کاهش وزن با زیره ؛ با زیره وزن کم کنید

زیره یک ادویه ی نسبتا تلخ است که در هند و کشورهای دیگر یافت می شود. آیا می دانستید که این ادویه برای کاهش وزن بسیار مفید است؟ مصرف منظم این ادویه به مدت 20 روز موجب کاهش چربی های شکمی و مصرف روزانه ی آن موجب کاهش وزن کلی می شود.

تحقیقات نشان می دهد که زیره برای کاهش وزن بسیار مفید است. این ماده با افزایش متابولیسم و گوارش، موجب کالری سوزی می شود. این ادویه، داری فواید دیگری چون کاهش کلسترول بد، پیشگیری از حمله ی قلبی، افزایش حافظه و ایمنی بدن، درمان آنمی، بهبود گوارش، پیشگیری از گاز و نفخ معده می باشد.

روش های مختلفی برای کاهش وزن با زیره وجود دارد. تنها در عرض 15 روز می توان از آن برای کاهش چربی های شکم بهره برد.(معرفی ورزش‌های چربی سوز سریع)

1- کاهش وزن با زیره ؛ نوشیدنی زیره 

2 قاشق غذاخوری دانه ی زیره را در آب بریزید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد دانه ها را بجوشانید. از صافی رد کنید تا دانه ها جدا شوند. آب نصف یک لیمو را در آن بچکانید. این محلول را هر روز به مدت دو هفته با شکم خالی بنوشید.
زیره- برنافیت

 

2- کاهش وزن با زیره ؛ پودر زیره با ماست

زیره را به اشکال مختلفی برای کاهش وزن می توان استفاده کرد. یک قاشق چایخوری از پودر آن را با 5 گرم ماست مخلوط و هر روز استفاده کنید.

3- کاهش وزن با زیره ؛ سوپ سبزیجات و زیره

یکی دیگر از روش های مصرف این ادویه، ترکیب 3 گرم پودر آن با آب می باشد. می توانید سوپ سبزیجات تهیه کنید و یک قاشق چایخوری پودر زیره به آن اضافه کنید. ترکیب آن به برنج قهوه ای نیز نه تنها طعم آن را بهبود می بخشد، بلکه به کاهش وزن نیز کمک می کند.

4- زیره، زنجبیل و لیمو برای کاهش وزن

این روش، یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن است. زنجبیل و لیمو هر دو خاصیت کاهش وزن زیره را افزایش می دهند. برای تهیه ی این ترکیب، زنجبیل را بسایید و هویج و سبزیجات دیگر به آن بیافزایید. پودر زیره، آب لیمو و زنجبیل ساییده را بر روی سبزیجات بریزید و به عنوان شام مصرف کنید.

دیگر خواص زیره 

1- آب کردن چربی شکم

این ادویه، به سوزاندن کالری های اضافی و چربی شکمی نیز کمک می کند. آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در آن متابولیسم را افزایش می دهد و به کالری سوزی کمک می کند.

 

 

زیره- برنا

 

2- بهبود هضم و پیشگیری از گاز معده

این ماده به بهبود هضم غذا، پیشگیری از گاز معده و در نتیجه کاهش وزن کمک می کند. نفخ و گاز معده به دلیل عدم گوارش صحیح ایجاد می شوند. زیره از تجمع گاز در شکم جلوگیری می کند و موجب هضم کامل غذاها می شود.

 

guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سارا

واقعاً برای کاهش وزن عالیه البته با رژیم غذا و ورزش

اسی

عالی کپصول لیمو و زیره باریچ25 خیلی خوبه جواب گرفتم

کاربران ناشناس

دوروغ نباشه که یک وقت خطرنداشته باشه

سمانه

با زیره لاغر شدم
تعریف از خود نمیکنم ولی با زیره خیلی خوش اندام شدم . خیلی خوب تونسم وزنم رو کم کنم
بنظرم هر کسی حداقل یک بار امحتان کنه بد نیس

پشتیبان برنافیت

ممنون از اینکه تجربه ت رو به اشتراک میذاری سمانه جان