با زومبا لاغر شوید

زومبا یکی از ورزش های مفید برای کاهش وزن می باشد. میزان کالری سوزی در این ورزش به میزان و شدت آن بستگی دارد. اما به طور تخمینی می توان گفت، برای کاهش نیم کیلو وزن در هفته 10 جلسه تمرین زومبا باید انجام داد. برای افزایش کالری سوزی با زومبا می توان عنصر تمرین های قدرتی را به آن اضافه کرد. تغییرات رژیمی و مصرف پروتئین های کم چرب به جای چربی ها و کربوهیدرات های ساده نیز به روند کاهش وزن در زومبا کمک می کنند.

زومبا یکی از سبک های تناسب اندام و برگرفته از حرکات موزون کشور آفریقا و آمریکای لاتین می باشد. هر جلسه از این ورزش در حدود 60 تا 90 دقیقه طول می کشد. زومبا برای کاهش وزن بسیار مفید است. در این ورزش افراد به جای کار کردن با تردمیل یا هر وسیله ی ورزشی دیگری با موسیقی بلند می رقصند. زومبا در ابتدا با حرکات کوتاه آغاز می شود و پس از آن به سرعت حرکات موزون رقص انجام می دهند. از آنجا که این ورزش جنبه ی سرگرمی و تفریح دارد، افراد کمتر از آن خسته می شوند. به همین دلیل نسبت به ورزش های دیگر موثرتر و کارساز تر است.

کالری سوزی با ورزش زومبا

زومبا- ورزش و تناسب اندام- برنافیت

میزان کالری سوزی در ورزش زومبا به میزان و شدت آن بستگی دارد. اما به طور تخمینی می توان گفت که برای کاهش نیم کیلو در هفته 10 جلسه تمرین زومبا باید انجام داد. البته این میزان کاهش وزن به مقدار غذای مصرفی شما نیز بستگی دارد. برای افزایش روند کاهش وزن ایجاد تغییرات غذایی نیز اهمیت دارد. بهتر است از مصرف کربوهیدرات های ساده و فرآوری شده همچون نان سفید، پاستا و قندهای افزودنی خودداری و از پروتئین های کم چرب همچون سینه ی مرغ، ماهی تن، غلات کامل و سبزیجات تازه استفاده شود. میان وعده ها نیز بهتر است از میوه های تازه، آجیل های خام و لبنیات کم چرب انتخاب شوند.

اگر می خواهید ورزش شما تاثیر گذار باشد و به کاهش وزن شما کمک کند، باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

همه ی کلاس ها شدت یکسانی ندارند و برخی افراد ممکن است نتایج بهتری بگیرند

یکی از مزایای کلاس زومبا، عدم تکراری شدن و جنبه ی تفریحی آن است. اما نکته ی مهم این است که مربی ها و باشگاه های مختلف، ساختار، آهنگ و رقص های متفاوتی را به کار می برند. این موضوع موجب می شود که میزان شدت و تاثیر گذاری آن نیز متفاوت باشد. زمان نرمال این ورزش 90 دقیقه می باشد. در این مدت زمان، برخی ممکن است به شدت عرق کنند و تپش قلب آنها بالا برود و برخی ممکن است هیچ تفاوتی را احساس نکنند.

پیشنهاد برنافیت: لاغری با رقص

اگر می خواهید با زومبا وزن کم کنید، باید ببینید میزان شدت آن شما را به چالش می کشاند یا نه. اگر احساس می کنید که کلاس های زومبا شما را به چالش نمی کشاند و یا ضربان قلب شما را افزایش نمی دهد، توقع لاغر شدن نداشته باشید. این حرکات ممکن است برای افراد تازه کار مفید باشد، اما برای افراد پیشرفته چندان مفید نیست.

هر جلسه زومبا 1000 کالری نمی سوزاند

افسانه ی کالری سوزی 1000 تایی زومبا در هر جلسه کاملا غیر واقعیست و افرادی که برای کاهش وزن به این ورزش روی می آورند را دچار گمراهی می کند.

هیچ عامل قدرتی در ورزش زومبا وجود ندارد

ورزش های قدرتی به دلایل مختلفی حائز اهمیت هستند. یکی از دلایل آن، کالری سوزی حتی در زمان استراحت است. برخی دیگر از فواید تمرین های قدرتی شامل پیشگیری از کاهش تراکم استخوان، کاهش آسیب، بهبود وضعیت، سلامت مفاصل و افزایش توانایی های بدن برای تقویت استخوان ها می باشد. اگر می خواهید از زومبا برای کاهش وزن بهره ببرید، بهتر است یک عنصر قدرتی به آن اضافه کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments