خط و خطوط چهره راز سلامتی شما را بر ملا می کند

خط و خطوط چهره یکی از غیر قابل اجتناب ترین اتفاق های زندگی یک فرد است. اما نکته ی جالب اینجاست که این خط و خطوط چیزی فراتر از سن شما را بیان می کنند. این خطوط ممکن است نشان دهنده ی استرس، مشکلات کبد، کلیه و طحال باشد. خوشبختانه برخی از این مشکلات را با مصرف میوه ها و سبزیجات، کاهش مصرف نمک، شکر و چربی فراوان می توان درمان کرد.

چین و چروک ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟

گرچه بیشتر چین و چروک ها در اثر افزایش سن و پیری حاصل می شود، اما برخی از بیماری ها و عادت های بد نیز فرد را در معرض چین و چروک های زودرس قرار می دهند. بیماری های قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، استرس و مصرف بیش از حد شیرینی جات منجر به چین و چروک های پوستی می شوند.

چین و چروک ها با شیارهای عرضی و طولی در پوست به وجود می آیند و یکی از نشانه های پیری محسوب می شود. هیچ کس این چروک ها را دوست ندارد و برای رهایی از شر آنها حاضر است دست به هر کاری بزند. گرچه بیشتر چین و چروک ها در اثر افزایش سن و پیری حاصل می شوند، اما برخی از بیماری ها و عادت های بد، افراد را در معرض چین و چروک های زود رس قرار می دهند.

پوکی استخوان

چین و چروک ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟ - برنافیت

مطالعات نشان داده اند که پوست پنجره ای رو به استخوان هاست. طبق تحقیقاتی که در آن بیش از صد زن 40 و 50 ساله در سه ساله ی اول یائسگی مورد مطالعه قرار گرفتند، نشان داه شد افرادی که دارای چین و چروک های عمیقی هستند، دچار کمترین میزان تراکم استخوان می باشند. استخوان و پوست دارای بلوک های سازنده ی مشترکی به نام کلاژن هستند که با افزایش سن کاهش می یابند.

بیماری های قلبی

چین و چروک ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟ - قلب - برنافیت

چروک های مورب در نرمه ی گوش، یکی از علائم اولیه ی بیماری های قلبی است. در سیتی اسکن افرادی که نرمه ی گوش آنها چروک خورده بود، علائم بیماری های قلبی بیشتری از افرادی که این چروک ها را ندارند، مشاهده شده است. یکی از فرضیه ها مبنی بر این است که این چین و چروک ها به دلیل سقوط رگ های خونی کوچک به نرمه ی گوش به وجود می آید که نشانه ای برای تغییر در رگ های خونی دور قلب محسوب می شود.

فشار خون بالا

چین و چروک ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟ - فشار خون - برنافیت

طبق مطالعات، زنانی که از سن خود جوان تر به نظر می رسند و چین و چروک های کمتری در صورت آنها وجود دارد، فشار خون پایین تری از دیگران دارند. به علاوه، این مطالعه نشان داد که زنان و مردانی که عمر طولانی تری دارند، دارای چین و چروک کمتری در قسمت بالای بازوی خود هستند.

استرس بیش از حد

چین و چروک ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟ - استرس - برنافیت

پزشکان معتقدند که استرس موجب چین و چروک پوست می شود و با نگاه کردن به صورت یک فرد می توان به استرسی بودن او پی برد. وقتی دچار استرس می شوید، ناخودآگاه پیشانی خود را در هم می کشید که این موضوع به مرور زمان موجب چین و چروک پوست می شود. وقتی دچار استرس می شوید، بدن شما هورمون های استرس زیادی به نام کورتیزول آزاد می کند که موجب تخریب کلاژن های پوست می شود.

مصرف بیش از حد شیرینی جات

چین و چروک ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟ - کیک - برنافیت

وقتی شرینی جات زیاد مصرف می کنید، قند موجود در آنها به پروتئین های موجود در بدن شما متصل می شود تا محصولاتی نهایی گلیکاسیون پیشرفته تولید کنند. این محصولات نهایی موجب شکستن کلاژن و الاستین و در نهایت منجر به چین و چروک می شود. اگر بیش از حد به شیرینی جات علاقه دارید، آنها را با میوه ها جایگزین کنید. میوه هایی چون انبه و انار دارای خواص ضد گلیکاسیون هستند و می توانند عوارض آسیب به پوست را از بین ببرند.

پیشنهاد برنافیت: کاهش میل به شیرینی جات

همانطور که رنگ چشم های شما معنی عمیق تری در مورد شخصیت شما بیان می کنند، خط و خطوط چهره نیز جزئیات جالبی در مورد بدن و سلامت شما نشان می دهند. طبق نظر کارشناسان، صورت به طور مستقیم با بدن در ارتباط است. بدن پیام ها و هشدارهای درونی خود را از طریق این خط و خطوط به شما نشان می دهد.

خطوط افقی پیشانی

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

خطوط افقی پیشانی نشان میدهد که استرس زیادی دارید و باید با یک سفر یا استراحت آن را به حداقل برسانید. این خطوط به طور مستقیم با خورد و خوراک شما نیز در ارتباط است و نشان می دهد که شکر و چربی فراوان و آب کم مصرف می کنید.

اگر از خط اخم رنج می برید، این بار بوتاکس را امتحان کنید

خط ابروی راست

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

یک خط کج عمودی در کنار ابروی راست نشان می دهد، ارگان های داخلی سمت راست بدن نسبت به چپ ضعیف تر هستند. این خط کج کنار ابروی راست مستقیما با کبد در ارتباط است. مصرف سبزیجات، میوه های شیرین و غلات کامل و کاهش مصرف قهوه، غذاهای چرب و نمک به داشتن یک کبد سالم کمک می کند.

خط ابروی چپ

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

همانطور که خط کج عمودی در کنار ابروی راست با کبد در ارتباط است، خط کنار ابروی چپ نیز با طحال ارتباط مستقیم دارد. برخی از غذاها به تقویت طحال کمک کنند. درست همانند پانکراس، طحال نیز با غذاهای شیرین تحریک می شود. برخی از میوه های خشک به طور طبیعی این ارگان را تقویت می کنند.

خط روی تیغه ی بینی

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

برخی از افراد درست بر روی تیغه ی بینی خود دارای خط و خطوطی هستند. این خطوط اغلب نشان دهنده ی آلرژی های فصلی و غیر فصلی می باشند. جالب است بدانید که این خط با میل جنسی شما نیز در ارتباط است. اگر روی تیغه ی بینی شما چنین خطوطی وجود دارد، احتمالا میل جنسی کمتری نسبت به بقیه دارید.

خطوط کنار چشم

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

یکی از رایج ترین خط و خطوط چهره همین خطوط کنار چشم است. این خطوط از گوشه های چشم پدیدار می شوند و ممکن است با بینایی شما سر و کار داشته باشند. تماشای بیش از حد تلویزیون و کار کردن بیش از حد با تبلت و گوشی این خطوط را عمیق تر می کند. آنها ممکن است با ارگان های داخلی همچون معده، کلیه و کبد نیز ارتباط داشته باشند.

خطوط زیر چشم

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

همه ی ما ممکن است برخی از روزها به علت کم خوابی خطوطی در زیر چشمانمان نمایان شود. اما خطوط دائمی زیر چشم، نشان دهنده ی یک کلیه ی ضعیف است که می تواند با مصرف میوه ها، سبزیجات تازه و مایعات درمان شود. این خطوط ممکن است نتیجه ی ضعف سیستم گردش خون نیز باشند که می توان آن را با یوگا و حتی ماساژ درمان کرد.

لکه های روی گونه

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

ایجاد لکه بر روی گونه ها نشان دهنده ی مشکلات عمیق تری است. بی رنگ شدن پوست و ایجاد لکه بر روی آن ممکن است به دلیل مشکلات ریه ای باشد. ریه ها، اندام های ضروری هستند. بنابراین، برای بهبود آنها باید تمرین های ورزشی و تنفسی همچون دو انجام دهید.

قرمزی نوک بینی

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

جالب است بدانید که بینی به طور مستقیم با قلب و سیستم گردش خون در ارتباط است. قرمزی نوک بینی نشان دهنده ی مشکل فشار خون است. از آنجا که سلامت قلب شما اهمیت دارد، بهتر است از مصرف غذاهای تند، الکل و قهوه بپرهیزید. غذاهای حاوی اسیدهای چرب مثل آووکادو برای شما بسیار مفیدند.

خطوط دور دهان

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

بسیاری از افراد دارای خطوط عمودی در کنار دهان خود هستند. این خطوط با روده ی بزرگ ارتباط دارند. مصرف فیبر، ویتامین D، مایعات و ورزش به بهبود سلامت روده ی بزرگ کمک می کنند.

خطوط خنده

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

خط و خطوط چهره گاهی ممکن است نشانه ی مشکلات سلامت نباشند. برای مثال وجود خطوط خنده دارای دو معنای کاملا متفاوت است. در برخی از افراد این خطوط به دلیل خنده های مکرر ایجاد شده اند که امری طبیعی و بی خطر است. اما اگر فرد خوش خنده ای نیستید، احتمالا این خطوط به دلیل یک پانکراس ضعیف ایجاد شده اند. مصرف انگور، گیلاس، سیر و اسفناج به سلامت پانکراس کمک می کند.

خطوط بالای لب

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

چنین خطوطی به ندرت در بالای لب ایجاد می شوند و اغلب افرادی که بالای لبشان چروک دارد، سیگاری هستند. البته این چروک ها ممکن است با طحال نیز در ارتباط باشد. مصرف سبزیجات ریشه دار مثل کدو، ترب و هویج به سلامت طحال کمک می کند.

خطوط و لکه های روی لب

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

این تنها خط و خطوط چهره نیست که اهمیت دارد، به لکه های روی صورت و لب نیز باید توجه داشت. لکه های روی لب دارای چندین معنی می باشد. ممکن است به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد شده باشند که یوگا یا فعالیت جسمانی می تواند آنها را برطرف کند. علاوه بر گردش خون ضعیف، مشکلات روده ی بزرگ نیز چنین لکه هایی ایجاد می کند.

خطوط گردن

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

گاهی ممکن است خط و خطوطی در کنار گردن ایجاد شود که مردم آن را با نام غبغب می شناسند. این مشکل کاملا شایع است و می تواند نتیجه ی چاق شدن باشد. البته ممکن است این خطوط به غده های تیروئید نیز مربوط باشد. روش های زیادی برای بهبود سلامت تیروئید وجود دارد که از جمله می توان به مصرف قرص زینک و قطع گلوتن ها اشاره کرد.

خطوط دور عنبیه

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

علاوه بر خط و خطوط چهره شما باید خطوط دور عنبیه ی خود را نیز بررسی کنید. اگر دور عنبیه ی شما خطوطی وجود دارد، احتمالا کلسترول شما بالاست. کلسترول بالا ممکن است به مشکلاتی از قبیل حمله و بیماری های قلبی بیانجامد. با مصرف سبزیجات، کاهش چربی های ترانس و غذاهایی چون سویا و آجیل ها کلسترول خود را کاهش دهید.  

خطوط گیجگاهی

خط و خطوط چهره- زیبایی- برنافیت

اگر رگ های روی ناحیه ی گیجگاهی شما کاملا نمایان است، احتمالا دچار فشار خون بالا هستید. کاهش استرس از طریق کلاس یوگا، پیاده روی و حتی سفر از جمله کارهاییست که به کاهش فشار خون کمک می کند. روش های طبیعی دیگر مثل خوردن موز، کاهش مصرف نمک و تحرک بیشتر، این رگ ها را از بین می برند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments