درمان سلولیت و لاغری موضعی با روشی موثر به نام آر اف

دستگاه آر اف یک مکمل ایده آل برای لاغری موضعی و درمان سلولیت با کویتیشن محسوب می شود. این روش، جزء روش های غیرتهاجمی محسوب می شود که چربی های شکمی و سلولیت را از بین می برد و به سلول های اطراف آسیبی نمی رساند.

اگر می خواهید برای کاهش چربی شکمی ، لاغری موضعی و درمان سلولیت از این روش استفاده کنید، اول از همه باید بدانید آر اف چیست و انواع مختلف آن کدامند؟ پس با برنافیت همراه باشید.

همانطور که گفتیم، آر اف یکی از تکنیک های مکمل کویتیشن است. به این معنا که پس از رفع سلول های چربی با روش کویتیشن، آر اف به عنوان یک روش تکمیل کننده باعث سفت شدن پوست می شود. آر اف با ایجاد یک گرمایش عمیق بر روی سلول های چربی، مایعات احتباس شده در بافت ها و سموم حاصل از تجمع چربی ها که در سلولیت حبس شده را آزاد می کند. جریان خون را در بافت آدیپوس افزایش می دهد و بدین ترتیب به خارج شدن چربی های شکمی کمک می کند. تولید کلاژن را تحریک می کند، پوست شکم را از لایه های داخلی به بالا بازسازی و سفت تر می کند. در پاسخ به این آسیب گرمایشی، فیبروبلاست ها به مناطق درمان شده مهاجرت می کنند تا بافت ها را احیا کرده و کشسانی از دست رفته ی آنها را باز گردانند.

حالا که صحبت از سلولیت شد، شاید تا به حال اسم آن را نشنیده باشید و بخواهید بدانید که سلولیت چیست؟

سلولیت چیست؟

در زیر پوست، رشته هایی از بافت همبند وجود دارد که چربی ها را سر جای خود نگه می دارد و سپتا نام دارد. اگر سپتا به اندازه ی کافی قوی و در هم تنیده نباشد، چربی ها در میان آن جمع می شوند. تجمع این چربی ها موجب ایجاد موج هایی بر روی سطح پوست می شود که سلولیت نام دارد و ظاهری شبیه به پوست پرتقال روی بدن ایجاد می کند. این ناهمواری ها بیشتر در قسمت هایی چون کشاله های ران، شکم و باسن پدیدار می شوند. به طور کلی زنان بیشتر از مردان دچار سلولیت می شوند، چرا که دارای سپتای ضعیف تری نسبت به مردان هستند و پوست نازک تری دارند. برای درمان سلولیت باید از شر چربی ها خلاص شوید و ساختار داخلی پوست را تغییر دهید.

اگر می خواهید بیشتر در مورد سلولیت بدانید، این ویدئو را تماشا کنید:

آیا کاهش وزن به درمان سلولیت کمک می کند؟

از آنجا که نیمی از وزنِ سلولیت چربی است، به نظر می رسد که کاهش چربی از طریق رژیم غذایی و ورزش به درمان سلولیت کمک می کند. شاید همینطور باشد- اما همه ی اینها بستگی به خاصیت کشسانی پوست دارد. اگر پوست شما پس از کاهش وزن بر می گردد، سلولیت نیز با کاهش وزن برطرف خواهد شد، اما اگر پوست شما حالت ارتجاعی ندارد، کاهش وزن سلولیت را بدتر نیز خواهد کرد.

روش های موضعی درمان سلولیت کدامند؟

آسان ترین روش کوتاه مدت برای بهبود ظاهر سلولیت، استفاده از کرم یا لوسیون است. این کرم ها در دو دسته طبقه بندی می شوند. آنهایی که حاوی کافئین هستند که یک اثر موقتی سفت کنندگی دارند و برآمدگی ها را صاف تر نشان می دهند و آنهایی که دارای مشتقات ویتامین A می باشند که به مرور زمان لایه ی خارجی پوست را سفت تر کرده و ظاهر سلولیت را برطرف می کنند. هر دوی این مواد می توانند با ویتامین C و جینکو (نوعی داروی گیاهی) ترکیب شده، گردش خون را افزایش داده و سلولیت را تا حدودی برطرف کنند. برای نتایج بهتر، کرم را با شدت روی پوست بمالید. اما دائمی ترین روش برای درمان سلولیت، ترکیب روش کویتیشن و آر اف است.

درمان سلولیت با آر اف

اگر به دنبال درمان های با دوام تری هستید، گزینه های بهتری پیش روی شماست. یکی از روش های موثر درمان سلولیت، تکنولوژی آر اف است. در این روش با استفاده از ماساژ و ساکشن به تحریک تولید کلاژن (پروتئین مورد نیاز برای سفت شدن پوست) پرداخته می شود. این درمان بدون درد از انرژی گرما برای آزاد کردن سلول های چربی استفاده می کند. سپس این چربی ها توسط کبد، فرآوری می شوند. از آنجا که آر اف یک روش غیر تهاجمی بدون نیاز به جراحیست، هیچ عوارضی به دنبال ندارد. تنها ممکن است با کمی قرمزی و التهاب همراه باشد که به زودی برطرف خواهد شد.

درمان سلولیت

 

انواع آر اف یا رادیو فرکانسی کدامند؟

  • رادیو فرکانسی دو قطبی، که موجب گرمایش سطح پوست می شود.
  • رادیو فرکانسی یک قطبی، که موجب گرمایش عمیق درمیس می شود و بر روی بافت آدیپوس تاثیر می گذارد.
  • رادیو فرکانسی سه قطبی، که گرمایش بیشتر ایجاد کرده به عمق پوست نفوذ می کند.

آیا استفاده از روش آر اف با عوارض جانبی همراه است؟

گرچه تاثیر این درمان برای لاغری شکم و درمان سلولیت فوق العاده است، اما مسلما مشکلات خاص خود را به همراه دارد. بهتر است نسبت به استفاده از این دستگاه آگاه باشید. پس از پایان هر یک از جلسات آر اف یک قرمزی خفیف و ورم را بر روی پوست خود مشاهده خواهید کرد، حتی ممکن است کمی کبودی بر روی پوستتان حاصل شود. اما خوشبختانه این آثار گذرا هستند و به سرعت از بین می روند. برای پیشگیری از وجود چنین مشکلاتی، مراقبت های لازم را باید به عمل بیاورید.

پس از هر جلسه:

  • فورا مقداری ژل آلوئه ورا روی شکم خود بمالید تا از قرمزی پوست جلوگیری شود.
  • حداقل 48 ساعت پس از درمان در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • برای تسریع بهبودی، آب فراوان بنوشید.

 

موارد منع استفاده از آر اف

افرادی که دچار وضعیت یا مشکلات زیر هستند، باید از روش آر اف بپرهیزند:

  • مادران باردار و شیرده
  • افرادی که پروتز فلزی یا دستگاه تنظیم کننده ی ضربان قلب در بدن آنها به کار رفته
  • افرادی که از بیماری قلبی، اختلال انعقاد خون، بیماری های عصبی عضلانی، بافت همبند یا سرطان رنج می برند
  • افراد بسیار چاق یا دارای اضافه وزن بیش از حد
  • افرادی که ایمپلنت کلاژن انجام داده اند

گرچه همه ی انواع رادیو فرکانسی ها موثر است، اما به طور کلی رادیو فرکانسی سه قطبی نتایج بهتری در برخواهد داشت.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments