خواص آب قلیایی چیست؟

آب قلیایی، آبیست که PH آن تقریبا 8 است و برای آب رسانی، سم زدایی، کاهش وزن و بهبود بسیاری از بیماری های مزمن مفید است. دانشمندان بدین نتیجه رسیده اند که غلظت خون افرادی که پس از ورزش آب قلیایی مصرف می کنند، کمتر از افرادیست که آب استاندارد می نوشند. این افراد دارای خون و ادرار قلیایی تری هستند که منجر به تعادل اسید و بازی در بدن آنها می شود.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش

آب قلیایی ، آبیست که PH آن تقریبا 8 است، اما آب معمولی دارای PH 7 می باشد. بسیاری از آب های صنعتی با عبور از بین صخره ها و کوه ها و قرار دادن آنها در بطری قلیایی می شوند، اما آب های آشامیدنی با استفاده از فرآیندهای شیمیایی قلیایی شده و سپس به فروش می رسند. بسیاری بر این باورند که آب قلیایی برای آب رسانی، سم زدایی، کاهش وزن و بسیاری از بیماری های مزمن مفید است. اما آیا این باورها درست است؟بهتر است قبل از مطالعه این مقاله سری به مقالات لاغری با آب و رژیم سم زدایی بزنید.

وضعیت آبرسانی

خواص آب قلیایی چیست؟ - برنافیت

آب برای بدن یک ماده ی ضروریست و نقش مهمی در عملکرد فیزیکی و پیشگیری از بیماری ها دارد. از آنجا که آب برای حیات ضروریست، ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی بالایی دارند، به دلیل از دست دادن آب بدن در طول ورزش باید دائم به بدن خود آبرسانی کنند تا سالم بمانند. کاهش توده ی بدنی تا 2 درصد یا بیشتر به دلیل تعریق، در عملکرد هوازی و فیزیولوژیک اختلال ایجاد می کند. کم آبی موجب تغییر عملکرد متابولیک، اختلال در عملکرد عصبی و افزایش حرارت بدن می شود. یکی از دلایلی که کم آبی موجب اختلال در ورزش می شود، رانش قلب و عروق است. رانش قلب و عروق شامل افزایش ضربان قلب و کاهش حجم خونی است که در طول ورزش از قلب خارج می شود. این رانش، موجب کاهش جذب اکسیژن و اختلال در عملکرد و بازدهی می شود.

دانشمندان بدین نتیجه رسیده اند که غلظت خون افرادی که پس از ورزش آب قلیایی مصرف می کنند، کمتر از افرادیست که آب استاندارد می نوشند که این نشان می دهد آب قلیایی تاثیر بیشتری در آبرسانی به بدن دارد. به عبارت دیگر، غلظت خون آبکی ورزشکارانی که در مرحله ی ریکاوری آب قلیایی می نوشند، نشان دهنده ی آب رسانی کافی به بدن آنها می باشد. البته آلکالین، هیچ فایده ی چشمگیری در ارتباط با شاخص های دیگرآبرسانی همچون تعادل الکترولیت آبی (همچون اسمولالیته ی پلاسما) و توده ی بدنی ندارد.

تعادل اسیدی و بازی

نمک های بدن در نتیجه ی تعادل اسید و باز متعادل می شوند. افرادی که از رژیم های وسترن پیروی می کنند (رژیم هایی که حاوی میوه و سبزیجات کم، اما پنیر، غلات و گوشت فراوان است)، بیشتر دچار اسیدوز متابولیک می شوند. این اسیدوز متابولیک در نتیجه ی افزایش تولید اسید در بدن ایجاد می شود و منجر به بیماری قلبی، پوکی استخوان و غیره می شود.

یکی از محققان به این نتیجه دست یافته است که افرادی که آب قلیایی مصرف می کنند، دارای خون و ادرار قلیایی تری هستند که منجر به تعادل اسید و بازی در بدنشان می شود. به علاوه، میزان ادرار آنها کاهش می یابد که چنین عاملی موجب حفظ بیشتر آب در بدن آنها می شود. به طور خلاصه می توان گفت که مصرف دائمی آب های قلیایی، موجب افزایش تعادل اسیدی و بازی و افزایش آب رسانی به بدن می شود.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments