اگر انگیزه ورزش ندارید، این کارها را انجام دهید

هرچند ایجاد انگیزه ورزش کار آسانی نیست، اما روش مفیدی برای حفظ تناسب اندام و کاهش وزن است. برای اینکه در خود انگیزه ایجاد کنیم، باید اهداف ورزشی جدیدی بسازیم، ورزش های کوتاه انجام دهیم، با یک دوست ورزش کنیم، به عکس های قبلی خود نگاه کنیم و با آهنگ مورد علاقه خود به پیشواز ورزش برویم.

گاهی تصمیم می گیرید متفاوت باشید، حتی بیشتر تلاش کنید می کنید تا به هدفتان برسید، اما اگر با تمام این تغییرات به نتیجه نرسید، نا امید می شوید. چگونه باید در خودمان انگیزه ورزش ایجاد کنیم؟ برنافیت امروز شما را با روش های ایجاد انگیزه برای ورزش کردن آشنا می کند.

انگیزه ورزش: اهداف ورزشی خود را از نو بسازید

انگیزه ورزش- تعیین اهداف ورزشی جدید- برنافیت

یک روانشناس ورزشی می گوید، اگر از خودتان بپرسید: “چگونه به خودم انگیزه بدهم؟”، باخته اید. دلیل آن هم این است که انگیزه باقی نمی ماند، بلکه به سرعت از بین می رود. مهم این است که یک تصویر واضح از واقعیت خود بسازید. این که فقط بگویید “من می خواهم خوش اندام شوم”، کافی نیست. “من می خواهم با اراده ی قویتر، یک فرد سالم شوم”، جمله ی بهتری است. حتی می توانید یک فرد موفق را انتخاب و از رفتارهای او الگو برداری کنید.

انگیزه ورزش: ورزش های کوتاه انجام دهید

انگیزه ورزش- ورزش های کوتاه- برنافیت

از آنجا که اکثر ما حوصله ی ورزش های طولانی را نداریم و با توجه به اینکه حتی 15 تا 20 دقیقه ورزش بهتر از بی تحرکی است، می توانید ورزش های کوتاه انجام دهید. به همین دلیل وقتی بی انگیزه می شوید، ورزش های کوتاه می تواند شما را سر حال بیاورد.

انگیزه ورزش: برای خود اهداف ورزشی کوچک تعیین کنید

انگیزه ورزش- اهداف کوچک- برنافیت

سعی کنید برای خود اهداف کوچک تعیین کنید. این اهداف می تواند شامل 10 بار پرش روی جعبه یا 5 بار حرکت شنا باشد. همین قدم های کوچک به شما کمک می کند تا به اهداف بزرگتری برسید. اما باید حواستان باشد که پیشرفت، یک شبه حاصل نمی شود و تنها یک ورزش شما را به تناسب اندام نمی رساند.

انگیزه ورزش: یک شریک ورزشی برای خود پیدا کنید

انگیزه ورزش- شریک ورزشی- برنافیت

حتما شنیده اید که وقتی با یک دوست هستید، زمان به سرعت می گذرد و این در مورد ورزش کردن با دوستان هم صدق می کند. به علاوه، زمانی که احساس می کنید آنقدر خسته اید که حتی یک برپی دیگر نمی توانید انجام دهید، دوستتان به شما اطمینان می دهد که می توانید. ارتباط با دوستانی که دارای اهداف مشترک و ارزش های یکسان هستند، انگیزه ی افراد را برای ورزش کردن بیشتر می کند.

انگیزه ورزش: به عکس های چاقی که از خود داشته اید، نگاه کنید

انگیزه ورزش- عکس های دوران چاقی- برنافیت

بیشتر ما عکس هایی از چاقی خود داریم، که به هیچ وجه آنها را دوست نداریم. این عکس ها انگیزه خوبی برای لاغر شدن هستند. هر وقت خواستید از انجام یک ورزش شانه خالی کنید، به این عکس ها نگاه کنید.

انگیزه ورزش: به موسیقی ورزشی مورد علاقه خود گوش دهید

انگیزه ورزش- موسیقی ورزشی- برنافیت

گوشی خود را پر از آهنگ های ورزشی مورد علاقه تان کنید. هرگاه احساس کردید هیچ انگیزه ای برای ورزش ندارید، آنها را پخش کنید و با آنها شروع به ورزش کردن کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments