بدون رژیم وزن کم کنید | بدون رژیم هم میشه لاغر شد ؟!

هرچند کاهش وزن بدون رژیم هم ممکن است، اما این بدان معنا نیست که هر چه دلتان می خواهد بخورید و همچنان وزن کم کنید. منظور از کاهش وزن بدون رژیم، اصلاح الگوهای غذایی، عادت ها و سبک زندگی سالم است.

رژیم های غذایی بسیاری وجود دارند که به شما قول کاهش وزن سریع را می دهند. شاید این رژیم ها کارساز باشند و شما را به سرعت به وزن دلخواهتان برسانند. اما بیش از پیش گرسنه تان می گذارند. برای اینکه کاهش وزن شما مداوم و پایدار باشد، باید این روند آهسته و پیوسته باشد.

همانطور که می دانید نیم کیلو چربی معادل مصرف 3500 کالری است. با کاهش 500 کالری در هفته می توانید یک کاهش وزن سالم و اصولی را تجربه کنید. با انتخاب یک یا ترکیبی از روش های زیر می توانید بدون رژیم وزن کم کنید. با برنافیت همراه باشید.

کاهش وزن بدون رژیم: صبحانه را ترک نکنید

کاهش وزن بدون رژیم- صبحانه- برنافیت

 

یکی از رازهای موفقیت افرادی که توانسته اند وزن کم کنند و وزن خود را ثابت نگه دارند، مصرف صبحانه است. بسیاری از مردم تصور می کنند که نخوردن صبحانه روش خوبی برای کاهش کالری دریافتی است. غافل از اینکه این کار موجب پرخوری در وعده های بعد می شود. طبق تحقیقات افرادی که صبحانه سالم و رژیمی می خورند، نسبت به آنهایی که صبحانه نمی خورند دارای شاخص توده بدنی پایین تری هستند.

کاهش وزن بدون رژیم: شب ها در آشپزخانه را ببندید

کاهش وزن بدون رژیم- بستن در آشپزخانه- برنافیت

زمانی از شب را در نظر بگیرید که پس از آن دیگر چیزی نخورید. این کار از مصرف هله هوله های شبانه جلوگیری می کند. اگر می خواهید در هنگام تماشای تلویزیون چیزی برای خوردن داشته باشید، سعی کنید از سبزیجات و غذاهای کم کالری استفاده کنید. می توانید بعد از شام مسواک بزنید تا دهان شما طعم تلخی بگیرد و اشتهای شما کم شود.

کاهش وزن بدون رژیم: کالری های مایع را با احتیاط مصرف کنید

کاهش وزن بدون رژیم- کاهش مصرف کالری های مایع- برنافیت

نوشیدنی های شیرین سرشار از کالری هستند و به اندازه ی غذاها نیز خاصیت سیرکنندگی ندارند. بهتر است تشنگی خود را با آب، آب گازدار شده با مرکبات، شیر کم چرب یا آبمیوه صد درصد طبیعی برطرف کنید. برای رفع تشنگی بین غذاها نیز می توانید از آب سبزیجات کم کالری استفاده کنید.

کاهش وزن بدون رژیم: محیط خود را کنترل کنید

کاهش وزن بدون رژیم- کنترل محیط- برنافیت

یک تکنیک ساده برای کاهش مصرف کالری ها، کنترل محیط است. این کنترل به معنای سالم سازی یخچال، محیط آشپزخانه و وسایل آشپزی است. زمانی که محیط شما حاوی گزینه های سالم نباشد، نمی توانید انتخاب های سالم نیز داشته باشید. علاوه بر این پیش از میهمانی های پر کالری، حجم معده خود را با غذاهای کم کالری پر کنید تا دچار وسوسه نشوید.

کاهش وزن بدون رژیم: غلات کامل مصرف کنید

کاهش وزن بدون رژیم- غلات کامل- برنافیت

با جایگزین کردن غلات کامل با غلات فرآوری شده ای چون نان سفید، کیک و کلوچه و کراکرها به کاهش وزن خود کمک کنید. فیبر موجود در غلات کامل شما را سیر نگه می دارد و موجب می شود کمتر پرخوری کنید. بهتر است از نان غلات کامل، پاستای غلات کامل، برنج قهوه ای و ذرت سبوس دار استفاده کنید. به صفحه غذاهای فیبردار برای لاغری بروید تا بیشتر در این باره اطلاعات بدست آورید.

کاهش وزن بدون رژیم: در همه وعده ها پروتئین مصرف کنید

کاهش وزن بدون رژیم- پروتئین- برنافیت

افزودن پروتئین های سالم کم چرب به وعده های غذایی، شما را به مدت زیادی سیر نگه می دارد و موجب می شود کمتر پرخوری کنید. ماست، آجیل، کره بادام زمینی، تخم مرغ، گوشت و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.درواقع همگی مواد گفته شده خود در یک رژیم غذایی می گنجد. مثلا این مورد را در صفحه رژیم پروتئین بیشتر توضیح داده ایم.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments