یک زن 68 کیلویی و یک مرد 81 کیلویی می شود. این میزان کالری سوزی برابر با یک ورزش سبک با دستگاه قایقرانی یا دوچرخه ثابت است.

رابطه جنسی، هوس مصرف کربوهیدرات و چربی ها را کاهش می دهد.

رابطه جنسی منظم، سطح هورمون کورتیزول را تنظیم می کند. افزایش سطح هورمون کورتیزول، اشتهای شما را برای مصرف غذاهای پر چرب و پر کربوهیدرات افزایش می دهد و کالری های اضافی را در ناحیه ی میان تنه جمع می کند. رابطه جنسی، پاسخ جنگ و گریز بدن را به وقایع تحریک کننده تبدیل می کند. به علاوه، فشار خون شما را در بدترین شرایط کنترل می کند و به عنوان یک عامل کنترل کننده ی استرس، اشتهای شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

رابطه جنسی، چربی سوزی شما را دو برابر می کند.

رابطه جنسی- کاهش وزن- برنافیت

یکی از دلایلی که رابطه جنسی موجب افزایش چربی سوزی می شود، بهبود شرایط خواب است. کم خوابی به هر دلیل، توانایی بدن شما را برای چربی سوزی کاهش می دهد. به علاوه، این رابطه موجب رها شدن اکسی توسین می شود، هورمونی که خواب را تنظیم می کند. حتی یک بغل کردن کوچک نیز میزان این هورمون را افزایش می دهد. این موضوع برای کاهش وزن فوق العاده است، چرا که خواب کافی میزان چربی سوزی را در طول رژیم افزایش می دهد.

رابطه جنسی، شما را به رژیمتان پایبندتر می کند.   

افزایش اعتماد به نفس در رابطه جنسی بسیار اهمیت دارد و یکی از روش های افزایش این اعتماد به نفس، پایبندی به رژیم است. زنانی که خودشان را از لحاظ جسمی بیشتر دوست دارند، بیشتر در رابطه جنسی غرق می شوند. به همین دلیل زنان سعی می کنند به عادت های سالم و ورزش روی بیاورند.

رابطه جنسی شما را لاغرتر می کند.

اگر به تازگی چند کیلو از وزن خود را کم کرده اید، حتما یکی از دلایل آن افزایش میل جنسی بوده است. حتی یک کاهش وزن متوسط نیز سطح تستوسترون را در مردان افزایش می دهد و اختلال نعوذ آنان را برطرف می کند. کاهش وزن در زنان نیز موجب افزایش برانگیختگی، ارگاسم و رضایت کلی می شود. اگر این موضوع را به خاطر داشته باشید، به جای مصرف سوسیس و کالباس و بی تحرکی، گزینه های سالم تر را انتخاب می کنید.

بیشتر بخوانید: حرکات کششی مناسب برای رابطه جنسی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments