چطور رایگان و سریع لاغر شویم؟

اولین سوال این است که رژیم لاغری چیست؟ رژیم لاغری یک روش تغذیه‌ای مناسب برای لاغر شدن است. واقعیت اینكه که همه‌ی افراد علاقه دارند، اندام ایده آلی داشته باشند. آمار عجیب این است كه روزانه میلیونها نفر در سراسر جهان  دنبال رژیم لاغری هستند تا در كوتاه ترین زمان به تناسب اندام خود برسند. رها شدن از چاقی و بیماری‌هایی كه ناشی از اضافه وزن هستند، یكی از دغدغه های افراد است.

17 راهکار برای رژیم لاغری رایگان و سریع

قصد داریم درمورد مراحلی که باعث رژیم لاغری رایگان و سریع است صحبت کنیم و تیم برنافیت قراره چند توصیه تغذیه ای كه برای سلامت جسمانی شما مفید است و باعث شادابی می‌شود را بیان کنیم.

1. به رژیم لاغری خود پروتئین اضافه کنید

پروتئین ها یکی از بهترین ماده های غذایی به شمار می‌آیند که برای کاهش وزن مناسب است. در رژیم غذایی که پروتئین مصرف شود، سوخت و ساز بدن فرد را 80 تا 100 کالری در روز افزایش خواهد داد.

اگر در روز پروتئین مصرف کنید احساس سیری خواهید کرد و اشتهای شما کاهش خواهد یافت. طبق آمار های به دست آمده کسانی که در رژیم غذایی خود پروتئین بالایی مصرف می‌کنند، روزانه 400 کالری کمتری مصرف خواهند کرد.

رژیم لاغری

2. از مصرف غذاهای فراوری شده پرهیز کنید

معمولا غذاهای فراوری شده قند، چربی و کالری زیادی دارند؛ هنگام خوردن غذاهای فراوری شده شما تحریک می‌شوید و بیشتر غذا می‌خورید. چنین غذا هایی موجب خوردن اعتیاد گونه شما می‌شود.

3. میان وعده های سالم در روز مصرف کنید

طبق مطالعات انجام شده، مواد غذایی که در خانه نگهداری می‌کنید، تاثیر زیادی روی وزن شما و عادات غذایی دارد. باید سعی کنید در خانه غذاهای سالم را جایگزین تنقلات کنید تا از مواد غذایی ناسالم دور شوید.

روزانه میان وعده های سالم و مغذی را تهیه کنید و حتی با خودتان به محل کار یا … ببرید.

  1. ماست
  2. میوه
  3. انواع آجیل
  4. هویچ
  5. تخم مرغ آب پز

4. مصرف شکر افزوده را کاهش دهید

بعضی از مهم ترین بیماری های جهان مثل بیماری قلبی، سرطان، دیابت نوع 2 مربوط به مصرف بالای شکر افزوده هستند.

آمار نشان داده است که مردمان آمریکا به طور میانگین در روز 15 قاشق چای خوری شکر افزوده مصرف می‌کنند. اگر مصرف شکر افزوده را به حداق برسانید، یک روش بسیار خوبی برای بهبود رژیم لاغری است.

5. از نوشیدن آب غافل نشوید

این حقیقت است که نوشیدن آب موجب کاهش وزن شما می‌شود. اگر شما نیم لیتر آب میل کنید تا یک ساعت بعد از نوشیدن آب، کالری هایی که سوزانده می‌شود 24 تا 30 درصد افزایش می‌یابد. اگر شما به جای  نوشیدنی های قندی آب را جایگزین کنید به کاهش وزن خودتان کمک کرده اید.

Diet slimming

6. قهوه تلخ مصرف کنید

قهوه یکی از نوشیدنی های سالم است که دارای آنتی اکسیدان و بسیاری از ترکیبات مفید است. خوردن قهوه سطح افزایش انرژی، افزایش سوزاندن کالری و کاهش وزن نیز کمک می‌کند چون به ما احساس سیری می‌دهد و کالری آن صفر است.

7. فیبر بیشتری مصرف کنید

غذاهایی که دارای فیبر هستند در کاهش وزن تاثیر زیادی دارند. بسیاری از غذاهایی که دارای فیبر محلول در آب هستند از فواید بیشتری برخوردار هستند؛ مصرف این نوع فیبر ها موجب می‌شود افراد احساس سیری بیشتری کنند. خوردن فیبر تخلیه معده را به تاخیر می‌اندازد و باعث می‌شود معده حجم بیشتری داشته باشد و فرد احساس سیری کند.

در چنین شرایطی فرد کمتر غذا می‌خورد و دیگر نیازی نیست افراد مراقب میزان غذای خود باشند. نکته مهم این است که مصرف فیبر را باید به تدریج افزایش دهید تا دچار مشکلاتی مثل نفخ شکم، اسهال، درد شکم نشوید.

8. پس از وعده‌های غذایی خود مسواک بزنید

نخ دندان یا مسواک زدن برخی از افراد یک عادت شبانه روزی است و بسیار کمک می‌کند  افراد میل کمتری به خوردن میان وعده یا تنقللات داشته باشند. هنگامی که افراد دندان های خود را مسواک بزنند، میل به غذا خوردن آنها کاهش پیدا می‌کند.

رژیم

9. خواب کافی داشته باشید

با توجه به تحقیقات انجام شده کسانی که در روز خواب کافی داشته‌اند نسبت به افرادی که خواب آن ها منظم نبوده است تا 55 درصد بیشتر دچار چاقی بوده‌اند و عجیب تر از آن این است که این رقم در کودکان حتی از این آمار بالاتر است. خواب ناکافی باعث می‌شود هورمون های اشتها مختل شود و این باعث می‌شود تنظیم اشتها در بدن به درستی انجام نشود.

10. به رژیم غذایی خود تخم مرغ اضافه کنید

شما می‌توانید با اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی خود وزن خود را کاهش دهید. تخم مرغ کالری کمی دارد و دارای پروتئین ها و انواع مواد مغذی است. وقتی که مواد غذایی دارای پروتئین بالایی باشد، باعث کاهش اشتها و احساس سیری می‌شود. اگر تخم مرغ را صبحانه میل کنید باعث می‌شود در طول روزانه کالری کمتری مصرف کنید.

 

11. از ادویه ها در غذا استفاده کنید

برای کاهش وزن خود میتوانید از ساده ترین روش، با استفاده از ادویه ها وزن خود را کاهش دهید. فلفل چیلی و فلفل هالاپینو ترکیبی دارای کپسایسین هستند که موجب سوزاندن چربی ها و افزایش متابولیسم است. جالب است که بدانید کپسایسین مصرف کالری و اشتها را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن

12. از بشقاب کوچک تر استفاده کنید

با توجه به مطالعات نشان داده اگر هنگام غذا خوردن بشقاب کوچک‌تری انتخاب کنید، غذای کمتری هم میل خواهید کرد. به دلیل اینکه تصور ما از حجم و اندازه یک پرس غذا تغییر پیدا می‌کند و این کار باعث می‌شود غذای مصرفی کاهش پیدا کند.

13. غذای خود را آهسته میل کنید

اگر غذای خود را سریع میل کنید و قبل از اینکه بدن شما احساس سیری کند کالری خیلی زیادی وارد بدن خودتان کرده‌اید. افرادی که غذای خود را سریع میل می‌کنند در مقایسه با افرادی که آهسته غذا میل می‌کنند، دچار چاقی می‌شوند. اگر غذای خود را آهسته میل کنید کالری کمتری هم مصرف خواهید کرد و هورمون های مرتبط با کاهش وزن افزایش خواهد یافت.

60c667b6d1b3b44

14. کالری شمار برای غذاها داشته باشید

یکی از روش هایی که بسیار مفید است اینکه وقتی می‌خواهید وزن کم کنید باید، آگاهی لازم از غذاهایی که میل می‌کنید داشته باشید. شما تنها می‌توانید با اپلیکیشن کالری شمار از کالری های موجود در غذا ها آگاهی پیدا کنید.

15. روزانه میوه و سبزیجات مصرف کنید

یکی از مواد غذایی های سالم و مفید برای کاهش وزن استفاده از میوه ها و سبزیجات هستند. این خوراکی ها آب زیادی درون خود دارند و دارای مواد مغذی و فیبر فراوانی هستند. چقدرخوب می‌شود که روزانه از میوه ها و سبزیجات استفاده کنیم و کالری کمی وارد بدن خود کنیم. طبق تحقیقات به دست آمده افرادی که مصرف میوه و سبزیجات بیشتری دارند، معمولا وزن کمتری نیز دارند.

Slimming is easy

16. چای سبز شیرین نشده مصرف کنید

چای سبز  دارای آنتی اکسیدان ها است. نوشیدن این چای فواید زیادی دارد مثل: افزایش چربی سوزی و کاهش وزن. نوشیدن این چای تا 4 درصد انرژی شما را افزایش می‌دهد و 17 درصد چربی های شکم را می‌سوزاند. یک چای سبز پودری به اسم چای ماچا فواید بیشتری از چای سبز معمولی دارد.

17. از کالری های مایع پرهیز کنید

کالری های مایع در نوشیدنی هایی مثل: نوشابه های شیرین، شیر کاکائو، آب میوه و نوشیدنی های انرژی زا وجود دارد که باعث افزایش خطر چاقی و به خطر انداختن سلامتی می‌شوند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر در هر وعده به صورت روزانه در کودکان میزان 60 درصد خطر چاقی را افزایش می‌دهد.

نتیجه گیری :

افراد زیادی در جهان به دنبال رژیم لاغری سالم هستند. دقت به این مسائل باعث می‌شود شما تا زمانی كه به اندام ایده‌آل خود برسید پایبند به رژیم لاغری خود باشید و با آسودگی و بدون بازگشت اضافه وزن قبلی خود، به راحتی رژیم لاغری خود را ادامه دهید. با ارائه رژیم های لاغری تیم برنافیت می‌توانید با خیال راحت و بدون بازگشت اضافه وزن قبلی خود به اندام ایده‌آل خودتان برسید.

 

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments