این رژیم غذایی، درد مفاصل تان را تسکین می دهد

آرتریت به معنای التهاب مفاصل است و علائمی همچون تورم، خشکی و محدودیت حرکتی در ماهیچه ها را به دنبال دارد. یک برنامه ی غذایی سالم، نقش مهمی در کاهش التهاب و درد مفاصل ناشی از آرتریت دارد. مواد غذایی همچون پروتئین، سبزیجات و میوه ها علائم آرتریت را به شدت کاهش می دهند و از درد آن می کاهند.

در سن 55 سالگی به نقطه ای رسیده بودم که دیگر احساس خوبی نداشتم و می دانستم باید کاری انجام دهم تا حالم بهتر شود. 5 سال بود که فشار خونم از مرز گذشته بود، 10 کیلو اضافه وزن پیدا کرده بودم و دستانم دچار آرتریت شده بود. گردن درد، درد مفاصل ، نفخ و آلرژی همراهان همیشگی من بودند. تصمیم گرفتم برای سلامتی خود کاری کنم، اما نیاز به کسی داشتم که به من کمک کند. در آن زمان بود که چیزهایی در مورد درمان التهاب از طریق رژیم حذفی شنیدم. این برنامه با یک مرحله سم زدایی دو هفته ای برای خنثی کردن فوری حساسیت های غذایی آغاز می شود.

رژیم غذایی مخصوص درد مفاصل 

در این برنامه من و شوهرم مصرف همه ی مواد غذایی جز شیک های پروتئین، سبزیجات و میوه ها را به مدت دو هفته ی کامل حذف کردیم. پیش از این همیشه تصور می کردم که غذاهای سالم مصرف می کنم، اما توجه بیشتر به میوه ها و سبزیجات موجب شد تا بفهمم غذایم تا چه حد ناسالم بوده است، در نتیجه سعی کردم خلاقیت بیشتری در استفاده از سبزیجات برای پختن غذاها به خرج دهم. در این مدت به جای پاستا، شیرینی و نان انتخاب های غذایی سالم تری انجام دادم. این رژیم غذایی، گرچه محدود کننده به نظر می رسید، اما آزادی عجیبی در انتخاب میوه ها و سبزیجات به من داده بود. تنها در طول دو هفته ی اول احساس کردم حالم بسیار بهتر شده است. وقتی به دستانم نگاه کردم، متوجه شدم ورم و درد آن به شدت کم شده است.

پایان دو هفته رژیم

پس از این دو هفته استراحت، کم کم شروع به وارد کردن غذاهای دیگر در رژیم غذایی خود کردم. یک روز یک تکه شکلات تلخ خوردم و این کار را برای 4 روز ادامه دادم. پس از این 4 روز، دستانم چنان دردی گرفت که مجبور به گذاشتن کمپرس آب یخ بر روی آن شدم. آرتریت من دوباره عود کرده بود. شک ندارم که قند موجود در شکلات، موجب بازگشت التهاب دستانم شده بود. دوباره شکر را حذف کردم. این کار نه تنها موجب کاهش التهاب و درد مفاصل شد، بلکه باعث شد 10 کیلو از اضافه وزنم را در طول 2 ماه کاهش دهم. دیگر دچار نفخ نمی شوم و شکمم تخت شده است. فشار خون من به حالت طبیعی بازگشته و انرژی ام نیز بیشتر شده است. آلرژی من نیز با نوشیدن یک لیوان آب داغ حاوی لیموترش و عسل به شدت کاهش یافته است.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments