با آب لیمو موهایتان را طبیعی رنگ کنید

رنگ موهای شیمیایی به موها آسیب می رسانند و به مرور زمان موجب ریزش موها می شوند. رنگ کردن مو با گزینه های طبیعی چون آب لیمو و افزودن برخی از مواد طبیعی دیگر چون دارچین، کاسیا و چای سبز، بهترین گزینه برای رنگ کردن موهاست. رنگ کردن موها با این محلول طبیعی، موهای شما را زیبا، روشن و پر پشت می کند.همینطور برخی برای رفع شوره سر با لیمو و شاداب کردن موها از آن استفاده می کنند.

آیا دوست دارید موهای خود را رنگ کنید، اما از مواد شیمیایی و آسیب هایی که ممکن است به موهای شما برساند، در هراسید؟ نگران نباشید. روش های دیگری جز رنگ موهای شیمیایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید موهای خود را روشن و یا هایلایت کنید.

آماده سازی رنگ

برای آماده سازی رنگ، به مقدار زیادی لیمو نیاز دارید. تا جایی که می توانید لیمو تهیه کنید تا تمام موهای شما را به خوبی بپوشاند. اگر تنها قصد هایلایت کردن موهای خود را دارید، تنها برای بخشی از آن لیمو تهیه کنید.

روش استفاده

لیموها را چهار قاچ کنید. یک لیوان آب جوش به آب لیمو اضافه کنید. میزان آب و لیمو باید به یک اندازه باشد. اگر این ترکیب، موهای شما را به سرعت خشک می کند کمی آب پرتقال (به دلیل خاصیت اسیدی) و یا نرم کننده به آن اضافه کنید. این مخلوط را در یک بطری بریزید و آن را بر روی تمام سر اسپری کنید، سپس با یک برس دندانه دار، موهای خود را شانه کنید.

اگر قصد دارید موهایتان را هایلایت کنید، تنها دسته هایی از مو را جدا کرده، به این مخلوط آغشته کنید.

در انتها

برای اینکه تغییر رنگ موی خود را مشاهده کنید، باید حداقل یک ساعت یا بیشتر در زیر نور مستقیم آفتاب قرار گیرید. پشت به خورشید بنشینید تا تنها موهای شما در معرض نور خورشید باشد. بهتر است به میزان زیادی ضد آفتاب استفاده کنید. پس از قرار گرفتن یک ساعت در زیر نور خورشید، آب لیمو را مجددا روی موهای خود اسپری کنید و نیم ساعت دیگر زیر نور آفتاب قرار گیرید.

افزودنی های طبیعی

وقتی موهای شما رنگ گرفت، آنها را بشویید و کمی نرم کننده روی آنها بزنید. این کار ضروری است، چرا که آب لیمو، به شدت PH موهای شما را کاهش می دهد که موجب خشک شدن موها می شود. افزودنی های زیادی وجود دارند که می توانید با آن موهای خود را روشن تر، صاف تر و نرم تر کنید.

کاسیا

این ماده بسیار شبیه به دارچین است، اما طعم آن متفاوت و رنگ آن طلایی است. این ماده را پودر کنید و با آب لیمو مخلوط کنید تا موهای شما طلایی رنگ شود.

چای بابونه

پیش از افزودن لیمو، کمی چای را در آب داغ ریخته روی سر خود بمالید. این کار به موهای شما درخشندگی یک رنگ طلایی را می دهد.

دارچین

دارچین بر روی موهای مشکی بهتر عمل می کند و ترکیب آن با لیمو موجب قهوه ای و طلایی شدن رنگ موها می شود.همینطور لاغری با دارچین به دلیل طعم و خواص دارچین،مورد توجه برخی افراد قرار گرفته است.

guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
افشین هدایتی

سلام من یه چنتا سوال داشتم اول اینکه بعد از این مراحل نوشتین که موهارو بشوریم منظورتون با شامپوئع یا آب خالی؟ و اینکه حتی اگه تو محلول آب لیمو هم نرم کننده قاطی کرده باشیم باز هم موقع شستن باید نرم کننده بزنیم ؟

افشین هدایتی

یه سوال دیگه هم که داشتم اینکه این ترکیب روی موهای ابرو و برای آقایان رو ریش هم جواب میده ؟