چگونه خشکی گردن را برطرف کنیم؟

خشکی گردن ممکن است به دلایل زیادی همچون فشار عضلانی، فتق دیسک یا عفونت رخ دهد. خوشبختانه، خشکی گردن در بیشتر موارد جدی نیست، اما ممکن است جلوی بسیاری از فعالیت های شما را بگیرد.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش

بنابراین وقتی می توانید به آسانی این عارضه را بهبود ببخشید، چرا این کار را نکنید؟ اگر می خواهید از خشکی گردن خود پیشگیری یا آن را درمان کنید، موارد زیر را به کار ببرید.

خشکی گردن را برطرف کنیم

1- از حمل کوله پشتی بر روی دوش خود، اجتناب کنید

چگونه خشکی گردن را برطرف کنیم؟
حمل کوله پشتی یکی از عادت های دانش آموزان است. آنها کتاب های سنگینی در کوله ی خود گذاشته و آن را بر روی شانه حمل می کنند. یکی از راه های اجتناب از حمل کتاب های سنگین استفاده از نسخه های دیجیتال و غیرچاپی است.

2- از گذاشتن کوله پشتی بر روی یکی از کتف ها خودداری کنید

چگونه خشکی گردن را برطرف کنیم؟

سعی کنید کیف را تنها بر روی یک شانه نگذارید و تا جایی که می توانید آن را عوض کنید تا بر روی ماهیچه ها و حالت شانه هایتان تاثیر منفی نگذارد. در غیر این صورت فشار زیادی بر روی عضلات ذوزنقه ای شانه ای که کوله پشتی را حمل می کند وارد می شود. گذاشتن کوله پشتی تنها بر روی یک شانه، موجب از بین رفتن توازن شانه ها نیز می گردد.

3- از نگه داشتن تلفن همراه خود به وسیله ی کتف ها خودداری کنید

چگونه خشکی گردن را برطرف کنیم؟

نگه داشتن موبایل با گردن، فشار ناهمواری در ناحیه ی گردن ایجاد می کند. این کار موجب خشکی گردن شما نیز می شود و در صورتی که دچار چنین عارضه ای باشید، شدت آن را بیشتر می کند.

4- از ایجاد استرس های درونی و بیرونی خودداری کنید

چگونه خشکی گردن را برطرف کنیم؟

استرس از پاسخی به نام “جنگ یا گریز” نسبت به شروع یک واقعه برمی آید که واکنش ابتدایی ما به آن، فرار از یک خطر یا معدوم کردن آن برای ایجاد احساس امنیت دوباره است. اما در قرن 21 همیشه یک پاسخ فیزیکی یا عاطفی ممکن نیست. این واپس رانی (سرکوبی) ممکن است موجب درونگرایی فرد یا نشان دادن آن به شکلی نامناسب شود. هر دوی این موارد موجب فشار ماهیچه ای مزمن می شود و دارای آثار مضری می باشد.

5- سعی کنید در میان کار خود، وقفه هایی برای حرکت بدن داشته باشید

چگونه خشکی گردن را برطرف کنیم؟

عدم تحرک به مدت طولانی موجب اختلالات اسکلتی عضلانی می شود. وقفه در میان کار به خصوص اگر همراه با انجام تمرین هایی چون کشش گردن یا بالا تنه باشد، موجب استراحت عضله های استاتیک و رهایی از فشار و گرفتگی آنها می شود.

روش دیگر برای حفظ وضعیت استاتیک در هنگام کار و جلوگیری از خشکی گردن، تغییر وضعیت برای هر 20 دقیقه یک بار می باشد.

6- وضعیت نشستن خود را اصلاح کنید

چگونه خشکی گردن را برطرف کنیم؟

همه ی ما تحت تاثیر نیروی جاذبه ی زمین هستیم که این نیروی جاذبه فشار زیادی به ستون فقرات ما وارد می کند. تنها راه حل این است که با این نیرو مقابله کنید، چرا که در غیر این صورت به مرور زمان درمی یابید که حالت بدنتان بدفرم شده و انرژی شما تحلیل یافته است.

اما این موضوع به همین جا ختم نمی شود. وقتی فشار زیادی به بدنتان وارد می شود، تحمل وزن سر برایش مشکل می شود. از آنجا که گردن بین سر و نیم تنه ی بالا قرار دارد، مجبور به تحمل این فشار است. برای رهایی از چنین مشکلی بهتر است برخی از ورزش های طراحی شده برای گردن را انجام دهید.

7- در صورت بروز مشکل نزد پزشک بروید

چگونه خشکی گردن را برطرف کنیم؟

اگر خشکی گردن شما همراه با تب است، فورا به پزشک مراجعه کنید. چرا که بروز این دو علامت  با هم نشانه ی عفونت می باشد. برخی از عفونت ها مثل مننژیت بسیار خطرناک هستند و اگر به سرعت درمان نشوند، منجر به مرگ یا آسیب های جدی از جمله از دست دادن شنوایی می شوند. علائم دیگر چون تهوع، استفراغ، سردرد، تعریق شبانه و مشکلات مربوط به خواب اگر با خشکی گردن همراه باشد، از موارد دیگری است که نیاز به مراقبت های پزشکی دارد.

8- اگر حالتان بد است به دروغ به خود نگویید که حالم خوب است

چگونه خشکی گردن را برطرف کنیم؟

همانطور که در بالا اشاره شد، به طور کلی خشکی گردن چیزی نیست که زیاد بخواهید نگران آن باشید. اما اگر درد و ناراحتی شما در ناحیه ی گردن ادامه دار شد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما با بررسی موارد احتمالی می تواند جدی بودن یا عدم جدی بودن آن را تشخیص دهد. اگر یک بیماری موجب خشکی گردن شما شده است برای پیشگیری سریع تر و درمان آن به پزشک مراجعه کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments