خشکی لب را چگونه برطرف کنیم؟

یکی از معضلات زیبایی پوست به ویژه در زنان مسئله ی خشکی لب هاست. هوای خشک، کم آبی بدن، جویدن لب ها و مصرف برخی از داروها موجب پوسته شدن آنها می شود. گاهی این خشکی به حدی شدید می شود که موجب ترک خوردن و خونریزی لب ها می شود. خوشبختانه برخی از درمان های ساده و اقدامات پیشگیرانه می تواند به صاف شدن لب ها کمک کند. با برنافیت همراه باشید.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: 

علائم خشکی لب ها

خشکی لب- ترک خوردن لب ها- برنافیت

هر یک از علائم زیر می تواند نشانه ی خشک شدن لب ها باشد:

  • پوسته شدن
  • درد
  • تورم
  • ترک خوردگی
  • خونریزی

عامل خشکی لب ها چیست؟

لب ها همانند دیگر قسمت های پوست دارای غده های چربی نیستند. بدین معنا که لب ها بیشتر در معرض خشکی و ترک خوردن هستند. عدم رطوبت و کم آبی بدن این مشکل را دو چندان می کند. از دیگر دلایل خشکی لب ها در زمستان، رطوبت کم هواست. در تابستان نیز به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، لب ها خشک می شوند. جویدن لب ها نیز موجب خشک شدن آنها می شود. بزاق دهان از جمله عواملیست که رطوبت لب ها را از بین برده و موجب خشک شدن آنها می شود.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: 

رفع خشکی لب ها

برای رفع خشکی لب از چند راهکار خانگی و ساده می توانید استفاده کنید.

تامین رطوبت بدن

خشکی لب- تامین رطوبت بدن- برنافیت

برای اینکه لبهایتان خشک نشود، باید رطوبت آنها را تامین کنید. توصیه می شود که در طول روز 8 لیوان آب بنوشید. مصرف مایعات به اندازه ی کافی یک درمان خوب برای حل این مشکل است. آب برای سلامت کلی بدن نیز لازم است.

پرهیز از جویدن لب ها

خشکی لب- جویدن لب ها- برنافیت

بسیاری از مردم این کار را به صورت غیر ارادی انجام می دهند، چرا که فکر می کنند موجب صاف شدن لب های آنها می شود. اما زبان زدن به لب ها مشکل را چند برابر می کند. دلیل آن هم این است که وقتی بزاق دهان از روی لب ها تبخیر می شود، مقدار زیادی از رطوبت را نیز با خود می برد به همین دلیل لب ها بیشتر خشک می شوند.

پیشنهاد برنافیت: 

مصرف وازلین

خشکی لب- وازلین- برنافیت

وازلین رطوبت پوست را تامین می کند و همین خاصیت را بر روی لب ها نیز دارد. وازلین با حفظ رطوبت از خشکی لب ها جلوگیری می کند.

لایه برداری

خشکی لب- لایه برداری- برنافیت

بهترین درمان خشکی لب لایه برداری است. این کار را می توانید با استفاده از یک مسواک کهنه انجام دهید. با کشیدن مسواک به لب ها پوسته های لب را جدا کنید و سپس از یک مرطوب کننده ی طبیعی مثل روغن نارگیل استفاده کنید.

لایه بردار عسل و شکر نیز بسیار خوب است. سه قاشق غذاخوری عسل را با همان مقدار شکر مخلوط کنید و به آرامی روی لب ها ماساژ دهید. این کار پوسته های لب را از بین می برد.

مصرف لوسیون مناسب

خشکی لب-لوسیون مناسب- برنافیت

بالم لب، رژ لب و لوسیون جزء اولین محصولات مراقبت از پوست هستند. اما آیا می دانید کدام یک از آنها برای رفع خشکی لب مفید تر است؟ استفاده از بالم ها و لوسیون های نامناسب، مشکل لب های خشک را چند برابر می کند. استفاده از محصولات حاوی ویتامین E می تواند از پوسته شدن آنها جلوگیری کند.

مترجم: مریم اصیلی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments