در 50 سالگی، این ورزش ها را انجام دهید

هیچ دلیلی وجود ندارد که وقتی سن شما بالای 50 می رود، ورزش نکنید. سلامتی و تناسب اندام به سن و سال نیست. بلکه هر فرد در هر سنی باید مراقب سلامت و تندرستی خود باشد. البته انتخاب نوع فعالیت در این سن بسیار اهمیت دارد، چرا که ممکن است موجب آسیب به بدن شود. مثلا انجام پلنک به جای کرانچ، دوچرخه ثابت به جای پرس پا، شنا به جای ورزش های اینتروال با شدت بالا و پیاده روی به جای اسپرینت بسیار مفید است.

اگر ورزشکار هستید و سال های سال به ورزش پرداخته اید، حتما از دیگر افراد هم سن و سال خود متناسب تر و سالم ترید. اما اگر یک فردی عادی باشید چه؟ بسیاری از افراد بالای 50 سال در وضعیت سلامت خوبی به سر نمی برند و حتی به مشکلاتی چون درد مفاصل، درد ماهیچه ها و بیماری های مزمن مبتلا هستند. یکی از تمرین های مهم با افزایش سن، انجام حرکات کششی است. ورزش های دیگری نیز وجود دارند که مخصوص افراد بالای 50 سال است. برنافیت برای شما راهکارهای خوبی ارائه خواهد داد. در مقاله بهترین ورزش برای سن 40 سالگی نیز به صورت اختصاصی در مورد ورزش افراد بالای 40 سال صحبت کرده ایم.

شنا به جای تمرین های اینتروال با شدت بالا

ورزش- تناسب اندام- برنافیت

تمرین های اینتروال با شدت بالا برای افزایش کالری سوزی و چربی سوزی بسیار مفید است. اما برای افراد پیری که آمادگی زیادی ندارند، ممکن است موجب فشار بر روی اندام ها شود. شنا یکی از تمرین های اینتروال با شدت بالاست که برای همه ی سنین مفید می باشد.

دوچرخه سواری آهسته به جای دوچرخه سواری سریع

ورزش- تناسب اندام- برنافیت

دوچرخه سواری سریع بر پایه ی ورزش های اینتروال با شدت بالاست و برای افراد مسنی که به مشکلات جسمی مبتلا هستند، مناسب نیست. این ورزش اگر با شدت بالا باشد، فشار زیادی بر روی مفاصل وارد می کند. اما اگر با شدت پایین انجام شود، برای افراد بالای 50 سال بسیار مفید است.

پوش آپ با دیوار به جای پوش آپ روی زمین

ورزش- تناسب اندام- برنافیت

این ورزش کلاسیک برای افزایش قدرت کلی بدن مفید است. اما ممکن است فشار زیادی بر روی شانه ها و کمر وارد کند. افراد بالای 50 سال می توانند به جای پوش آپ روی زمین، حرکت پوش آپ با دیوار را انجام دهند. برای انجام این حرکت، کافیست رو به روی دیوار بایستید و با ایجاد زاویه با دیوار، حرکت پوش آپ را انجام دهید. این حرکت جایگزین، ماهیچه ها را به کار می گیرد، اما فشاری به آنها وارد نمی کند.

استفاده از ماشین قایقرانی به جای پرس سینه

ورزش- تناسب اندام- برنافیت

پرس سینه فشار زیادی بر روی گردن و شانه ها وارد می کند. استفاده از ماشین قایقرانی برای حفظ عضلات و کاهش آسیب جایگزین مناسبی محسوب می شود.

پلنک به جای کرانچ

ورزش- تناسب اندام- برنافیت

یکی از مشکلات شایع این حرکت شکم، خم شدن ستون فقرات و پایین کمر است. البته این حرکت برای افراد بالای 50 سال زیاد مناسب نیست. این افراد بهتر است برای ورزش شکم، از حرکات پلنک استفاده کنند.

پیاده روی به جای اسپرینت

ورزش- تناسب اندام- برنافیت

دویدن تا جایی که نفس شما بند بیاید، ایده ی خوبی برای این سن و سال نیست. حتی ممکن است به زانوها و مفاصل فشار وارد کند. افراد بالای 50 سال بهتر است به جای این ورزش، لاغری با پیاده روی را تجربه کنید و پیاده روی تند را روتین زندگی خود کنید.

دوچرخه ثابت به جای پرس پا

ورزش- تناسب اندام- برنافیت

پرس پا با دستگاهی انجام می شود که شامل یک تکیه گاه تاشونده بر روی یک نشیمن گاه است و پاها بر روی یک وزنه فشار داده می شود. این حرکت، انحنای طبیعی کمر را از بین می برد و موجب آسیب به دیسک نخاعی کمر می شود. افراد بالای 50 سال بهتر است به جای این دستگاه از دوچرخه ثابت استفاده کنند.

guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
کتایون سپهربند

سلام من فقط میخوام شکم وبازووبغل سینه ام کمترشود، ازپربودن باسن وران راضی هستم چه تغذیه وورزشی به من کمک می‌کند قد۱۶۷ وزن ۵۸ سایز۳۸ سن ۵۰ سال

Support

درود بر شما
برای این که بتونید در بهترین حالت بدنتون رو لاغر کنید میتونید با بخش پشتیبانی ما در واتساپ تماس بگیرید و به طور رایگان مشاوره برای لاغری دریافت کنید
پشتیبان برنافیت: 09376522051

پشتیبان برنافیت

سلام کتایون جان
لطفا برای دریافت مشاوره با مشاورمون تماس بگیر : پزشک مشاور
یا شمارتون رو برامون بفرست خودمون تماس میگیریم