با تغییر عادت های روزمره جوان تر شوید

نمی توانید با متوقف نگه داشتن زمان، مانع پیر شدن خود شوید. برای آنکه جوان شوید ، نیازی به جراحی پلاستیک و استفاده از لوازم آرایشی هم نیست، فقط کافیست در عادات روزمره خود تغییراتی ایجاد کنید. استفاده از ترفندهای ضد پیری که در ادامه می خوانید می تواند به شما در این مسیر کمک زیادی کند. با برنافیت همراه باشید.

1- از مدل دادن موها با حرارت پرهیز کنید

استفاده مداوم از وسایل حالت دهنده حرارتی ممکن است باعث خشکی و نازکی موها شود. این وضعیت موها، سن شما را بیشتر نشان می دهد. دکتر فرانسیسکا فوسکو استادیار بالینی پوست می گوید: من انواع مختلفی از آسیب ها و شکستگی موها را در خانم هایی که از انواع وسائل حالت دهنده حرارتی استفاده می کردند دیده ام.

 

زمان را به عقب بازگردانید:

دکتر فوسکو پیشنهاد می کند دو روز در هفته از ابزار حرارتی برای حالت دادن به موها استفاده نکنید تا در این مدت موها استراحت کنند. گاهی اجازه دهید موها به طور طبیعی و با هوا خشک شوند و یا با پایین ترین حرارت سشوار و با فاصله دادن آن از موها این کار را انجام دهید.

2- هر روز ضد آفتاب استفاده کنید

متخصصین پوست توصیه می کنند برای محافظت پوست در برابر سرطان، هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید اما استفاده از ضد آفتاب به عنوان یکی از ابزارهای ضد پیری نیز به حساب می آید. تحقیقات نشان داده افرادی که سه تا چهار روز در هفته از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند پوستشان کمتر دچار پیری می شود.

زمان را به عقب بازگردانید:

به صورت روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF30 استفاده کنید. بیش از آنچه که فکر می کنید لازم است کرم بزنید (نه خیلی کم)، در روزهای آفتابی برای محافظت از پوست پایین چشم خود، از عینک ضد آفتاب استفاده کنید.

جوان تر شوید

 

3- برای دست ها از لوسیون استفاده کنید

پوست پشت دست ها به دلیل نازکی زیاد، نسبت به دیگر نقاط بدن بیشتر مستعد پیری است. هوای خشک باعث کاهش رطوبت پوست شده و  نهایتا پوست از آنچه که هست بسیار پیرتر به نظر می رسد. استفاده از لوسیون کمک می کند، دکتر فوسکو پیشنهاد می کند به منظور کاهش آسیب نور خورشید، از لوسیون های حاوی ضد آفتاب استفاده کنید.

زمان را به عقب بازگردانید:

هر روز صبح روی پشت دست خود مرطوب کننده ی حاوی ضد آفتاب با spf30 بمالید.

4- از غذاهایی که باعث ایجاد لکه روی دندان تان می شود بپرهیزید

یکی از دندانپزشکان مرکز دندانپزشکی زیبایی در نیویورک می گوید: دندان های سفید، به عنوان نشانه ای از سلامتی و جوانی به حساب می آید. وی می گوید غذاهای تیره، داغ و چسبنده مانند سس سویا، الکل، قهوه و نوشابه از اصلی ترین مجرمان ایجاد لکه بر روی دندان هستند.

زمان را به عقب بازگردانید:

می توانید به جای استفاده از نوشابه سیاه از نوشابه با رنگ روشن استفاده کنید، البته استفاده از نوشابه حتی نوشابه های رژیمی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. برای مسواک زدن دندان ها زمان مناسبی را انتخاب کرد.

جوان تر شوید

 

5- لاک بزنید

شاید از نظر اکثر افراد، صورت نشان دهنده سن واقعی است، اما دست ها نیز اهمیت دارند. تحقیقات انجام شده نشان می دهند که لاک زدن می تواند به عنوان یکی از راه های جوان تر نشان دادن افراد باشد. ثابت شده است این کار تاثیر مثبتی در داشتن ظاهری جوان دارد.

 

زمان را به عقب بازگردانید:

نیازی نیست به سالن های زیبایی بروید و با انجام عملیات مختلف بر روی ناخن ها، آن ها را ضعیف کنید، فقط کافی است از یک لاک خوش رنگ استفاده کنید.

6- مرتب ورزش کنید

ورزش مرتب، گردش خون را بهبود می بخشد. بهبود گردش خون، پوست را در وضعیت مناسبی نگه می دارد و  به از بین رفتن پف زیر چشم ها کمک می کند. در تحقیقی که توسط محققان کانادایی انجام گرفت مشخص شد ورزش می تواند روند پیری پوست را متوقف و به عقب بازگرداند.

 

زمان را به عقب بازگردانید:

حال دلیلی تازه برای ورزش روزانه به مدت 30 دقیقه دارید، جوان تر شدن! سعی کنید ورزش را تبدیل به یک عادت کنید.

جوان تر شوید

 

7- مراقب سدیم دریافتی خود باشید

مصرف بیش از اندازه نمک موجب ذخیره آب در بافت ها می شود، نتیجه آن ظاهری پف آلود است.

زمان را به عقب بازگردانید:

ابتدا برنامه غذایی خود را به منظور یافتن منابع مخفی سدیم بررسی نمایید، نمک همه جا پیدا می شود، نان، غلات، چاشنی ها، سس ها، گوشت های فرآوری شده و حتی برخی از محصولات شیرین.

8- اعتیاد به گوشی همراه را تحت کنترل خود درآورید

دکتر فوسکو می گوید: پایین گرفتن سر برای کار کردن با گوشی همراه با گذشت زمان باعث ایجاد چین و چروک در حلقه گردن می شود. اگر حرکتی را بارها تکرار کنید موجب ایجاد چین و چروک در آن ناحیه می شود.

 

زمان را به عقب بازگردانید:

در هر جایی که بیشتر از گوشی استفاده می کنید، عکسی را در سطح چشم ها آویزان کنید تا با دیدن آن به یاد آورید که نباید سر خود را خم کنید.

جوان تر شوید

 

9- هر روز دهان خود را با دهان شویه بشویید

استفاده روزانه از دهان شویه مفید است و اگر شما هم از آن استفاده می کنید، مسیر درستی را انتخاب کرده اید، شستشو دهنده های کشنده ی باکتری ذرات بین دندان ها را می شوید و مانع زرد شدن و لکه دار شدن دندان ها می شود.

زمان را به عقب بازگردانید:

از دهان شویه ای استفاده کنید که فاقد الکل و رنگ های مصنوعی باشد تا هم دندان ها تمیز شوند و هم لثه ها سالم بمانند.

10- غذاهای سرشار از پروتئین میل کنید

دکتر کوین پینسکی، متخصص پوست و مو و جراح زیبایی در شیکاگو، می گوید:  اگر موی سالم می خواهید، از پایه شروع کنید و  این یعنی مصرف کافی پروتئین برای تولید طبیعی مو.

 

زمان را به عقب بازگردانید:

بیشتر خانم ها روزانه به 46 گرم پروتئین نیاز دارند ( اگر باردارید، شیردهی دارید و یا ورزشکار حرفه ای هستید باید بیشتر دریافت کنید) پروتئین سالم را می توانید از لبنیات و غذاهای دریایی دریافت کنید.

جوان تر شوید

11- از موهای خیس مراقبت کنید

در صورتی که از ابزار حرارتی استفاده نمی کنید و روزانه به اندازه کافی پروتئین مصرف میکنید اما هنوز هم با موها مشکل دارید، این بار عادات پس از شستشوی موی شما مورد اتهام قرار می گیرند. زمانی که موها خیس هستند در وضعیت ضعیفی قرار دارند و برس کشیدن آن ها در این وضعیت، میتواند باعث شکستگی و ریزش موها شود.

 

زمان را به عقب بازگردانید:

از برس کشیدن موهای خیس پرهیز کنید. اگر قصد دارید آب را از بین موها بیرون بکشید، بعد از دوش گرفتن از یک شانه با دندانه های ضخیم استفاده کنید.

12- به اندازه کافی بخوابید

در طول خواب عمیق، تولید هورمون های استروژن و پروژسترون افزایش می یابد که موجب تقویت مکانیزم ترمیم پوست می شود، بنابراین زمانی که از خواب بیدار می شوید پوستتان تازه تر است. این هورمون ها همچنین از آکنه جلوگیری می کنند.

زمان را به عقب بازگردانید:

شب ها زمانی به رختخواب بروید که بتوانید چند ساعت مفید بخوابید، می توانید قبل از خواب از غذاهایی مانند شیر و عسل کمک بگیرید تا خواب راحت تری داشته باشید.جوان تر شوید

13- از سبزیجات استفاده کنید

سبزیجاتی مانند اسفناج، کاهو و بروکلی که دارای فیبر می باشند به صورت طبیعی به تمیز شدن دندان ها کمک می کنند. فیبر موجود در آن ها از چسبیدن پلاک به مینای دندان جلوگیری می کند. البته در این میان شما نیز از مسواک برای شستشوی دندان ها استفاده می کنید. رژیم غذایی غنی از سبزیجات رنگ چهره را نیز بهتر می کند. تحقیقات انجام شده، نشان می دهد افرادی که حدود سه وعده از محصولات حاوی کاروتنوئید که در سبزیجات دارای برگ های سبز یافت می شود، استفاده می کنند تنی سالم و پوستی شاداب تر دارند.

زمان را به عقب بازگردانید:

در هر وعده غذایی نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید، تا به صورت روزانه حدود دو و نیم فنجان سبزیجات مصرف کنید.

14- استرس خود را مدیریت کنید

استرس علاوه بر تاثیرات درونی موجب ایجاد تغییراتی در ظاهر افراد نیز می شود. استرس با ایجاد فرآیند التهابی در پوست، موجب تشدید پسوریازیس، آکنه و اگزما می شود.

زمان را به عقب بازگردانید:

تحقیقات ثابت کرده، حمایت اجتماعی نقش بزرگی در کاهش سطح استرس ایفا می کند، پس لازم است که دوستان خود را ببینید و با آن ها در ارتباط باشید. البته استفاده از تکنیک های کاهش استرس مانند نفس عمیق و مدیتیشن نیز می تواند مفید باشد.

ترفندهایی برای جوان تر دیده شدن

یکی از معضلات بسیاری از زنان، پدیدار شدن چین و چروک هایی بر روی پوست آنهاست. آنها همواره می کوشند تا از این چین و چروک ها در امان بمانند، اما این روند کاملا طبیعی و غیر قابل اجتناب است. مصرف آنتی اکسیدان ها، ماهی های چرب همچون سالمون، استفاده از پرایمر، لایه برداری از پوست و مصرف رتینوئید از جمله ترفندهایی هستند که پوست را جوان تر نشان می دهند.

همانطور که می دانید، پیری یک روند اجتناب ناپذیر و حتمی است و هیچ کس نمی تواند از آن در امان بماند. هر چند راهکارهایی همچون لیفتینگ، مزوتراپی، دستگاه RF و بوتاکس به جوانسازی پوست کمک می کنند، اما ترفندهایی وجود دارند که می توانید چین و چروک های خود را در پس آن پنهان کنید و جوان تر نشان داده شوید. در ادامه به این ترفندها اشاره شده است.

با پرایمر آغاز کنید.

ترفندهایی برای جوان تر دیده شدن - برنافیت

اگر آنقدر پیر شده اید که چین و چروک های پیری بر چهره ی شما نمایان شده است، استفاده از پرایمر موجب جوان تر نشان دادن پوست شما می شود. استفاده از پرایمرهای با کیفیت، چین و چروک های خفیف را پر می کند و آنها را کمتر به نمایش می گذارد.

از آرایش بیش از حد چشم ها بپرهیزید.

ترفندهایی برای جوان تر دیده شدن - برنافیت

آرایش چشم ها به دقت زیادی نیاز دارد. وقتی سن افزایش می یابد، استفاده از لوازم آرایشی سخت تر می شود و دقت کشیدن خط چشم و سایه نیز کاهش می یابد، به این ترتیب ممکن است منجر به یک آرایش چشم با ظاهری بسیار بد و نمایش خطوط چین و چروک دار پوست شود.

ابروهای خود را پر کنید.

ترفندهایی برای جوان تر دیده شدن - برنافیت

روند پیری و گذشت زمان، موجب کم پشت شدن ابروها می شود. استفاده از مداد ابرویی که مکمل رنگ ابروی شما باشد، موجب پر نشان داده شدن آن می شود. گاهی اوقات، افراد برای پر نشان دادن ابروهای خود به تتو روی می آورند که سازمان قضا و دارو هشدارهایی مبنی بر منع مصرف آن داده است.

از ترک خوردگی لب ها جلوگیری کنید.

ترفندهایی برای جوان تر دیده شدن - برنافیت

برخی از رژ گونه ها، به داخل فضاهای خالی لب نفوذ می کنند و منجر به چروک نشان داده شدن لب ها می گردند. برای جلوگیری از این اتفاق، ابتدا به لب های خود مرطوب کننده، سپس فونداسیون و پس از آن رژ لب بزنید.

دندان های خود را سفید کنید.

ترفندهایی برای جوان تر دیده شدن - برنافیت

استفاده از خمیر دندان های سفید کننده ی دندان موجب از بین بردن لکه های روی دندان و سفید شدن آنها می شود. برای سفیدتر کردن دندان ها می توانید از ژل ها یا نوارهای سفید کننده با پایه ی سفید کننده استفاده کنید. این محصولات، مینای دندان شما را سفید می کنند و رنگ طبیعی آن را تغییر می دهند.

چشمان خسته ی خود را جوان کنید.

ترفندهایی برای جوان تر دیده شدن - برنافیت

اگر چشم های شما خسته به نظر می رسند، بهترین راه حل برای آن استراحت کافی است. خواب کافی موجب ترشح هورمون هایی می شود که پوست را سفت تر می کند و قابلیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد. برای کاهش پف چشم ها، میزان مصرف نمک خود را کاهش دهید و اجازه ندهید که بدن شما دچار کم آبی شود. می توانید برای کاهش ورم آنها تکه های خیار سرد را روی آنها قرار دهید.

از پوست خود لایه برداری کنید.

ترفندهایی برای جوان تر دیده شدن - برنافیت

لایه برداری از پوست، موجب از بین بردن سلول های مرده ی آن می شوند. با استفاده از یک تکه پارچه و یک لایه بردار، به آرامی از پوست صورت و بدن خود لایه برداری کنید. استفاده ی منظم از لایه بردارها، موجب از بین بردن پوسته های صورت می شود. در هنگام لایه برداری، مراقب باشید تا پوست شما دچار التهاب نشود.

از رتینوئید استفاده کنید.

ترفندهایی برای جوان تر دیده شدن - برنافیت

رتینوئید یک ماده ی شیمیایی مربوط به ویتامین A است که موجب از بین بردن چین و چروک ها و جوان تر شدن پوست می گردد. کرم های تجویزی همچون ترتینوئین و تارازوتن دارای بیشترین میزان تاثیر می باشند. شکل دیگری از داروهای غیر تجویزی وجود دارد که رتینول نامیده می شود. مصرف مداوم این دارو طی چندین هفته و ماه موجب به دست آوردن بهترین نتایج خواهد شد.

آنتی اکسیدان مصرف کنید.

ترفندهایی برای جوان تر دیده شدن - برنافیت

آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین هایی هستند که آسیب حاصل از رادیکال های آزاد در بدن و پوست شما را به حداقل می رسانند. می توانید از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان و یا کرم های آن به صورت موضعی استفاده کنید. مطالعات نشان داده است که مصرف ویتامین C به صورت موضعی موجب کاهش چین و چروک های صورت می شود.

سالمون بخورید.

ترفندهایی برای جوان تر دیده شدن - سالمون - برنافیت

سالمون برای پوست همانند گنجینه ای از مواد معدنی است. این ماده سرشار از پروتئین است که بلوک های سازنده ی پوست محسوب می شوند. این ماهی، همراه با ماهی های چرب دیگر منبع خوبی برای امگا 3 هستند که با چین و چروک های پوست مقابله می کنند.

 

ترفندهای آرایشی که شما را جوان تر نشان می دهد

همه ی زنان با روش های آرایش کردن آشنایی دارند. اما هر سنی آرایش مخصوص به خود را دارد و در سن 50 سالگی دیگر نمی توانید همان آرایشی 16 سالگی را انجام دهید. اما راهکارهایی نیز وجود دارند که با رعایت آنها می توانید شور و حرارت جوانی را به چهره ی خود بازگردانید و جوان تر به نظر برسید.

پوست صورتتان را با یک پرایمر مرطوب کننده آماده کنید

ترفندهای آرایشی که شما را جوان تر نشان می دهد

هیچ چیز پوست صورت را از زمانی که خشک است، پیرتر نشان نمی دهد. بنابراین همینجاست که نقش پرایمر مشخص می شود. پرایمر با پر کردن چاله ها و خطوط صورت، موجب جوان تر شدن آن می شود. پس از اینکه صورت خود را با مرطوب کننده نرم کردید، کمی پرایمر روی آن بزنید. ابتدا از پیشانی شروع کنید و سپس به سمت گونه ها بروید. سعی کنید در مصرف پرایمر زیاده روی نکنید.

به میزان کافی از فونداسیون استفاده کنید

ترفندهای آرایشی که شما را جوان تر نشان می دهد

استفاده از یک فونداسیون مایع با کیفیت و حرکت آرام دست ها بر روی صورت، چهره شما را جوان تر می کند. فونداسیون موجب درخشش و زیباتر شدن پوست شما می شود. البته در مصرف آن نباید زیاده روی کنید چرا که پوستتان باید بتواند نفس بکشد و تر و تازه بماند. از رنگی استفاده کنید که کمی گرم تر از رنگ پوستتان باشد تا به پوست بی روح شما گرما بخشد. از بینی شروع کنید و با یک اسفنج، آن را به سمت خط رویش مو ادامه دهید.

از فر مژه استفاده کنید

ترفندهای آرایشی که شما را جوان تر نشان می دهد

وقتی سن ما افزایش می یابد، مژه های ما به سمت پایین سقوط می کند، بنابراین استفاده از فر مژه موجب باز شدن و درشت تر شدن چشم های شما می شود. از یک فر مژه با فنرهای قوی استفاده کنید تا مژه هایتان را تا حد ممکن بالا ببرد. پس از آن دو بار ریمل بزنید و با یک برس مژه، آنها را از هم جدا کنید.

ابروهای خود را مرتب کنید

ترفندهای آرایشی که شما را جوان تر نشان می دهد

به مرور زمان ابروها نازک می شوند. گاهی تنها کمی شکل دادن و قوس دادن به آنها موجب زیباتر شدنشان می شود. ابروها به مشخص کردن قاب صورت، درشت نشان دادن چشم ها و زیباتر شدن چهره کمک می کند. برای اینکه ابروهایتان طبیعی تر به نظر برسند، از یک محصول چرب یا پودری که یک درجه از موی شما روشن تر است استفاده کنید. تنها دو استثنا وجود دارد: افرادی که موهای بلوند دارند باید ابروهایشان را یک درجه تیره تر از موی خود انتخاب کنند و افرادی که موهای سفید، خاکستری و نقره ای دارند باید ابروهایشان را خاکستری مایل به قهوه ای کنند.

با یک برس ابرو، موهای آن را به سمت بالا شانه بزنید و جاهای خالی را با سایه پر کنید، سپس از یک ژل برای تثبیت آن استفاده کنید.

خط چشم بکشید

ترفندهای آرایشی که شما را جوان تر نشان می دهد

شکل چشم ها با افزایش سن تغییر می یابد، اما استفاده از یک خط چشم مناسب می تواند تغییرات زیادی در چهره ایجاد کرده و به جوان تر نشان دادن شما کمک کند. از گوشه ی داخلی چشم شروع کنید و تا جایی که می توانید این خط چشم را نزدیک به مژه ها بکشید. به گوشه ی خارجی که رسیدید، کمی آن را به سمت بالا بکشید تا چشمانتان را زیباتر نشان دهد. برای زیر چشم خود نیز می توانید از یک خط چشم مشکی یا قهوه ای استفاده کنید.

این که چگونه خط چشم گربه ای بکشید، بسیار آسان است و چهره ی شما را نیز زیباتر می کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک خط چشم مایع و حرکات ماهرانه ی مچ دست است. بنشینید و تماشا کنید.

رژ لب بزنید

ترفندهای آرایشی که شما را جوان تر نشان می دهد

وقتی پیر می شویم لب های ما نازک و رنگ پریده می شود. استفاده از رژ لب های صورتی و قرمز موجب پرتر نشان دادن لب های شما می شود و به جوان تر نشان دادن چشم هایتان نیز کمک می کند. خط لب نیز بسیار اهمیت دارد چرا که قاب لب ها را مشخص می کند و از پخش شدن رنگ لب ها جلوگیری می کند.

رژ گونه را فراموش نکنید

ترفندهای آرایشی که شما را جوان تر نشان می دهد

استفاده از رژگونه موجب روشن و درخشان تر شدن پوست و جوان تر دیده شدن شما می شود. یک رژ گونه با رنگ صورتی گرم با همه ی پوست ها ساز گار است و آن را طبیعی تر نشان می دهد. کمی لبخند بزنید تا گونه هایتان برجسته شوند، آنگاه کمی رژ گونه روی برجستگی گونه ی خود بزنید. از زدن رژ گونه به زیر استخوان گونه بپرهیزید، چرا که موجب افتاده نشان دادن پوست صورت شما می شود.

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
تجهيزات آرايشي

سلام سایت بسیار زیبا و قشنگی دارین