بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم‌ها

فعالیت بدنی و تغذیه هر دو در کاهش وزن نقش دارند. اکثر متخصصان موافق هستند که آنچه می‌خورید بیشتر از ورزش به تنهایی بر میزان کاهش وزن شما تأثیر می‌گذارد. با این وجود، ورزش چندین مزیت کاهش وزن دارد که فراتر از سوزاندن کالری است؛ مانند کاهش فشار خون ، افزایش حساسیت به انسولین و کاهش کلسترول از اثرات بسیار مفید ورزش بر سلامت کلی بدن هستند. اما یافتن یک رژیم همراه با یک برنامه تمرینی مناسب که حداکثر نتایج را ارائه دهد، اغلب برای زنانی که سعی در کاهش وزن دارند، چالش برانگیز است. اگر به دنبال تمرین چربی سوزی عالی برای سوزاندن کالری و کمک به بازسازی بدن یا به عبارتی بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم‌ها هستید، تا انتهای این مقاله از برنافیت همراه ما باشید.

چگونه ورزش به کاهش چربی بانوان کمک می‌کند؟

ورزش از دو طریق می‌تواند به کاهش چربی کمک کند: با عضله سازی و افزایش متابولیسم، و با سوزاندن کالری برای کمک به کمبود انرژی. همه تمرینات کالری می‌سوزانند، اگرچه برخی از آنها در این امر کارآمدتر هستند. در کل اگر به طور مداوم بیش از آنچه می‌خورید کالری بسوزانید، وزن کم خواهید کرد.

تمرینات HIIT و کاردیو برای سوزاندن کالری در مدت زمان کوتاه عالی هستند، در حالی که تمرینات با شدت کم مانند پیاده روی کالری کمتری در دقیقه می‌سوزانند. اما زمانی که با حدود 70 درصد حداکثر ضربان قلب شما انجام شود، ورزش با شدت کم نیز می‌تواند مستقیماً چربی بسوزاند زیرا بدن از چربی ذخیره شده به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند.

تمرینات قدرتی به عضله سازی کمک می‌کند و به طور طبیعی کالری بیشتری هم در حالت استراحت و هم در حین تمرین می‌سوزاند. بنابراین، هرچه عضله بیشتری داشته باشید، متابولیسم شما بالاتر می‌رود که کاهش یا حفظ وزن را آسان‌تر می‌کند.

اگرچه ورزش به تنهایی هم می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، اما توصیه می‌کنیم اگر هدفی برای کاهش وزن دارید با تغییر رژیم غذایی خود، کمبود کالری ایجاد کنید. سپس می‌توانید از ورزش برای تکمیل این کمبود، بهبود تناسب اندام و عضله سازی برای ایجاد اندامی خوش فرم استفاده کرد.

طناب زدن برای کاهش وزن خانم‌ها

مزایای تمرینات چربی سوزی برای زنان چیست؟

بسیاری از زنان به منظور ایجاد تغییرات زیبایی شناختی مانند از بین بردن چربی‌های سرسخت شکم یا به طور کلی تقویت و فرم دهی بدن، به تمرینات چربی سوزی روی می‌آورند؛ اما ورزش فواید زیاد دیگری هم دارد. ورزش علاوه بر سوزاندن چربی و کمک به کاهش وزن یا حفظ وزن ایده‌آل، به موارد زیر نیز کمک می‌کند:

  • افزایش قدرت عضلانی
  • ایجاد استقامت
  • بهبود تراکم استخوان
  • افزایش متابولیسم
  • بهبود خلق و خو
  • کاهش استرس
  • افزایش اعتماد به نفس
  • بهبود خواب
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن

ورزش باعث تولید اندورفین با احساس خوب می‌شود که کاهش وزن را سرگرم کننده نگه می‌دارد و از فرسودگی جلوگیری می‌کند. به طور کلی، ورزش یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانیم برای بهبود سلامت روانی و جسمی‌ خود انجام دهیم!

بهترین تمرینات کاهش وزن برای زنان

اگر به دنبال بهترین تمرین برای کاهش وزن زنان هستید، خوب است بدانید که کاهش وزن برای همه یکسان نیست. بسته به سطح تناسب اندام، سن، سبک زندگی و سابقه پزشکی شما، ممکن است رسیدن به اهدافتان بیشتر از دیگران طول بکشد. به عنوان مثال، یک کلیشه کلی وجود دارد که نشان می‌دهد زنان آهسته‌تر از مردان وزن کم می‌کنند.

این سرعت پایین‌تر کاهش وزن را می‌توان به عوامل مختلفی از جمله تفاوت در توده عضلانی و تغییرات هورمونی بین زنان و مردان نسبت داد. با این حال، غلبه بر موانعی که سرعت شما را کاهش می‌دهند ممکن است و با یک ذهنیت مثبت و برنامه تمرینی صحیح، می‌توانید نتایج مورد نظر خود را مشاهده کنید.

تمرینات هوازی یا کاردیو، اغلب اولین ورزش‌هایی هستند که هنگام تلاش برای کاهش وزن به ذهن افراد می‌رسند. اگرچه کاردیو لزوما بهینه‌ترین انتخاب نیست و باید با تمرینات مقاومتی ترکیب شود، اما چندین مزیت برای سلامتی دارد که می‌تواند به کاهش وزن موثر بیانجامد.

در اینجا لیستی از 10 تمرین موثر برتر برای کاهش وزن خانم‌ها که به شما کمک می‌کند بدن خود را شکل دهید همراه با توصیه‌های متخصص در مورد نحوه انجام هر یک از آنها آورده شده است:

1. پیاده‌روی

زنان برای کاهش وزن نباید پیاده‌روی را دست کم بگیرند. پیاده‌روی نه تنها موجب تعادل انرژی می‌شود، بلکه آسان و در دسترس و در نتیجه پایدار است، نیازی به زمان ریکاوری ندارد و به کاهش استرس نیز کمک می‌کند. کنترل استرس در طول کاهش وزن بسیار مهم است؛ چرا بدن شما تفاوتی بین استرس فیزیکی و سایر اشکال قائل نمی‌شود.

به‌ جای تمرکز بر ورزش‌های شدیدتر، می‌توانید به پیاده‌روی به‌ عنوان ستون برنامه تمرینی خود نگاه کنید و آن را ادامه دهید. هدف خود را در هر هفته با افزایش قدم‌های خود بزرگ‌تر کنید. فراموش نکنید که افزایش حرکت روزانه برای تعادل وزن سالم حیاتی است.

2. طناب زدن یا بالا رفتن از پله ها

طناب زدن یکی از بهترین تمرینات قلبی برای خانم‌هایی است که به دنبال کاهش وزن در خانه هستند. این تمرین تمام بدن را درگیر کرده و عضلات چهار سر و باسن را فعال می‌کند و سلامت قلب و عروق و هماهنگی بدن را بهبود می‌بخشد. شما با طناب زدن به سرعت کالری بیشتری می‌سوزانید و به همین دلیل این تمرین بهترین ورزش هوازی برای کاهش وزن خانم‍‌هاست.

ورزش برای زنان- طناب زدن- برنافیت

طناب زدن و بالا رفتن از پله ها در کوتاه مدت نتایج خود را نشان می دهد. این دو ورزش فشار کمتری از دویدن به زانوها وارد می کنند. به علاوه موجب افزایش قدرت و توان بدنی می شوند.

نکته تخصصی: به مدت 60 ثانیه طناب زدن را شروع کنید و سپس وضعیت خود را تغییر دهید. 2 دقیقه استراحت کنید و سه ست دیگر تکرار داشته باشید.

3. دویدن

یکی از بهترین ورزش ها برای بانوان دویدن است که معمولاً دست کم گرفته شده است. این ورزش بسیار مفید به جز یک کفش مناسب به هیچ وسیله دیگری نیاز ندارد اما فواید بسیار زیادی برای کاهش وزن دارد. دویدن منظم چربی مضر احشایی یا شکم را می‌سوزاند که به کاهش وزن سریع کمک می‌کند.

ورزش برای زنان- دویدن- برنافیت

دویدن علاوه بر کالری سوزی، مقاومت ماهیچه ها را افزایش می دهد. دویدن و راه رفتن سریع انواعی از ورزش ایروبیک هستند که با ترکیب گلوکز یا چربی با اکسیژن، تولید انرژی می کنند.

نکته تخصصی: اگر مفاصل شما سفت هستند، سعی کنید روی چمن یا سطحی که دارای بالشتک است بدوید.

4. دوچرخه سواري

دوچرخه سواری یکی دیگر از ورزش‌های عالی برای کاهش وزن است که برای افراد در هر سن و سطوحی از تناسب اندام مفید است. شما می‌توانید از این ورزش عالی در خارج از منزل یا حتی در داخل خانه با یک چرخه ثابت لذت ببرید.

نکته تخصصی: 30 دقیقه دوچرخه سواری روی یک دوچرخه ثابت با سرعت متوسط به سوزاندن کالری کمک بسیار زیادی کند.

ورزش برای زنان- دوچرخه سواری- برنافیت

این ورزش برای افراد در سنین مختلف و فضاهای گوناگون مفید است. شاید کمی به مفاصل فشار وارد کند، اما ماهیچه و کمر را تقویت می کند.

5. تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی برای زنان با هدف ساخت، تقویت و حفظ توده عضلانی بسیار مهم است. یکی دیگر از مزایای تمرینات قدرتی این است که به افزایش متابولیسم پایه بدن کمک می‌کند، به طوری که شما حتی در حالت استراحت کالری می‌سوزانید. در این وضعیت، بدن شما همچنین کالری‌های اضافی را با سرعت بسیار بیشتری مصرف می‌کند.

نکته تخصصی: بهتر است تمرینات کاردیو و تمرینات قدرتی را برای ایجاد توده عضلانی بدون چربی و در عین حال از دست دادن چربی مضر ترکیب کنید.

تمرینات قدرتی

6. یوگا

یوگا یک ورزش تعادلی محبوب است که وضعیت بدن و انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد و وزن بدن را با حرکات ساده کنترل می‌کند.

ورزش برای زنان- یوگا- برنافیت

انجام تمرین های یوگا به صورت روزانه دارای فواید بسیاری است. حرکات مختلف یوگا، علاوه بر اینکه بدن را خوش فرم می‌کند، توانایی های قلبی- عروقی را افزایش می دهد. یوگا نه تنها برای بدن مفید است، بلکه ذهن را نیز شاداب می کند.

نکته تخصصی: پادماسانا، بونجانگاسانا، بالاسانا و تاداسانا برخی از تمرینات توصیه شده برای کاهش وزن در یوگا هستند.

یوگا برای کاهش وزن خانم‌ها

7. پیلاتس

یک ورزش عالی برای مبتدیان، پیلاتس است که به سوزاندن کالری کمک می‌کند؛ در عین حال که از آن لذت می‌برید. این یک تمرین عالی برای بهبود هماهنگی بدن، انعطاف‌پذیری کمر و استقامت است.

نکته تخصصی: پیلاتس را با یک رژیم غذایی سالم ترکیب کنید تا از کاهش وزن بیشتر شگفت‌زده شوید.

پیلاتس برای کاهش وزن خانم‌ها

8. شنا

شنا یکی از ورزش هاییست که تمام اندام ها را به کار می اندازد. در هنگام شنا کردن، ضربان قلب شما افزایش می یابد تا انرژی بیشتری تولید کند و سیستم قلبی- عروقی شما را بهبود دهد. این حرکات از ماهیچه های گردن آغاز می شوند، بازوها و ران ها درگیر می کنند و تا ساق و کف پا پیش می روند. علاوه بر این، شنا یک ورزش سرگرم کننده برای کاهش چربی بدن، بهبود انعطاف‌پذیری و تناسب اندام است و بسیاری از مزایای سلامتی قابل توجه دیگر را ارائه می‌دهد.

نکته تخصصی: شنا آماتور و حتی راه رفتن در آب می‌تواند یک ورزش با تاثیر متوسط اما مناسب برای زنان در هر سنی باشد.

شنا برای کاهش وزن خانم‌ها

9. HIIT یا تمرین تناوبی با شدت بالا

تمرین با شدت بالا جای خود را دارد، اما تعادل آن با تغذیه مناسب، استراحت و سایر اشکال فعالیت ضروری است. از آنجایی که این تمرینات کوتاه‌تر هستند، حتی اگر زمان زیادی ندارید، می‌توانید آن‌ها را فشرده کنید. تمرینات اینتروال یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش سطح تناسب اندام در طول هر تمرینی است. برای مدتی سخت کار کنید (مثلاً 30 تا 60 ثانیه)، یک دوره مشخص استراحت کنید و تکرار کنید. فقط به خاطر داشته باشید که HIIT را نمی‌توان هر روز انجام داد و برای بدن شما بسیار مضر است.

تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT) فواصل منظم را با تمرکز بر تمرینات بسیار با شدت بالا به سطح بعدی می‌برد. HIIT فواید ثابت شده‌ای برای بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت به همراه دارد. این تمرین همچنین می‌تواند به بهبود تناسب اندام شما به طور موثر و کارآمد کمک کند.

interval-training-for-weight-loss-in-women

10. اسکات

اسکات ورزش‌های ساده‌ای هستند که به تقویت بدن و کاهش وزن کمک می‌کنند. اسکات مرکز و کل قسمت پایین تنه شما را درگیر می‌کند تا کالری بسوزانید و عضله‌سازی کنید.

اسکات موجب ماهیچه سازی و سوزاندن چربی های اضافی می شود. علاوه بر این بدن را انعطاف پذیر می کند و انرژی را افزایش می دهد. انواع مختلفی از اسکوات وجود دارند که از جمله می توان به اسکوات با صندلی، اسکوات از جلو، اسکوات از پهلو و اسکات پَرِشی اشاره کرد.

اسکات برای کاهش وزن زنان

11. دراز و نشست

ورزش برای زنان- دراز و نشست- برنافیت

یک ورزش قوی و ساده که ماهیچه های شکم را تقویت می کند و قدرت آن را افزایش می دهد. برای انجام دراز نشست کافیست، زانوها را خم کنید و پاها را روی زمین بگذارید. حالا دست ها را در کنار سر یا اطراف سینه بگذارید و شانه ها را از زمین بلند کنید.

12. پوش آپ یا حرکت شنا

ورزش برای زنان- پوش آپ- برنافیت

حرکت پوش آپ، اولین گروه ماهیچه ها یعنی قفسه سینه و عضلات سه سر را مورد هدف قرار می دهد. علاوه بر آن، ماهیچه های شکم، کمر و پا را نیز مورد هدف قرار می دهد. دست ها را به اندازه عرض شانه ها باز کنید و روی یک تکیه گاه قرار دهید. حالا با کمک بازوها بدن را به سمت بالا بکشید.

13. ایروبیک

ورزش برای زنان- ایروبیک- برنافیت

منظور از ایروبیک، مجموعه حرکات ریتمیک دست ها و پاهاست که به تدریج ضربان قلب را افزایش می دهد. تنها 30 دقیقه ایروبیک برای کاهش وزن، افزایش استقامت و بهبود سیستم قلبی- عروقی مفید است. این ورزش خطر بیماری های قلبی، دیابت، کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد. برنافیت، به همراه پکیج رژیم لاغری و تناسب اندام خود، برنامه ورزشی ایروبیک به همراه رژیم را ارائه می‌دهد که در سه سطح مختلف مناسب افراد مختلف، طراحی شده است.

نمونه یک برنامه تمرینی هفتگی برای بانوان

همان طور که گفته شد این تمرینات برای زنانی که به دنبال کاهش وزن هستند عالی هستند، اما انجام دقیق و درست آنها نیز ضروری است. دریافت کمک حرفه‌ای از متخصصان می‌تواند به شما در ایجاد یک هدف واقعی کاهش وزن کمک کند تا به راحتی و بدون آسیب به آن دست پیدا کنید.

برای ردیابی نتایج و اطمینان از اینکه تمام گروه‌های عضلانی را هدف قرار می‌دهید، به مدت 3 تا 4 هفته به برنامه تمرینی یکسانی پایبند باشید. برنامه تمرینی خود را از قبل زیر نظر یک متخصص تدوین کنید. در اینجا نمونه‌ای از برنامه ورزشی مناسب آورده شده است:

شنبه: 15 دقیقه HIIT متناوب، 30 ثانیه دوی سرعت با 1 دقیقه پیاده روی به مدت 15 دقیقه، تمرین دمبل کل بدن

یکشنبه: 30 تا 60 دقیقه تمرینات هوازی متوسط، مانند تمرین استقامتی کاردیو

دوشنبه: تمرین تحرک، استراحت فعال، پیاده روی

سه‌شنبه: تمرین کل بدن با دمبل را تکرار کنید.

چهارشنبه: تمرین HIIT یا کاردیو حالت ثابت. کار اصلی

پنجشنبه: تمرین کل بدن با دمبل، پیاده روی

جمعه: استراحت فعال، تمرین حرکتی، پیاده روی

استراحت و ریکاوری اجزای ضروری هر برنامه تمرینی هستند. اگر خیلی بدن‌درد گرفتید یا دچار خستگی شدید، یک روز بیشتر به خودتان مرخصی بدهید و فردا دوباره به تمرین ادامه دهید.

ورزش برای تقویت استخوان‌های زنان

به طور کلی، بدن زن برای فرآیندهای فیزیولوژیکی مانند قاعدگی، بارداری، شیردهی و یائسگی نیاز به تغذیه اضافی دارد. علاوه بر این، هنگامی‌ که یک زن به سن یائسگی می‌رسد، تخمدان‌های او از تولید استروژن باز می‌مانند؛ هورمونی که به تولید سلول‌های استخوان ساز کمک می‌کند. کمبود استروژن توانایی استخوان‌ها برای جذب کلسیم را کاهش می‌دهد و آنها را ضعیف می‌کند. بنابراین، زنانی که سبک زندگی کم تحرک دارند، بیشتر از افرادی که فعالیت بدنی دارند، در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند.

کاهش قابل توجه در فعالیت بدنی منجر به کاهش عمیق توده استخوانی می‌شود. اما خبر خوب اینکه زنان هم در سنین قبل و هم بعد از یائسگی می‌توانند استخوان‌های خود را تقویت کرده و با انجام تمرینات تاثیرگذار مقاومتی همراه با رژیم غذایی مناسب به طور موثری از پوکی استخوان جلوگیری کنند.

تمرینات هوازی تحمل‌کننده وزن مانند پیاده‌روی، دویدن، بالا رفتن از پله‌ها و همچنین ورزش‌هایی مانند تنیس  همراه با تمرینات قدرتی یا مقاومتی که در آن مفاصل شما در برابر نوعی مقاومت مانند وزنه‌های آزاد، ماشین‌ها یا وزن بدن حرکت می‌کنند، برای تقویت استخوان بسیار مفید هستند.

تاثیر ورزش بر هورمون‌های زنان

افزایش فعالیت بدنی کلید متعادل کردن هورمون‌ها و کاهش مشکلاتی مانند استرس، افسردگی، کمبود خواب، اضافه وزن و نوسانات خلقی است. ورزش با افزایش دوپامین در مغز استرس را کاهش می‌دهد. سروتونین که پس از ورزش نیز ترشح می‌شود، به داشتن خوابی خوب، بهبود خلق و خو، رفتار اجتماعی، هضم غذا و کنترل گرسنگی کمک می‌کند.

در صورت هماهنگی، تیروئید، پروژسترون، انسولین و کورتیزول بیشترین تأثیر را بر متابولیسم دارند و اثربخشی رژیم کاهش وزن شما به این چهار هورمون بستگی دارد. حدود 1-2 جلسه HIIT در هفته همراه با شدت کمتر و تمرینات مبتنی بر ریکاوری می‌تواند به بهبود سطح این هورمون‌ها کمک کند.

نکات ایمنی برای زنان در حین ورزش

این نکات ایمنی را دنبال کنید تا علاوه بر اینکه بیشترین بهره را از تمرینات خود می‌برید، فرم مناسب خود را حفظ کنید و از صدمات جلوگیری کنید:

  • قبل از هر تمرینی حداقل 10 دقیقه بدن خود را گرم کنید.
  • اگر مبتدی هستید، با سرعت متوسط شروع کنید و به تدریج سطح فعالیت خود را افزایش دهید.
  • همیشه به بدن خود گوش دهید و بیش از حد ورزش نکنید. اگر احساس سرگیجه، کم آبی، بیماری یا خستگی می‌کنید، جلسه تمرین را کوتاه کنید.
  • به مقدار کافی آب بنوشید؛ به خصوص با نوشیدنی‌هایی که الکترولیت‌ها را جایگزین مایعات می‌کنند.
  • لباس و کفش را به درستی انتخاب کنید. بهتر است کفش‌های ورزشی خود را هر شش ماه یکبار تعویض کنید.
  • حفظ وضعیت بدنی مناسب برای تمرینات قدرتی و اینتروال ضروری است. بنابراین، تا زمانی که زیر نظر مربی انجام درست حرکات را یاد نگرفته‌اید، وزنه‌های سنگین را بلند نکنید.
  • با توجه به ظرفیت بلند کردن خود از وزنه استفاده کنید. دستورالعمل‌های دستگاه‌ها و تجهیزات بدنسازی را با جدیت دنبال کنید.
  • هنگام بلند کردن وزنه نفس خود را حبس نکنید زیرا ممکن است فشار خون شما را افزایش داده و باعث سرگیجه یا حالت تهوع شما شود.

آیا سوزاندن چربی برای زنان سخت‌تر از مردان است؟

روند از دست دادن چربی برای مردان و زنان یکسان است و با ایجاد کسری کالری یا با سوزاندن کالری بیشتر از طریق فعالیت بدنی، کاهش تعداد کالری مصرفی یا در حالت ایده آل، هر دو می‌توان به فاز چربی سوزی رسید.

با این حال، به چند دلیل ممکن است برای زنان سخت‌تر باشد. تغییرات هورمونی در طول چرخه قاعدگی می‌تواند بر اشتها و انرژی تأثیر بگذارد و در صورت کمبود غذا خوردن یا دریافت انرژی، تمرین سخت‌تر شود. زنان به طور طبیعی به دلیل سطوح بالاتر استروژن چربی بیشتری ذخیره می‌کنند و از دست دادن بیش از حد چربی بدن می‌تواند آسیب‌زا باشد؛ چرا که زنان برای عملکرد به حداقل 12 درصد چربی بدن نیاز دارند، در حالی که مردان فقط به 4 درصد نیاز دارند.

بهترین نوع ورزش برای کاهش چربی برای زنان چیست؟

اغلب هنگام تلاش برای سوزاندن چربی، زنان به طور خودکار به تمرینات قلبی مانند دویدن، HIIT یا دوچرخه سواری روی می‌آورند. تمرین اینتروال به تمرینات کوتاه مدت با دوره‌های ریکاوری متناوب برای سوزاندن کالری بیشتر از هر تمرین دیگری اشاره دارد. HIIT یا تمرین تناوبی با شدت بالا نیز بهترین تمرین برای کاهش چربی شکم و به دست آوردن حداکثر نتیجه در حداقل زمان در نظر گرفته می‌شود.

در حالی که اینها برای سوزاندن کالری عالی هستند، اما تمرکز بر روی یک برنامه تمرینی قدرتی می‌تواند مزایای بیشتری داشته باشد. تمرینات ترکیبی یا مرکب تمریناتی هستند که مفاصل و ماهیچه‌ها را به طور همزمان درگیر می‌کنند؛ این کار باعث می‌شود که بدن شما عضله بسازد و چربی‌ها را به طور مؤثرتری بسوزاند، زیرا بدن باید انرژی بیشتری را برای تقویت هر عضله مصرف کند و با این برنامه عضلات بیشتری را می‌توان به طور همزمان به چالش کشید.

اما سوال مهم این است که اندازه‌گیری کاهش وزن بهتر است یا کاهش چربی؟ در پاسخ باید بگوییم که این به هدف شما بستگی دارد. اگر فردی چاق هستید، قبل از اینکه نگران کاهش چربی باشید، سعی کنید برای رسیدن به وزن هدف سالم تلاش کنید. اما اگر با مقداری توده عضلانی شروع می‌کنید و نمی‌خواهید آن را از دست بدهید، بهتر است کاهش چربی را در نظر بگیرید.

سخن آخر

برای کاهش وزن، هم ورزش و هم مصرف تغذیه مهم است. تمرینات روزانه زیادی برای زنان در خانه یا باشگاه با هدف کاهش وزن وجود دارد که اگر ثابت قدم باشید، می‌توانید وزن ایده‌آل خود را در دراز مدت حفظ کنید. با سرعتی راحت شروع کنید و به تدریج شدت و مدت زمان را افزایش دهید تا سریعتر به وزن مورد نظر خود برسید و در عین حال از هرگونه آسیبی که می‌تواند تلاش‌های کاهش وزن شما را مختل کند اجتناب کنید.

در مسیر کاهش وزن و حفظ وزن ایده‌آل سعی کنید ناامید نشوید. درک علت اصلی چالش‌های وزن می‌تواند به شما کمک کند که یک برنامه را شخصی سازی کنید تا موثرتر از آنچه در گذشته امتحان کرده اید باشد. به یاد داشته باشید، داشتن یک سبک زندگی سالم یک سفر مداوم است، نه مسابقه ای برای رسیدن به خط پایان. به جای مقایسه خود با دیگران، روی تغییرات مثبتی که به دست آورده‌اید تمرکز کنید.

اگر تمرینات هوازی را ترجیح می‌دهید یا می‌خواهید ترکیبی از تمرینات قدرتی و کاردیو را داشته باشید، ما برنامه‌های زیادی داریم که می‌توانید آنها را از برنافیت دریافت کنید و از نظر متخصصان بهره ببرید. در پایان از شما می‌خواهیم اگر سوال، نظر یا تجربه‌ای در مورد ورزش‌های مناسب خانم‌ها برای کاهش وزن دارید با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

منابع:

olivaclinic

puregym

verywellfit

womenshealthmag

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments