ترفند هایی برای زنان خانه دار

ما روزانه با مشکلات زیادی از جمله کوچک و بزرگ شدن سایز کمر، چروک شدن یقه ی لباس و بالا نرفتن زیپ ژاکت خود رو به رو می شویم. آگاهی از نکات و ترفند ها به شما کمک می کند تا زیباتر بپوشید، بهتر در جمع حاضر شوید و در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

با پیشرفت علم، شاید تصور کنید که همه ی مشکلات شما حل شده و دیگر نگران هیچ چیز نیستید، اما به هیچ وجه این چنین نیست. ما روزانه با مشکلات زیادی رو به رو می شویم. گاهی اوقات لباس خود را با دقت تمام اتو می کنید، اما صبح که بیدار می شوید، می بینید از روی چوب لباسی افتاده و چروک شده، گاهی دکمه های شما شل و چکمه های شما خراب می شوند. دانستن نکات و ترفند ها باعث می شود زیباتر بپوشید، بهتر در جمع حاضر شوید و در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

بستن دکمه ی شلوار جین

ترفند - بستن دکمه - برنافیت

زمانی که سایز کمر شما تغییر می کنید، یکی از بدترین مشکلاتی که با آن مواجه می شوید این است که دکمه های شما به راحتی بسته نمی شوند و یا حتی باز می مانند. برای حل این مشکل، تنها کافیست یک حلقه ی کلید را از سوراخ زیپ خود عبور داده تا زیپ شما پایین نیاید. اگر حلقه ی کلید ندارید، از یک کش پلاستیکی سفت و یا سنجاق قفلی بزرگ نیز می توانید استفاده کنید.

سفت کردن دکمه ی لباس ها

ترفند - دوختن دکمه - برنافیت

شل شدن دکمه ها، یکی از معضلات بسیاری از ماست. اگر سری به کمد خود بزنید، لباس ها و شلوارهای زیادی را خواهید دید که دکمه ی آنها شل شده یا افتاده است. یک ترفند خوب برای ثابت کردن این دکمه ها این است که مقداری لاک بی رنگ یا برق ناخن را دکمه های لباس خود بزنید، بگذارید خشک شود، سپس برای مدت های زیادی از این لباس بدون دردسر شل شدن دکمه ها استفاده کنید.

صاف نگه داشتن چکمه

ترفند - چکمه - برنافیت

چکمه های بلند، پس از مدت کوتاهی خراب می شوند و دلیل آن هم این است که روی هم می افتند و شکل خود را از دست می دهند. برای صاف نگه داشتن و جلوگیری از خراب شدن آنها، می توانید فوم های لوله ای درون آنها قرار دهید و یا اگر فوم لوله ای ندارید، لوله های خالی دستمال رولی را به هم چسبانده تا به اندازه ی طول چکمه درآید، سپس آن را درون چکمه ها قرار دهید. با این کار نه تنها از خراب شدن چکمه، بلکه از آلوده شدن محیط زیست خود، خودداری می کنید.

اتوی مو برای اتوی یقه و آستین

ترفند - اتوی مو - برنافیت

یک ترفند بسیار خوب برای اتو زدن نقاط سخت لباس مثل یقه و آستین، استفاده از اتوی مو می باشد. زمانی که می خواهید این کار را انجام دهید، مراقب باشید که اتوی شما زیاد داغ نباشد، چرا که لباس شما را خواهد سوزاند.

مرتب کردن شال و روسری ها

ترفند - روسری - برنافیت

حتما برای اینکه دنبال یک شال یا روسری بگردید، زمان زیادی را صرف می کنید، و زمانی هم که آنها را پیدا می کنید، گوشه ای از کمد مچاله شده اند. یک ترفند آسان برای نظم دادن به شال ها و روسری ها این است که حلقه های یکسانی را به چوب لباسی خود آویزان و شال ها را از درون این حلقه ها رد کنید. روش دیگر این است که گیره های لباس را به جالباسی خود وصل و شال ها را از آن آویزان کنید. این روش هم فضای کمد شما را بازتر می کند و هم سرعت شما را در انتخاب شال و روسری افزایش می دهد.

عرق گیر لباس

ترفند - عرق گیر لباس - برنافیت

عرق، یکی از بدترین چیزهاییست که بدن ما در بدترین شرایط تولید می کند و لباس ما را خیس و بد بو می کند. اما خوشبختانه، یک راهکار ساده برای کاهش رطوبت عرق وجود دارد و آن هم آسترهای شلوار جین است. تنها کافیست آنها را برش دهید و به قسمت زیر بغل لباس خود وصل کنید. این آسترها به خوبی عرق شما را می کشند. اگر این آسترها را دوست ندارید، پدهای عرق گیر آماده ای نیز وجود دارند که به راحتی به لباس شما می چسبند.

بستن زیپ لباس

ترفند - زیپ لباس - برنافیت

اگر زیپ لباس شما بسته نمی شود، کافیست مقداری وازلین روی آن بمالید تا به آسانی پایین و بالا برود. اما مراقب باشید بیش از اندازه به آن وازلین نزنید، چرا که چرب شدن بیش از حد لباس شما موجب می شود تا گرد و خاک و آلودگی های زیادی روی آن بنشیند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments