این جایگزین های طبیعی را بر روی پوست خود امتحان کنید

وقتی در مورد جایگزین های پوست چیزی می شنوید، فورا به فکر جایگزین های طبیعی به جای انواع مصنوعی و سمی می افتید، اما این جایگزین های طبیعی در مورد مواد سالم تر نیز صدق می کند. یعنی به جای این مواد سالم می توان از جایگزین های طبیعی و سالم تری استفاده کرد.

ممکن است موادی که از آنها استفاده می کنید به اندازه ی کافی سالم باشند، اما هیچ اشکالی ندارد اگر بخواهید آنها را کمی ارتقا دهید و از جایگزین های طبیعی و سالم تری استفاده کنید. امتحان کردن مواد مختلف برای پوست شاید ساده نباشد اما ارزشش را دارد.

موادی که برای پوست خود انتخاب می کنید، درست مثل موادی است که به عنوان غذا از آنها استفاده می کنید و بدن شما به برخی از آنها بهتر پاسخ می دهد.

منبع موادی که برای پوست خود انتخاب می کنید درست مثل منبع مواد غذایی اهمیت دارد. مطمئن شوید که برند مورد علاقه ی شما دارای مواد تشکیل دهنده ی با کیفیت است. ممکن است دو محصول دارای مواد تشکیل دهنده ی یکسان باشند، اما کیفیت آنها با توجه به منبع آنها متفاوت باشد. مثلا به روغن زیتون خود فکر کنید: روغن زیتون تصفیه نشده ی بکر بسیار تیره تر، غلیظ تر و طعم دارتر از روغن زیتون صاف بی مزه ی فرآوری شده است. همچنین ارزش غذایی روغن بکر از روغن تصفیه شده بسیار بالاتر است. چنین چیزی برای مواد نگهدارنده ی پوست نیز صدق می کند.

دلیل دیگری که مراقبت پوستی شبیه به غذا می باشد این است که پوست شما برای برخی از مواد، زمان پردازش کمتری صرف می کند (چیزی شبیه به هضم) و با موادی که آنها را دوست دارد، شفاف تر و درخشان تر می شود. توصیه می کنم از تمام مواد و محصولات سالم برای پوست خود استفاده کنید تا ببینید  پوست شما کدام ماده را بیشتر دوست دارد. در اینجا مواردی معرفی شده اند که برای پوست شما بهتر هستند:

ماسک گل جلبک دریایی به جای ماسک پودر زغال چوب فعال

این جایگزین های طبیعی را بر روی پوست خود امتحان کنید

اگر بوی ماسک زغال چوب را دوست ندارید یا احساس می کنید این ماده به اندازه ی کافی پوست شما را تمیز و سم زدایی نمی کند، به شما پیشنهاد می کنم به جای آن از ماسک جلبک دریایی استفاده کنید. ماسک جلبک دریایی آنقدر معروف است که برای سالیان سال مورد استفاده قرار می گرفته است. اما در نظر داشته باشید که همه ی گل ها به یک شکل به دست نمی آیند: ماسک جلبک دریایی در مقایسه با ماسک گل رس بسیار بهتر است چرا که ماسک گل رس پوست شما را خشک می کند اما ماسک جلبک علاوه بر سم زدایی پوست از خشک شدن آن نیز جلوگیری می کند. اگر به دنبال ماده ی جدیدی هستید که پوست شما را پاک کند اما مواد معدنی موجود در آن را حفظ کند، از گل پاک کننده ی اقیانوس استفاده کنید. این ماده یک ترکیب بی نقص جلبک دریایی قهوه ای است.

روغن کاکتوس به جای روغن آرگان

این جایگزین های طبیعی را بر روی پوست خود امتحان کنید

احتمالا اگر پوست و موی خشکی دارید و به دنبال یک روغن می گردید تا خشکی آنها را برطرف کند، حتما به سراغ روغن آرگان می روید. روغن آرگان بسیار مفید است اما اگر می خواهید یک ماده ی جدید مرطوب کننده را تجربه کنید، روغن دانه ی کاکتوس پیشنهاد خوبی است.

این ماده سرشار از اسید لینولئیک و ویتامین E است که پوست خشک را مرطوب و به بهبود زخم ها کمک می کند. روغن کاکتوس در میان تمام روغن های طبیعی مرطوب کننده دارای بیشترین مقدار ویتامین E است. این ماده سرشار از ویتامین K نیز می باشد که به کشسانی پوست شما نیز کمک می کند.

روغن انبه به جای روغن شی باتر

این جایگزین های طبیعی را بر روی پوست خود امتحان کنید

معمولا روغن انبه از دانه های آن به دست می آید و همانند شی باتر بدون چرب کردن خاصیت مرطوب کنندگی دارد، اما جایگزین خوبی برای افرادی است که بوی آجیل مانند شی باتر را دوست ندارند.

روغن انبه بسیار مغذی است. بسیاری از مردم، آن را به جای روغن نارگیل برای پخت و پز به کار می برند. از لحاظ زیبایی، به صافی پوست کمک می کند و موجب تولید کلاژن نیز می شود. روغن انبه دارای اولئیک اسید فراوان که یک اسید چرب اشباع نشده ی تک حلقه ای امگا 9 است و اسید استریک که یک اسید چرب اشباع است، می باشد. این مواد به رطوبت رسانی پوست، رفع آسیب ها و بازگشت خاصیت کشسانی آن کمک می کنند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments