معنای واقعی ارگانیک چیست؟

معنای واقعی و تعریف دقیق ارگانیک ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، پس از گفت و گوها و چالش های بسیار، وزارت کشاورزی ایالات متحده ی آمریکا برای آن تعریفی بیان کرده است که مردم آن را پذیرفته اند. زیرا مواد غذایی برای داشتن برچسب ارگانیک، به بازرسی سالیانه ی محصولات کشاورز یا فردی که مواد غذایی تولید می کند، نیاز دارد.

طبق وزارت کشاورزی ایالات متحده، غذاهایی که ارگانیک محسوب می شوند باید دارای خصوصیات زیر باشند:
  • فاقد کود مصنوعی، آفت کش، قارچ کش و علف کش باشند.
  • فاقد لجن فاضلاب باشند.
  • فاقد پرتوافکنی باشند.
  • مهندسی ژنتیک نباید بر روی آنها انجام شده باشد.
  • دام ارگانیک باید غذاهای ارگانیک خورده باشد و در شرایط انسانی، در طبیعت زندگی کرده باشد.
  • بر روی آنها هورمون رشد و یا آنتی بیوتیک نباید استفاده شده باشد.

پدربزرگ من، بنیانگزار حرکت ارگانیک در آمریکا بود. او اعتقاد داشت که خاک سالم برابر است با غذای سالم و غذای سالم هم برابر است با انسان سالم. این فلسفه هنوز هم پایه ی بسیاری از تحقیقات در مرکز مطالعات پنسیلوانیا می باشد. ما نه تنها اثبات کرده ایم که کشاورزی به سبک ارگانیک پر محصول تر، سودآورتر و مقرون به صرفه تر از کشت معمولی است، بلکه تنها راهی است که می توان کشت و کار را به مدت طولانی ادامه داد.

سعی کنید وقتی برای خرید با فرزندان خود بیرون می روید، بازی ارگانیک را با آنها انجام دهید. به این صورت که اگر فرزندتان یک ماده ی شیمیایی پر از قند از شما خواست، به او بگویید اگر بتوانی برچسب ارگانیکش را پیدا کنی، حتما آن را برای تو می خرم. این بازی نه تنها برای بچه ها بسیار شیرین است بلکه آنها را از خریدن مواد غذایی مصنوعی و زیان بار منصرف می کند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
elaheh maemanpoosh

منظور از برنج ارگانیک چیست

صادق

آفرین توضیح بسیار جالبی بود